Beantwoorden
wendy71be
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fourth party! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Safespot netwerk niet beveiligd & website geblokkeerd

Hallo, ik heb onlangs telenet safespot besteld. Via de app op m'n gsm zou mijn netwerk niet beveiligd zijn terwijl het eerst wel beveiligd was. Wie weet wat ik nu moet doen? 

Ook zijn er websites die veilig zijn maar die geblokkeerd worden door safespot, heb hem al verschillende malen gereport as safe maar kan de website nog steeds niet openen. Heb al gemaild met de owner en die verzekert me dat de website echt safe is. Bestaat er niet iets zodat ik die website kan toevoegen als veilig (zoals vroeger bij AVG)? Vind het wel niet kunnen dat telenet beslist welke websites ik kan openen en welke niet zeker niet als ik zeker weet dat die veilig zijn... 

Wie kan mij hierbij helpen?

 

Titel aangepast door JordivdK (mod) | Vorige titel: safespot

0 Likes
7 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Safespot netwerk niet beveiligd & website geblokkeerd

@wendy71be 

Wat krijg je allemaal te zien op je scherm? Een schermafdruk posten kan helpen.

0 Likes
wendy71be
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fourth party! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Safespot netwerk niet beveiligd & website geblokkeerd

Screenshot_91.png

heb al regelmatig geklikt op report as safe maar hij blijft hem blokkeren, heb contact gehad met telenet en zij zeggen dat het systeem iets aan de website erkend dat niet veilig is  en dat ik safespot tijdelijk moet uitschakelen als ik hem wil raadplegen maar dat kan toch niet de bedoeling zijn hé... Eigenlijk zou het gewoon moeten kunnen dat ik de website aan een lijst van veilige website moet kunnen toevoegen... Heb al met de website owner ook contact gehad en zij weet ook niet wat het probleem kan zijn...

Screenshot_92.png

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Safespot netwerk niet beveiligd & website geblokkeerd

@wendy71be 

Ik wil je niet beledigen, maar als je gelooft dat die website veilig is, dan geloof je in sinterklaas.

 

Ik heb de naam uit je tweede afbeelding overgetikt en ik krijg van mijn antivirus eveneens een rood scherm en als ik de uitleg vraag, zie ik dit:

janne_man_0-1613899848541.png

 

Wil je die pagina toch bezoeken, zal je elke deftige virusscanner moeten uitschakelen.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Safespot netwerk niet beveiligd & website geblokkeerd

@janne_man en @wendy71be 

 

Ik heb net bij wijze van test ook eens dat adres gewoon ingetypt in mijn browser en krijg netjes die website te zien. Mijn F-Secure heeft er geen probleem mee.

 

Enkel de mededeling dat het een onbeveiligde site is, dus http en niet https

 

Avast secure browser, Firefox, Chrome, Edge; allemaal succesvol geopend zonder probleem.

 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Safespot netwerk niet beveiligd & website geblokkeerd

@wendy71be @StefaanH 

Ik trek mijn vorige uitspraak terug.

 

Ik weet niet in hoeverre Safespot afwijkt van Bitdefender (Telenet werkt samen met onder andere  Bitdefender). Met Bitdefender kan je wel instellen. Laat je door de instellingen van Bitdefender inspireren voor Safespot. Die van Bitdefender vind je hier.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Safespot netwerk niet beveiligd & website geblokkeerd

@janne_man  en @wendy71be 

 

Ik heb daarnet Malwarebytes extension voor browser toegevoegd. nu krijg ik ook een warning voor die website:

 

verdachtewebsite.JPG

Zoals je kan zien krijg ik wel de mogelijkheid om er alsnog naartoe te surfen, en dat lukt ook.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
wendy71be
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fourth party! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Safespot netwerk niet beveiligd & website geblokkeerd

ik zie dus nergens bij telenet hoe ik dit kan doen... safespot wil nu ook zelfs niet met mijn thuisnetwerk verbinden maar telenet is op de hoogte en ze gaan het nakijken... 

 

0 Likes