Beantwoorden
Aja
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Telenettv.be op Raspberry PI4B 8GB werkt slecht

TelenetTV.be in de media browser op Raspberry PI 4B 8GB werkt zoals op een laptop, doch:

* om de zoveel seconden hapert het beeld en worden zelfs enkele frames verloren (beeldinhoud verspringt)

* dit zowel met de wireless als de wired netwerkverbinding (Gbps RJ45); Telenet Internet is full Internet (300 Mbps download, 20 Mbps upload)

* dezelfde media browser kan wél perfect Netflix streamen; vrtnu en vtmgo werken ook perfect

Tags (1)
0 Likes
4 reacties
everwaes
Ex-Moderator
Berichten: 24
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Warming up? Topicwurm!

Telenettv.be op Raspberry PI4B 8GB werkt slecht

Kan iemand Aja haar vraag bekijken? 😊


Ellen | Ex-Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenettv.be op Raspberry PI4B 8GB werkt slecht

@Aja 

Staat uw scherm op 4k? Probeer dan eens in HD.

0 Likes
Aja
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Telenettv.be op Raspberry PI4B 8GB werkt slecht

Het scherm staat al op 2K hoor. Op 4K staat die op maximaal 30Hz refresh ... veel te laag.

Ondertussen heb ik opgemerkt dat die hapering gebeurt als de processor op 100% gebruik komt.

Bij Netflix HD komt de processor op maximaal 85% ... telenettv.be zou misschien wat performanter kunnen werken !? Kunnen bepaalde instellingen telenettv.be gebeuren om het processorgebruik te verminderen ?

0 Likes
ChristofW
Experienced Meerweter
Berichten: 119
Een bus vol! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Telenettv.be op Raspberry PI4B 8GB werkt slecht

Dat denk ik niet, Telenet zal een andere, meer CPU-intensieve, video codec gebruiken dan Netflix die blijkbaar efficiënter is. Kan je weinig aan instellen. Ik adviseer altijd om een volwaardige streaming-box te kopen zoals de Mibox.

0 Likes