Beantwoorden
ChristofW
Experienced Meerweter
Berichten: 119
Een bus vol! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Van Yugo naar ONE ervaring + plannen voor meer zenders?

CONTEXT

Onlangs is mijn promotie van Yugo All-In 15GB aan 63EUR afgelopen. Het aflopen heb ik niet opgevolgd omdat ik ervan uitging dat het abonnement gewoon door zou gaan maar aan de volledig prijs van 79,82 EUR.

 

Ondertussen was de TV-app van Yugo al ge-rebrand naar Telenet Flow maar met dezelfde zenders.

 

Daarnaast had ik een vergelijking gemaakt indien ONE een interessante optie was om over te gaan (zie tabel onderaan) wat het niet was om volgende redenen:

  • Van 22 zenders naar 14 zenders (waarvan de helft Franstalig waar ik niets met ben). Bij Yugo had ik dus 7 extra zenders: 1) Fox 2) Discovery, 3) Nat Geo, 4) Comedy Central, 5) MTV, 6) Nickelodeon, 7) Nick Jr. Ik heb een 4-jarige zoon die gek is van Paw Patrol en Blaze. Die staan op Nick Jr. en namen we ook elke dag op.
  • Het mobiele abonnement wordt gecapped op 30 down / 5 up (mbps) ipv 4G max snelheid cfr BIPT van 99/24 mbps.  Dit is een impliciete push om het duurdere ONEup te nemen.
  • Push van de Safesurf functionaliteit die voor mij nog steeds zeer onduidelijk is en het zeer stil blijft bij Telenet wat het technisch is (meer info in deze post). Ik begrijp nog steeds niet de businesscase om dit mee te nemen in het abonnement. Telenet doet dit niet voor de veiligheid van de mensen (uiteraard marketing technisch wel de primaire drijfveer), Telenet is een commercieel beursgenoteerd bedrijf dat winstmaximalisatie voor zijn aandeelhouders als doel heeft. De enige reden dat ik kan bedenken is tracking van je surfgedrag voor gerichte reclame-doeleinden. Maar het blijft hier dus onduidelijk over. Wees gewoon transparant.
  • Voordeel van 3TB FUP in piek bij ONE ipv een 750 GB FUP in piek bij Yugo. Daar had ik last van onlangs door een software fout op mijn PC en op smallband terecht kwam. Helaas ging het fout in de backend bij Telenet bij het toepassen van de FUP controles waardoor ik een niet functionele internetlijn had (meer info in deze post).  Niet relevant in deze post.
  • Onbeperkt mobiel bellen, zeer grote mobiele datapot, datasimkaart of eSIM voor smartwatches (Telenet ONE number) zijn leuk, maar wegen niet op tov bovenstaande.

Echter kreeg ik vorige week maandagavond een SMS met de melding: “Telenet-info: Welkom bij Yugo”. Bizarre SMS aangezien ik reeds bij Yugo zat, maar verder geen aandacht aan geschonken. Echter de dag nadien kon ik niet meer aanloggen op de Telenet Flow app en Streamz app. Nu blijkt achteraf dat je standaard omgezet wordt naar Yugo Connect en dus zonder TV.

 

Meteen de volgende ochtend naar de Telenet klantendienst gebeld om aan te geven dat ik Yugo All-In wil houden. Wat blijkt uit dit gesprek:

  • Yugo All-In kan niet meer aangeboden worden. Je MOET naar ONE of ONEup als je de Yugo functionaliteiten wil behouden.
  • Gezien het voldongen feit, de vraag of ik dan de opnames van Nick Jr dan behoud. Daar werd bevestigd van wel.

Uiteindelijk toch maar overgeschakeld aangezien ik geen TV meer had.

 

In de loop van dag was alles om maar kon ik nog steeds niet aanloggen op TV Flow of Streamz App. Nog paar keer met klantendienst gebeld maar uiteindelijk zondag kon ik terug inloggen. Pijnlijke vaststelling en zeer teleurgesteld 4-jarige zoon: geen Paw Patrol opnames meer.

