Beantwoorden
Dendjo-01
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Quarantaine en firewall instellen op Telenet Safespot

Ik gebruik sedert enkele dagen Safespot op mijn PC (en alle andere toestellen), maar ik heb een paar vragen over het instellen van de software:
1. QUARANTAINE: er is een bestand door Safespot in quarantaine geplaatst. Dit bestand is echter voor mij wel betrouwbaar maar na het terugplaatsen van dit bestand wordt het telkens terug in quarantaine geplaatst. Hoe kan ik dit voorkomen aangezien ik dit bestand wel nodig heb?
2. FIEWALL: hoe kan ik zelf een link aan de lijst in de Firewall toevoegen om dan zelf te beslissen over toegang toestaan of weigeren?

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Telenet Safespot

0 Likes
14 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Quarantaine en firewall instellen op Telenet Safespot

@Dendjo-01 

Gaat het over een windows pc die je gebruikt ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dendjo-01
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Quarantaine en firewall instellen op Telenet Safespot

Jawel Patrick, Windows 10.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Quarantaine en firewall instellen op Telenet Safespot

@Dendjo-01  

Als je op je pc de Telenet safespot opent en je bent in het hoofdscherm dan zie je in de linker boven hoek vierkantjes staan. Als je die opent dan staan daar een aantal instellingen staan waar je zelf je eigen Firewall regels kan instellen als ook je items die in Quarantaine staan. Daar kan je ook nog een aantal dingen in aanpassen heb ik gezien. 

 

Weet dus niet of dit het geen is wat je exact bedoeld maar je kan al eens zien of dit je vooruit kan helpen. 

patrick37_0-1624724151791.png

 

patrick37_1-1624724179828.png

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dendjo-01
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Quarantaine en firewall instellen op Telenet Safespot

Ja dat weet ik maar de aanpassing lijkt me zeer beperkt en mijn vraag blijft:
1. QUARANTAINE: bestanden in die ik nodig heb die toch in quarantaine worden gezet worden na het terugzetten onmiddellijk terug in quarantaine geplaatst. Hoe kan ik ze terugplaatsen zonder dat ze terug in quarantaine komen?
2. FIREWALL: hoe kan ik op een programma dat niet voorkomt in de lijst een firewall plaatsen of hoe kan ik het programma in de lijst krijgen om daar een firewall te plaatsen?
Met mijn vroegere NORTON kon dit allemaal. Een deftige handleiding van Safespot door Telenet zou wel mogen bestaan.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Quarantaine en firewall instellen op Telenet Safespot

@Dendjo-01  

Een exacte handleiding en hoe het precies allemaal werkt in de Safespot is er niet. Er is wel een topic dat er gevraagd is aan Suzy om dit eens na te vragen en Suzy heeft die vraag intern uitgezet. Zodra er een antwoord is zouden we iets meer van safespot begrijpen en misschien dan ook hoe bepaalde dingen in te stellen zijn. Het jammere vind ik zelf dat je het ook niet aan je eigen router kunt koppelen dat zou ook wel mogen is mijn mening maar dat is natuurlijk iets anders dan jou vraag. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dendjo-01
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Quarantaine en firewall instellen op Telenet Safespot

Met dank voor jouw reactie maar de vragen / problemen die ik stel kunnen dus niet opgelost worden dan, begrijp ik.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Quarantaine en firewall instellen op Telenet Safespot

@Dendjo-01  

Heb een beetje de indruk dat je zelf niet veel kan instellen , als het aangereikte van mij niet de oplossing is. Denk dat Safespot zelf de touwtjes in handen heeft en dus zelf zijn dingen regelt. 

Maar zodra we meer info krijgen van Suzy onze moderator kunnen we er eens op terug komen. Misschien zijn er nog andere die met hetzelfde zitten of dezelfde reactie hebben. 

 

Want ik geef je gelijk hoor er zijn antivirus pakketten waarin je alles zelf kan regelen. Enkel Safespot beperkt zich tot de voorbeelden die ik je gegeven heb. Waar ik nu over spreek is op de windows pc op mijn MacBook kan ik nog minder doen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Dendjo-01
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Quarantaine en firewall instellen op Telenet Safespot

Na hete lezen dat in februari 2020 dezelfde problemen werden aangekaart en Telenet toen beloftes heeft gemaakt dit aan te passen en nadat blijkbaar ook mijn modem nu al enkele keren is uitgevallen, denk ik er sterk over om terug naar Norton te gaan. Safespot heeft volgens mij te weinig mogelijkheden om zelf instellingen te doen bij een ervaren computergebruiker. Maar verwijderen van Safespot lijkt ook al niet zo eenvoudig.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Quarantaine en firewall instellen op Telenet Safespot

@Dendjo-01  

Moest je echt je eigen functies willen beheren kan je altijd terug naar je eigen antivirus programma. Je dient enkel bij de klantendienst of via 'mijn Telenet' je Safespot te deactiveren. Als dat gedaan is dan verwijder je dit programma op je pc en je kan dan je eigen antivirus programma terug installeren. 

 

Het is ieders vrije keus die je kan maken het is ook geen verplichting de Safespot te gebruiken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Quarantaine en firewall instellen op Telenet Safespot

@patrick37 

 

We verbeteren op een forum geen taalfouten, maar iemand aanraden om virusprogramma te installeren, dat is er toch een beetje over ... Ik denk dat hij meer baat heeft bij een anti-virus programma 😋 😁


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Quarantaine en firewall instellen op Telenet Safespot

@StefaanH  Het is aangepast.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Quarantaine en firewall instellen op Telenet Safespot


@patrick37  schreef:

@StefaanH  Het is aangepast.


Zeer goed 😁


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dendjo-01
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Quarantaine en firewall instellen op Telenet Safespot

Reactie van Telenet dd 29.06.2021: "Beste meneer, We hebben uw vraag over Safespot correct ontvangen. Momenteel is het helaas nog niet mogelijk bestanden terug te plaatsen zonder dat ze opnieuw in quarantaine komen. Ook programma`s die niet voorkomen in de lijst in een firewall plaatsen kan nog niet. Deze functionaliteit zal waarschijnlijk wel in de toekomst toegevoegd worden."

 

Ik wilde jullie deze reactie bij wijze van kennisgeving toch ook overmaken. Ik heb ergens op dit forum gevonden dat gelijkaardige vragen reeds gesteld werden in februari 2020 en ook toen een oplossing beloofd werd. Nu, zowat anderhalf jaar later, nog niet aangepast. Hoelang kan de toekomst duren . . . :-). Dus, helaas terug naar NORTON.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Quarantaine en firewall instellen op Telenet Safespot

@Dendjo-01  

Zoals ik al reeds eerder aanhaalde jij beslist je eigen antivirus pakket. het zit er nu bij in de One(up) en je kan dit als optie activeren. Misschien dat de toekomst uitwijst dat dit dan wel het ideale pakket is maar voor nu blijkbaar toch niet. De keus staat je vrij wat je wil doen. 

 

Wel fijn dat je ons het antwoord hebt willen meegeven. En ja wat is toekomst ? Denk ook dat er nog veel mogelijkheden toe te voegen zijn in de safespot denk hierbij aan VPN die je erbij hebt. Maar de tijd zal het uitwijzen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes