Beantwoorden
Tomy1974
Experienced Meerweter
Berichten: 99
Even demarreren... Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

Safespot Guard op verschillende accounts actief hebben

Goedendag

Een vraag over het gebruik van Safespot+ en in het bijzonder van Safespot-Guard op een tablet.

Is het ook mogelijk om de Safespot-Guard actief te houden op de verschillende account op hetzelfde toestel?

De Safespot-Guard is geïnstalleerd op het account van de beheerder, maar de Guard staat niet als actief op de andere accounts.

De tablet is een "Samsung A9+ 5G", word gebruikt door verschillende personen en heeft ook een data-sim.

Op een desktop en laptop blijft de Safespot-Guard wel actief op verschillende accounts.

Alvast bedankt en prettige feesten, Tomy

Titel gewijzigd door Caro (Expert Mod) | Vorige titel: Safespot+

6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Safespot Guard op verschillende accounts actief hebben

@Tomy1974 

Als je Safespot Guard op je tablet hebt geinstalleerd is dat op het toestel en niet per account. Dus ook al heb je meerdere accounts erop staan die functie zou dus actief moeten zijn en blijven.

Heb je al eens omgewisseld naar het andere account en gezien of het actief is of niet ?


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tomy1974
Experienced Meerweter
Berichten: 99
Even demarreren... Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

Safespot Guard op verschillende accounts actief hebben

Hey Patrick

Alvast bedankt voor de snelle reactie en antwoord.

Maar gezien dat de Safespot-Guard momenteel nog 2 app's blokkeert (Telenet zou hier mee bezig zijn, dossier voor opgemaakt), namelijk de "Canon Print" en de "ComfoControl (Zehnder)".

En deze 2 app's werken niet op het account waar de Safespot-Guard op geïnstalleerd is en actief is, maar wel op de andere accounts.

Dus zou het logisch zijn dat de Safespot-Guard niet actief is op de andere accounts, enkel op het account van de beheerder.

Maar alle tips helpen en hopelijk lost een tip mijn probleem op.

Greetz Tomy

 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Safespot Guard op verschillende accounts actief hebben

@Tomy1974 

Als je Safespot Guard gebruikt is dat op je toestel zelf want het is een VPN verbinding die tot stand wordt gebracht. Die connectie is op iedere gebruiker van toepassing want iedere gebruiker gebruikt ook hetzelfde internet of het nu een data simkaart is of een wifi verbinding. Als je op een laptop meerdere profielen gebruikt dan gebruik je toch ook niet in eens iemand anders zijn wifi ? je behoud dan toch ook die wifi verbinding waar je elke dag mee werkt ?

Over het gebruik van die apps is dan op het andere account ook niet mogelijk want dan zou het account gebonden zijn en niet aan de safespot Guard ( je kan het proberen en zien of het werkt ).

Dus je Safespot Guard maak je actief op je toestel en niet per account.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tomy1974
Experienced Meerweter
Berichten: 99
Even demarreren... Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

Safespot Guard op verschillende accounts actief hebben

Hey Patrick

Alvast bedankt en uw uitleg klinkt logisch dat het geïnstalleerd word per toestel.

Safespot-Guard kan men ook maar 1x activeren per toestel en niet per account.

Maar dat de app's enkel bruikbaar zijn als Safespot-Guard tijdelijk uitgeschakeld is op het toestel van het account (beheerder) waar de Safespot-Guard is op geactiveerd via Safespot en als Safespot-Guard ingeschakeld is werken deze app's niet op het beheer-account.

Maar deze app's zijn gewoon te gebruiken op de andere accounts, dus Safespot-Guard blokkeert deze hier niet en is in mijn ogen dan ook niet actief op deze accounts.

Klinkt logisch in mijn ogen?

Greetz

Tomy

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Safespot Guard op verschillende accounts actief hebben

@Tomy1974 

Dus wat je zegt klinkt logisch ...?

Ja en nee  ...aangezien je safespot Guard actief maakt op een toestel. dat wil dus zeggen als je het hoofd account hebt en de safespot Guard is actief werken die apps niet maar zodra je overgaat naar de andere accounts werken de apps wel. Dus dan zou je idd zeggen dat Safespot Guard niet actief is terwijl het eigenlijk wel actief moet zijn want je activeerd het voor het gehele toestel.

Tenzij het addertje onder het gras zit dat je per account ook nog eens de VPN verbinding kan activeren en of uitschakelen. Maar dat is iets wat je eigenlijk eens zou moeten testen. Log eerst in met de hoofd beheerder en dan schakel erna eens over naar de andere gebruiker en kijk of de VPN nog actief is.

Want safespot Guard is een VPN connectie dus die zou dan aan moeten staan en test dan eens of die apps nog werken.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tomy1974
Experienced Meerweter
Berichten: 99
Even demarreren... Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

Safespot Guard op verschillende accounts actief hebben

Goedendag Patrick

Alvast bedankt voor de uitleg.

Kan dus enkel VPN inschakelen in het hoofdaccount (beheerder) en deze optie is niet mogelijk in de andere accounts.

Dus lijkt me dan ook logisch dat deze VPN (Safespot-Guard) actief blijft op alle accounts.

Heb nu ook in de instellingen van VPN verkozen om deze altijd geactiveerd te laten.

Het spijtige is dat dit nergens in de andere accounts gecontroleerd worden dat de Safespot-Guard actief is?

Enkel het vreemde is dat de app's op de andere accounts wel werken en op het hoofdaccount niet.

Dus mogen wij ervan uitgaan dat de Safespot-Guard actief is op alle account van hetzelfde toestel?

Is maar op zeker te zijn, hé!

Op mijn smartphone willen deze app's ook niet werken als de Safespot-Guard actief is en op dit toestel is er maar 1 account.

Waarom op het ene account wel en de andere accounts dan niet dat de app's werken?

Is misschien een aandachtspunt voor Telenet?

Alvast bedankt en nog een goed eindejaar, Tomy