 

VRAAG

Mijn vraag aan het Telenet Flow team: komen er nog extra zenders bij in de Telenet Flow app, of blijft het bij dit karig aanbod?

 

EXTRA

Daarnaast toch even het volgende delen zodat Telenet beseft dat de aanpak van ONE belabberd is.

  • Vanwege de cap op de mobile 4G bandbreedte bij ONE, ga ik over naar Youfone 5GB/200min (Proximus netwerk) wat voldoende is voor mijn huidige behoeftes.
  • Ik ga van One naar All-Internet + Telenet TV Flow. Bandbreedte stijgt van 150 down /15 up internet (mbps) naar 300 down / 20 up internet (mbps)

En dat voor dezelfde prijs:

  • One + Flow app = 75,5 EUR
  • All-Internet + Flow app + Youfone 5GB/200min = 76 EUR (tijdelijk 74EUR)

Vanwege het beperkte zender-aanbod van de TV Flow app, vraag ik met echt af of ik hier nog 9.5 EUR per maand wil voor betalen. Dat valt er potentieel dus ook af, ga ik nog afwachten. Weinig opties in de markt die Apple TV ondersteunen buiten Telenet en Proximus Pickx echter moet je dan een Proximus internet aansluiting hebben en dat is hier niet ter beschikking. TV Vlaanderen App TV voor 9.95EUR (36 zenders) is wel een optie echter enkel op Android TV.

 

ChristofW_0-1625571612779.png

 

12 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Van Yugo naar ONE ervaring + plannen voor meer zenders?

Om Paw Patrol al op te lossen: dit staat integraal op Streamz (indien je dit hebt natuurlijk). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ChristofW
Experienced Meerweter
Berichten: 119
Een bus vol! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Van Yugo naar ONE ervaring + plannen voor meer zenders?

@m-jan20 bedankt om mee te denken voor dit geweldige drama 😉

 

Streamz zat inderdaad in de prijs van Yugo All-In maar dat heb ik er niet bijgepakt in One. Al is de huidige deal van 5,95 EUR gedurende 12 maanden niet slecht. Maar dat is bovenop de 9,5 EUR voor VRT zenders (die ik al betaal via de belastingen), VTM zenders (die ik ook via VTM GO kan zien) en de Play zenders (die van Telenet zelf zijn) vind ik wat veel. 

 

Daarnaast staat er enkel seizoen 6 op (en die heeft al  5x ofzo gezien). Bij de Yugo opnames had ik seizoen 1 tem 8. Er werd genoeg herhaald dat indien de 60 dagen voorbij waren dat de aflevering niet weg was.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Van Yugo naar ONE ervaring + plannen voor meer zenders?


@ChristofW  schreef:

@m-jan20 Al is de huidige deal van 5,95 EUR gedurende 12 maanden niet slecht.


Waar vind je deze deal? Ik zie alleen een optie voor jaarabonnement van €99/jaar. 

& seizoen 1 staat op Prime, seizoenen 2-4 op Netflix en 6 inderdaad op Streamz. 

Leuk toch, die versnippering 😉 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ChristofW
Experienced Meerweter
Berichten: 119
Een bus vol! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Van Yugo naar ONE ervaring + plannen voor meer zenders?

Bij de ONE(up) simulatie als je Flow aanduid en dan Streamz. Promo is niet bij Iconic ter beschikking.

 

ChristofW_0-1625662078094.png

 

Paw Patrol 1 tem 4 staat inderdaad op Amazon. Wordt dat de go-to app. Spijtig van de nieuwere seizoenen want die zag hij het liefst.

 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Van Yugo naar ONE ervaring + plannen voor meer zenders?

Damn, mooie deal! Even navragen of dit ook voor bestaande One/TV Flow klanten is, al vrees ik ervoor 😕


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Van Yugo naar ONE ervaring + plannen voor meer zenders?

Ik heb ook Yugo sinds oktober vorig jaar, bij mij is er niks varanderd

0 Likes
ChristofW
Experienced Meerweter
Berichten: 119
Een bus vol! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Van Yugo naar ONE ervaring + plannen voor meer zenders?

