Beantwoorden
bderick
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Verander-je-wachtwoord-dag Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Telenet TV flow app framerate laag bij streamen

Beste, 

 

Sinds kort gebruik ik de Telenet flow app icm mijn all-internet abonnement. 

Ik doe dit op een Phillips 4k tv met android Tv als OS.

 

Ik merk op dat de framerate te laag is zeker bij het streamen van sport (eleven) en de resolutie ook niet al te helder is. 

Ik vind echter nergens specificaties van wat het zou moeten zijn, kan iemand me hier meer over vertellen? Kan ik die verhogen? 

 

Alvast bedankt!

 

Titel gewijzigd door Shaijen(mod) | Vorige titel: Telenet flow app framerate / resolutie

Tags (2)
0 Likes
12 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Telenet TV flow app framerate laag bij streamen

Die Eleven zenders zijn inderdaad erbarmelijk, maar dat ligt aan Eleven zelf (Play Sports zenders zijn wel deftig). Ik heb een tijdje Eleven zelf gehad en dat was zowaar nog slechtere kwaliteit. 

Je kan de beeldkwaliteit (helaas niet de framerate) zelf instellen via profielinstellingen -> limiet streamingskwaliteit, waar je de optie hebt voor SD, HD & Full HD. De 'normale' zenders zoals één, vtm, canvas & play 4 zijn bij mij wel van zeer goede kwaliteit, bij u niet? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
bderick
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Verander-je-wachtwoord-dag Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Telenet TV flow app framerate laag bij streamen

Alle zenders vind ik eigenlijk van matige kwaliteit. Maar de eleven zenders steken er inderdaad boven uit.

 

Waar vind ik de profielinstellingen op de flow tv app? (Op Android tv) ik vind de mogelijkheid niet bij "profile" enkel log out en add. 

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Telenet TV flow app framerate laag bij streamen

Telenet Flow TV biedt de Vlaamse zenders in 1080p aan, buitenlandse zenders in 720p: https://www.netweters.be/t5/Telenet-apps-platformen/Videokwaliteit-verbeterd-op-YUGO-TV/td-p/75858

De framerate en bitrate heeft Telenet niet bekendgemaakt, maar ik veronderstel dat die inderdaad wat laag is. Wellicht 25 fps en een bitrate van 3 à 5 Mbps

25 fps als framerate is gangbaar in Vlaanderen, soms ook 50 fps op VRT MAX bijvoorbeeld, maar dan met amper 5 Mbps bitrate wat een nogal vreemde keuze is.
VTM GO en Streamz bieden mijn inziens de beste kwaliteit: 1080p 25 fps met een bitrate van 8 Mbps.

Maar geen enkele Vlaamse aanbieder neemt streaming echt au sérieux. Met nog steeds een deel van het aanbod in 720p met lage bitrate en slechte encoding concurreer je niet met Netflix.

Voor de beste beeldkwaliteit moet je Netflix 4K Ultra HD nemen.


Vergelijk Telenet TV Flow zeker ook eens met VTM GO en VRT MAX, die apps kan je gratis installeren en bieden misschien wel dezelfde tv-programma's in betere kwaliteit aan.

Het is ook aan te raden je tv-toestel in te stellen op een framerate van 25 fps. Want bij conversie van de stream naar bijvoorbeeld 60 fps kan dit resulteren in een slechtere beeldkwaliteit.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet TV flow app framerate laag bij streamen

@Ex-Netweter de hoogste kwaliteit dat ik kan instellen voor streamz is 570 via de app, en aan m’n internet snelheid kan het niet liggen, en ken nog mensen die dit gemeld hebben aan mij dat de kwaliteit van streamz laag is, heb het na een maand opgezegd omdat het zo slecht was, dit was vorige maand via streamz app zelf (niet de Telenet versie via mijn Telenet).


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Telenet TV flow app framerate laag bij streamen

@Master-Magic Ik heb een tijdje terug streamz getest via de app op mijn apple tv en dat was wel goede kwaliteit. De app op de ipad vond ik ook zeer goed omdat je dingen kon bewaren voor offline te kijken.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Telenet TV flow app framerate laag bij streamen

@Master-Magic heel vreemd hoor, dit zijn bij mij de opties (in de Streamz app): 

IMG_3843.PNG

 

 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet TV flow app framerate laag bij streamen

@m-jan20 @Christof75 

Was op de iPhone en Android tv, en kreeg het niet hoger dan die bitrate, 

op de Apple TV niet geprobeerd, heb nog een code voor gratis maand, dat eens proberen volgende maand en zien of ik het niet hoger krijg, in die lage kwaliteit was dit soms niet om aan te zien, in donkere momenten zag je de comprimatie van de beelden met zo vegen in het beeld, niet om aan te zien soms, en bij te snelle beelden was het ook niet mooi.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

Telenet TV flow app framerate laag bij streamen


@Master-Magic  schreef:

@Ex-Netweter de hoogste kwaliteit dat ik kan instellen voor streamz is 570 via de app, en aan m’n internet snelheid kan het niet liggen, en ken nog mensen die dit gemeld hebben aan mij dat de kwaliteit van streamz laag is, heb het na een maand opgezegd omdat het zo slecht was, dit was vorige maand via streamz app zelf (niet de Telenet versie via mijn Telenet).


Dat is mogelijk voor bepaalde tv-programma's uit de oude doos die destijds opgenomen zijn in lagere kwaliteit. Zoals FC De Kampioenen.
Voor nieuwe series en films is de kwaliteit steeds 1080p als je internetverbinding stabiel 8 Mbps kan leveren en de schermresolutie van je toestel minstens 1920 op 1080 pixels is. (in de app staat de beeldkwaliteit blijkbaar fout gelabeld als 1920p)

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Telenet TV flow app framerate laag bij streamen

M'n screenshot was ook op de iPhone. Had je dat bij elk programma?

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet TV flow app framerate laag bij streamen

@m-jan20 @Ex-Netweter 

Dit was bij nieuwe producties, wie kijkt nog FC kampioenen als je die allemaal op dvd hebt en ze al tich veel keer herhaald zijn geweest op tv.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Telenet TV flow app framerate laag bij streamen

Lijkt me dan toch eerder een individueel probleem dan een gezamenlijk.

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
hakoenamatatta
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Telenet TV flow app framerate laag bij streamen

als je de beeldkwaliteit van de decoder vergelijkt met de beeldkwaliteit van streamen via de app, is de app idd minder.

de uitleg ivm de FPS en bitrate lijkt te kloppen.

 

mininum de dag van vandaag is toch 1080p, 60FPS en 6Mbps

Dit lijkt niet het geval te zijn wanneer je de tv flow kiest of streamt via de telenet tv app.

0 Likes