24748
netweters
|
152261
antwoorden
|
20686
vragen
|
Daarnet op twee gsm's de Safespot app geïnstalleerd zodat ik mijn apparaten kan beheren. Ik heb het dus niet over de Guard app.
Na opstarten van de app wordt een code gestuurd naar mijn gsm nummer. Die code geef ik door in de app. Dat lukt terwijl ik verbonden ben met wifi op mijn Telenet thuisnetwerk.
Daarna start de app op, maar blijft lange tijd met gele achtergrond en wit Telenet logo staan.
Na x-aantal tijd krijg ik dan de melding "Er is geen verbinding, controleer alsjeblieft je netwerk".
De modem heb ik al herstart, maar hiermee is het probleem niet opgelost.
Wat kan de oorzaak zijn? Of zijn er storingen bij Telenet?
Mogelijks draait er geen Safespot+-softwareagent op je Telenet-modem.
Je dient Safespot+ te activeren via Mijn Telenet, daarna zal de Telenet-modem herstarten en zal de Safespot+-softwareagent geïnstalleerd worden.
zie https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-safespot-installeren/
Bedankt voor de tip, maar ik heb al Safespot sinds het ooit gelanceerd werd en nu heb ik al een paar jaar Safespot+.
Zal dat eens uitschakelen en dan eens opnieuw inschakelen. Een zien wat effect dat heeft, en anders is het voor de klantendienst.
(alweer miserie met dat onding van een witte wifi kubus) lol 🙂
1) Safespot uitgeschakeld
2) Modem herstart zelf
3) Safespot ingeschakeld
4) Modem herstart zelf
5) kwartiertje gewacht
6) Safespot app opnieuw geïnstalleerd
7) App openen --> onmiddellijk melding dat er geen verbinding is met het wifi thuisnetwerk (terwijl wifi is ingeschakeld)
Het valt mij wel op dat op Mijn Telenet nog altijd staat dat het draadloos signaal is uitgeschakeld. Terwijl wifi gewoon werkt.
@patrick37 ik heb het al geprobeerd op meerdere gsm's en de locatie wordt als eerste gevraagd en inderdaad door mij toegelaten 🙂
Vermoedelijk is dit omdat je wifi zogezegd uitstaat ( zie je andere topic wat je er over gemaakt hebt ).
Als je eens naar 'mijn Telenet' gaat wat zie je dan precies staan bij je wifi ? Als je de wifi aanzet druk je dan ook helemaal onderin op bewaar ? Doe je dit niet dan slaat die niks op en gaat die wifi ook niet aan.
Ben je met je gsm toestel wel daadwerkelijk op jou eigen wifi verbonden ? zeker checken.
ja, ik bewaar en router herstart daardoor - ja, uiteraard zit ik op mijn eigen wifi netwerk 🙂
dit zie ik al heel lang staan, terwijl mijn wifi gewoon werkt
Draadloos signaal :icon
Je kan het draadloze signaal op je modem aan- of uitschakelen. Alle verbindingen via bekabeling zullen uiteraard blijven werken wanneer je het draadloos signaal uitschakelt.
Persoonlijke wifi (private SSID)icon
Je kan deze optie opnieuw aanzetten als je je draadloos signaal ook opnieuw aanzet.
Wi-Free:icon
Je kan deze optie opnieuw aanzetten als je je draadloos signaal ook opnieuw aanzet.
@patrick37 heb ik gedaan, en zelfs de app opnieuw geïnstalleerd: "er gaat iets mis tijdens de verbinding met je modem" 😞
Denk zelf enkel omdat je wifi zogezegd uitstaat.
Je kan eens de modem in zijn geheel resetten ( zie knopje op je HGW zelf ). Houd daarbij rekening dat je dan wel naar het originele Telenet wifi netwerk gaat ( als je er zelf één hebt ingesteld ) en je dient het wachtwoord te gebruiken van de wifi van Telenet zelf wat je ooit hebt gekregen.
Die reset is anders als ff de stekker eruit of een reset te geven via 'mijn Telenet'.
@patrick37 vraag me wel af of het resetten naar fabrieksinstellingen er zal voor zorgen dat die draadloze verbinding wel op ingeschakeld staat ...
Als ik na de reset mijn huidige wifi settings instel (SSID, wachtwoord, ...) dan gaan al mijn toestellen nadien automatisch terug verbinding hebben?
Want ik heb 40 verbonden toestellen (deels bedraad en deels wifi)
Die vraag durf ik je niet direct te beantwoorden natuurlijk.
Het lijkt mij softwarematig maar dan is dit probleem enkel bij jou zelf ..? want heb nog geen andere topics zien passeren hierover. Bij mij staat het draadloos signaal sowieso uit gebruik mijn eigen wifi systeem. Die test kan ik wel doen voor je om eens uit en aan te zetten voor mij doet dit niks in mijn netwerk. Maar als dat hier wel werkt dan wil dat niks over de situatie bij jou zeggen.
Ja als je die reset uitvoert zijn er 40 apparaten die je met wifi opnieuw moet verbinden , bekabeld zal wel werken geen probleem.
@patrick37 met dezelfde SSID en password enzo moet ik toch niet alles opnieuw connecteren?
Heb ik nog nooit moeten doen als ik hier een andere modem plaats met dezelfde wifi settings 🙂
Nee als alles hetzelfde is zoals nu , je hebt dus nooit een eigen SSID en paswoord ingesteld en enkel dat van Telenet gebruikt , dan zullen je draadloze toestellen zich daarmee terug verbinden.