Beantwoorden
--Bart--
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Welke TV-app van Telenet werkt op Xiaomi TV stick?

Mijn ouders willen graag een TV op de slaapkamer en ik heb voor hun een Mi TV stick gekocht met Android TV in de veronderstelling dat dit apparaat de meest voorkomende apps kan draaien.

Nu is het punt dat ik op geen enkele manier Telenet apps kan vinden, laat staan installeren op deze stick.

Als ik via de app store zoek naar Telenet komt er niks naar voren, alleen zie ik andere vlaamse apps en ook Tadaam. Via een omweg heb ik een link gekregen naar de app store voor de telenet app, maar als ik daar op klik krijg ik de melding dat de app niet geschikt is voor dit apparaat.

Ik heb de Xiaomi Stick (MiTV-AESP0) die volgens internet wel gewoon zou moeten werken.

 

Ik ben zelf Nederlander, dus dacht in eerste instantie dat het iets te maken had met regio instellingen, maar bij mijn ouders thuis heb ik dezelfde problemen. Via een sideloader heb ik wel een Telenet app gevonden en geinstalleerd, maar als ik die open dan zie ik de app, maar werkt de afstandsbediening niet zoals gewend, dus ik denk dat het niet een echte Android TV app is (de app lijkt trouwens erg sterk op de Ziggo Go app die ik in Nederland gebruik).

 

Mijn vraag is dus wat ik verkeerd doe zodat ik geen enkele Telenet app zie in de store? Het is trouwens best verwarrend aangezien er volgens mij meerdere apps apps zijn (YUGO, Yelo Play, Telenet TV App) die dezelfde dingen doen.

 

ps ik ben geen onbekende met Android en Android TV, de Nederlandse apps zijn wel te vinden en te installeren, zo ook andere Belgische apps, alleen Telenet doet moeilijk

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Beschikbare Android TV app voor Mi stick

Tags (1)
0 Likes
9 reacties
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Welke TV-app van Telenet werkt op Xiaomi TV stick?

Misschien is je, wat oudere, Xiaomi Mi TV Stick (met Android TV versie 9) minder goed ondersteund dan, pakweg, de, nieuwste, Xiaomi TV Stick 4K (met Google TV versie 11), of de Google Chromecast 4K (met Google TV versie 10?). Ik heb geen van deze devices maar wel een Sony TV toestel (met Google TV versie 10) waarop Telenet apps wel degelijk goed werken. Ik vermoed dat andere Google TV toestellen, i.e.: sticks of media players (met global Google TV versie >=10) wel eens zouden kunnen werken, maar ik heb dus zelf maar 1 dergelijk toestel om te vergelijken.

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
--Bart--
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Welke TV-app van Telenet werkt op Xiaomi TV stick?

Dank voor je input. Ik heb geen idee, als ik bij mij thuis kijk (philips TV met Android 10) komt hij ook niet naar voren in de lijst, maar wellicht komt dat door de regioblokkade. Het blijft raar dat hij niet eens in de play store naar voren komt als optie, als ik het forum lees dan heeft de app gewoon moeten werken bij lagere android versies in het verleden. Ik ga verder op onderzoek.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Welke TV-app van Telenet werkt op Xiaomi TV stick?

  • Hebben je ouders de oudere Digicorder (Yelo TV app, geen Android TV versie) of de nieuwe TV Box (Telenet TV app, wel Android TV app) of helemaal geen Digicorder/TV Box (Flow TV app, wel Android TV app)? 
  • Misschien een domme vraag, maar staat de Android Play Store ingesteld op land België en niet op Nederland? 

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Welke TV-app van Telenet werkt op Xiaomi TV stick?

Ik moet corrigeren: Telenet TV 'yelo' blijkt ook niet compatibel met Sony TV (Google TV versie 10). Telenet TV is wel compatibel. Installatie poging via browser op computer (https://play.google.com/) toont welke van je Amdroid devices al dan niet compatibel zijn (maar niet waarom). Yelo wordt gebruikt door mensen met een Digicorder en Telenet TV door mensen met een TV Box.

