42234
netweters
|
18636
gesprekken
|
20129
vragen
|
Is men eigelijk wel van plan om ooit een app te maken voor Windows-Phone?
Windows Phone is dood. Elke Windows Phone gebruiker zou zich moeten afvragen: Stap ik over naar Android of naar iOS?
Dus neen, ik denk niet dat zo'n app er ooit zal komen; het loont gewoon niet.
@sb schreef:Windows Phone is dood. Elke Windows Phone gebruiker zou zich moeten afvragen: Stap ik over naar Android of naar iOS?
Dus neen, ik denk niet dat zo'n app er ooit zal komen; het loont gewoon niet.
Wp dood , denk het niet want is veel stabieler dan android , wel minder apps maar voor wie deze niet nodig heeft of gebruikt een goed toestel.
Een smartphone zonder apps, ja, dat wil iedereen wel. 😉
Een hele korte zoektocht leert me dat M$ niet van plan is om nog meer Lumia toestellen op de markt te brengen. Meer nog, M$ heeft haar phone business verkocht aan FIH Mobile. En als we even kijken naar het meest gebruikte smartphone OS op wereldvlak, dan zie je dan Windows Phone in het tweede kwartaal van 2016 niet eens 0,5% haalt! (Met de verwachting dat dit nog verder zal blijven zakken.)
https://www.idc.com/prodserv/smartphone-os-market-share.jsp
Misschien niet dood, maar wel zombie. Zeker niet iets waarin ik als bedrijf zou investeren. Vandaar mijn uitspraak dat een Triiing app voor Windows Phone er wellicht niet zal komen.
Wat stabiel betreft: als dat al zo zou zijn (Windows stabieler dan Linux), dan is dat waarschijnlijk te wijten aan het feit dat er minder apps zijn.
Ik heb een Samsung Galaxy S4 Mini gehad en daar stond inderdaad veel rommel op. Een oom van me heeft een Sony Ericsson en daar staat zo veel rommel op dat hij praktisch geen andere apps meer kan installeren.
Om die rommel te vermijden heb ik een tijd terug gekozen voor een LG Nexus 5X. Die is van Android 6.x naar 7.x gegaan en sinds ik een nieuwe router heb gekocht werkt de Triiing app erg goed waar ik voorheen regelmatig onderbrekingen had en waar de tegenpartij me soms niet goed hoorde. Bovendien zal ik nog een tijd maandelijks beveiligingsupdates ontvangen en dat is handig, want een heel pak Android toestellen zijn bijvoorbeeld kwetsbaar voor het Stagefright lek.
Een collega van me heeft ook een smartphone met Windows Phone en als ik dan zie hoe beperkt het aanbod van apps is in vergelijking met wat ik allemaal (al dan niet gratis) kan installeren via Google Play. Ik vraag me ook af hoe het zit met veiligheid onder Windows Phone. Ik kan de OP enkel maar aanraden om over te stappen op een ander toestel, bij voorkeur eentje van Google (Nexus of Pixel).