Er veranderd ook niets zolang je 12-maanden Yugo-promo niet is afgelopen. Na 12 maanden wordt je dus automatisch omgezet naar Yugo Connect (dus zonder TV). In jouw geval dus in oktober.

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Van Yugo naar ONE ervaring + plannen voor meer zenders?

Waar kun je dit weervinden?

Mijn promo was drie maanden korting, maar die is al lang afgelopen,

ik dacht dat yugo gewoon verder ging blijven bestaan voor bestaande klanten

0 Likes
ChristofW
Experienced Meerweter
Berichten: 119
Een bus vol! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Van Yugo naar ONE ervaring + plannen voor meer zenders?

Dan is misschien het toch anders in jouw situatie.

 

De omzetting van Yugo All-In 15GB (mijn abonnement begin juni 2021) naar Yugo Connect staat nergens vermeld. Niet op de Telenet website, de facturen of de voorwaarden.

 

Ik heb me ingeschreven op 25 juni 2020 voor Yugo S (zo noemde het toen).

 

Factuur juni 2020

 

ChristofW_0-1625724588811.png

Op de laatste pagina van het factuur onder de "Extra informatie" sectie.

ChristofW_1-1625724604849.png

 

Factuur juli 2020

 

ChristofW_2-1625724665277.png

Op de laatste pagina van het factuur onder de "Extra informatie" sectie. Daar zag je reeds de naamsverandering van Yugo S naar Yugo All-In 15GB .

ChristofW_3-1625724695676.png

 

Factuur augustus 2021

ChristofW_4-1625724815625.png

Op de laatste pagina van het factuur onder de "Extra informatie" sectie

ChristofW_0-1625725690068.png

 

Vanaf augustus is er niets meer veranderd.

 

Waar ik het wel heb teruggevonden is in de voetnoot van Telenet mail waar de bestelling is bevestigd op 25 juni 2020.

 

ChristofW_6-1625725166729.png

 

Verwarrend natuurlijk omdat ik in augustus ben omgezet naar Yugo All-In 15GB en enkel op maandagavond op 28/06/2021 een SMS kreeg met de melding "Telenet-info: Welkom bij Yugo" en ik de dag nadien geen TV of Streamz meer had. 

 

Tussen de lijnen door hebben ze dus gelijk getrokken op prijs ipv op functionaliteit.

0 Likes
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 210
De magic number! Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Van Yugo naar ONE ervaring + plannen voor meer zenders?

@ChristofW Dit is zeer vreemd, normaal zou de productnaam ook aangepast moeten geweest zijn op de factuur. Als je inlogt op Mijn Telenet, welk product krijg je daar te zien?

 

Normaal zou je hier een communicatie van gekregen moeten hebben van Telenet, mss in spam terecht gekomen?

0 Likes
ChristofW
Experienced Meerweter
Berichten: 119
Een bus vol! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Van Yugo naar ONE ervaring + plannen voor meer zenders?

Ik zat wel degelijk op Yugo Connect (geen screenshot van). Dag nadien meteen over naar One en sinds vandaag naar All-Internet+TV Flow app.

 

Zonder Streamz want de promo van 5.98 EUR geld niet met de All-Internet + TV combo. En zonder mobiel (vanwege de 4G bandbreedte-cap op 30 mbps als je One hebt). Die inkomsten zijn ze kwijt.

 

Wilde enkel mijn ervaring delen omdat misschien andere hier ook met geconfronteerd worden als hun 12-maanden promo afloopt.

 

PS: ik zie dat in de hoofding er "Augustus 2021" maar dat moet natuurlijk "Augustus 2020" zijn.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Van Yugo naar ONE ervaring + plannen voor meer zenders?

een collega heeft Yugo All-In 15GB voor 80 euro nooit promo gehad of aanbieding gekregen hij heeft naar de nieuwe formule van one gezien maar hij kijkt te veel tv en  streams dus hij gaat zijn oude formule houden van tijdelijk stond bij hem niets te vinden dus bij hem blijft alles het zelfde als je het zelf aanpast begrijp ik het zolang de formule blijf bestaan blijft het

0 Likes