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
--Bart--
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Welke TV-app van Telenet werkt op Xiaomi TV stick?

Ik zal eens vragen welk apparaat ze gebruiken, maar is dat relevant voor het vinden van de juiste app op een ander apparaat? Wat ik al aangaf komen er helemaal geen Telenet apps naar voren bij het zoeken in de store en ik heb op alle namen gezocht die ik gelinkt zag met Telenet producten.

De Mi stick staat ingesteld op Duitsland omdat er maar een beperkt aantal landen wordt weergegeven als optie. Ik heb hier al op gezocht, maar dat moet niet uitmaken voor het vinden van de apps. Ik kan gewoon alle Nederlandse apps zien (Ziggo GO, Videoland, etc) en enkele Vlaamse apps.

Naast de app store heb ik ook via op het netwerk van mijn ouders (in Belgie dus) de webversie van de play store bezocht en daar stond het ook niet tussen.

Als ik wist welke APK het was kon ik het zelf nog wel sideloaden. Ik heb er wel een geprobeerd (Telenet TV flow_v8.6.1_apkpure.com.apk) deze wilde wel installeren, maar het menu werkte daarna niet met de afstandsbediening.

0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Welke TV-app van Telenet werkt op Xiaomi TV stick?


@--Bart--  schreef:

Naast de app store heb ik ook via op het netwerk van mijn ouders (in Belgie dus) de webversie van de play store bezocht en daar stond het ook niet tussen.

Als ik wist welke APK het was kon ik het zelf nog wel sideloaden.


Dat is echt bizar. Als men op een computer met een browser naar Telenet zoekt in de app Play Store zouden de Telenet apps moeten verschijnen. Of men ze ook op een bepaald Android device (phone, tablet, TV, player, stick) kan installeren is een andere kwestie, maar ze zouden moeten verschijnen.

 

Op apkmirror vindt men typisch geen Telenet apps. Natuurlijk kan eenieder die op een device een app kan installeren die ook als apk delen (bijvoorbeeld met Files by Google 'share'), maar ook dat wil niet zeggen dat diezelfde apk altijd op een ander device geinstalleerd kan worden en zo ja of die ook werkt.

 

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
--Bart--
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Welke TV-app van Telenet werkt op Xiaomi TV stick?

Dank voor uw reactie, maar door uw gegeven antwoord denk ik dat u wellicht niet de juiste persoon bent om mijn vragen te beantwoorden. Ik denk dat u wellicht wat ervaring heeft met Android, maar dat is degelijk anders dan Android TV en in uw voorbeeld haalt u ze door elkaar.

Uw toelichting is feitelijk onjuist en helpt mij niet verder in mijn zoektocht. Voor uw informatie, ik ben erg ervaren met Android en Android TV, ken de meeste beperkingen en mogelijkheden om dit op te lossen, echter Telenet maakt het voor mij erg lastig om dit probleem op te lossen.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Welke TV-app van Telenet werkt op Xiaomi TV stick?

@NofanTasi Je kan beter een google Tv chromecast aanschaffen en een TV box van Telenet aanvragen. Hierop kan je de TV app installeren van Telenet. Ik gebruik dit ook zo bij mij 2de tv en het werkt perfect. De opnames staan in de cloud, dus hiervoor moet je niet lokaal je opnames beheren.

Yelo is blijkbaar niet met heel veel toestellen compatibel. Ze willen dit ook afbouwen, dus misschien daarom 🙂


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Charisse1985
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader!

Welke TV-app van Telenet werkt op Xiaomi TV stick?

Beste ,

 

Zou deze gouden formule ook werken in het buitenland ? Wij willen onze vaste Portugese provider opzeggen en Telenet "meenemen" Dus via een Chromecast en een data simkaart ..

Altijd een beetje een gok , maar dankzij jullie kennis een berekende ☺️👌

0 Likes