Beantwoorden
Kristoff29
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Problemen beeld en klank YUGO

Sinds begin deze week ben ik overgestapt naar Telenet YUGO. Dit omdat mijn vriendin en ik relatief weinig naar de traditionele televisiezenders kijken. Echter zijn mijn gevreesde verwachtingen omtrent het "YUGO" product uitgekomen. 

Het aansluiten van de Mi box S die je met korting kan kopen ging zonder problemen en hierop zijn de nodige updates uitgevoerd. Vervolgens wilde ik live tv kijken en meteen viel mij op hoe schandalig slecht de beeldkwaliteit is. Ik kijk zonder problemen 4K content via Netflix en dit gebeurd ook draadloos. Mijn eerste vraag is dus wanneer gaat Telenet beseffen dat de 21e eeuw is aangebroken en iets doen aan de erbarmelijke kwaliteit van het beeld dat gestreamed wordt? 

Tweede vastelling die ik doe is dat er contstant onderbrekingen zitten in de klank als ik live tv kijk. De audio loopt ook niet synchroon met het beeld. Dit is zeer storend en enkel wanneer ik live tv kijk. Dit gebeurd bijvoorbeeld niet als ik iets kijk via Play. Nogmaals de kwaliteit via Play is ook of ik spontaan cataract heb opgelopen... Mijn tweede vraag is dus wat kan hier aan gedaan worden? Ik heb al een versterker op 20 cm van de Mi box gezet maar dit bracht geen oplossing. Nogmaals 4K content streamen geeft geen probleem. Dit zowel via de Mi box als rechtstreeks op de televisie. 

De enige vastelling die ik kan doen is dat Telenet opnieuw in de zakken van de mensen zit en een product op de markt brengt dat eigenlijk nog 2 jaar moet worden verder ontwikkeld. Is er iemand die mij concrete informatie kan geven? Zoniet dan maak ik gebruik van mijn 14 dagen online herroepingsrecht en zijn ze mij kwijt als klant. Ik betaal een premium prijs en verwacht een premium product. 

 

Tags (2)
3 reacties
Ex-Netweter
 

Problemen beeld en klank YUGO

Hier geen probleem met beeld,geluid en onderbrekingen (ik kijk wel nog maar anderhalf uur 🙄🙄, zojuist geactiveerd). Dit via een  Tv.
Met vriendelijke groeten,

Yves

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Problemen beeld en klank YUGO

@Kristoff29 er is deze week nog een posting geweest van een klant dat problemen had met die Mi box S, heb zo een vermoeden dat daar een fout op zit en de problemen geven.

kan je die niet updaten of heb je de update al????

anders hem gaan wisselen voor een andere als je er nog problemen mee hebt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Kristoff29
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Problemen beeld en klank YUGO

@Master-Magic Bedankt voor de feedback. Echter kan ik enkel vaststellen dat het probleem bij de YUGO-app ligt. Als ik live tv kijk via VTM-Go of VRT nu dan is er geen probleem en de beeldkwaliteit ligt ook hoger.

 

Telenet telt het dataverbruik van de YUGO-app niet mee dus vandaar de triestige kwaliteit die ze aanbieden. Naar mijn mening downgraden ze het signaal via de YUGO-app dusdanig dat dit voor problemen zorgt met beeld en klank. 

 

Best frustrerend dat de apps die "gratis" zijn voor betere kwaliteit en stabiliteit zorgen.