24823
netweters
|
152988
antwoorden
|
20758
vragen
|
Sinds een week overgeschakeld van WIGO naar YUGO. 1) is het normaal dat je niet alle programma’s kan bekijken? 2) is het normaal dat die streaming onderbroken wordt om de haverklap? 3) wij 70% van de tijd niet live kunnen kijken? 4) de helpdesk me niet kan helpen met alles YUGO related?
Hoi,
Ik kamp met dezelfde problemen sinds een tijdje, en ben al Yugo sinds de eerste dag dat het live was... begint serieus te irriteren!
Ik kan het begrijpen dat een telecom abonnement voor sommigen een hap uit hun budget is. Maar ik ben niet zo te vinden voor dat draadloos gedoe. Bij mij, ik heb ook een WIGO, is alles bekabelt, buiten mijn mobiele toestellen natuurlijk. Maar die yugo formule, daar ben ik niet voor te vinden. Je hebt geen decoder meer. Alles moet gecast of gestreamd worden via een mobiel toestel, een smartphone of tablet. Dan moet je volgens mij in eerste instantie al een degelijk en kwalitatief mobiel toestel bezitten, want das de bron en daar moet goeie kwaliteit uit komen. Je moet ook een goeie draadloze verbinding hebben tussen je mobiel en TV. En op draadloze overdracht zit sowieso meer verlies op dan op een bekabelde aansluitmogelijkheid. Das gevoeliger ook voor externe stoorbronnen. Neen, geef mij maar een WIGO.
Is het niet als je cast van je smartphone naar je Google cast dat je Google cast ook verbonden is met je wifi? Staat je draadloze modem dicht in de buurt en heb je maximaal bereik? Als het hier aan ligt heb ik online gezien dat je je Google cast kan aansluiten via een internet kabel rechtstreeks op je modem. En mensen die op de helpdesk werken kunnen ook niet alles weten, er zullen altijd mensen zijn die meer van de tech weten dan andere, soms moet je geluk hebben dat je iemand aan de lijn krijgt die alles weet over yugo of wat je vraag ook is op dat moment, ook omdat yugo een nieuw product is van Telenet
Op Apple TV heb ik al gezien dat er een netwerkpoort op zit, maar op de Google Chromecast heb ik nog geen enkele afbeelding gevonden waar er een netwerkpoort op te zien is. Misschien zit ze wel ergens verstopt? 🤔
Blijkbaar heb je er een adapter voor nodig.
https://store.google.com/gb/product/ethernet_adapter_for_chromecast
Dit is wel de verkeerde; deze stekker is voor gebruik in het VK. Ik kon niet zo heel dadelijk eentje vinden met "onze" stekker, maar ik vermoed dat die wel beschikbaar zijn.
@sb Die heeft wel voeding nodig. Als je geen voeding kunt nemen via een usb heb je een voedingsadapter nodig.
@Domi1963 In deze handleiding van Google zie je dat er enkel sprake is van een Wifi verbinding.
EDIT: Verder gelezen op ondersteuningspagina van Google: hier is wel sprake van een Ethernet aansluiting.
Dat leek me wel duidelijk toen ik vermeldde dat het ding een stekker had. (-;
eigenlijk een beetje schandalig dat de app zo vaak blijkt hangen stel je voor je volgt een spannende serie kijkt uit naar de volgende aflevering en boem de app weiger te werken en je weet niet wanneer je verder kan kijken en hiervoor moeten wij betaln ASJEBLIEF zelfs jullie gratis tegenhangers doen stukken beter dan jullie
Dat heeft daar allemaal niks mee te zien want met hetzelfde toestel kan je op hetzelfde moment andere apps probleemloos casten...dus het kan alleen aan de app van Telenet liggen...