24775
netweters
|
152605
antwoorden
|
20723
vragen
|
Dit onderwerp is hier al een paar keer aan bod gekomen maar de geboden oplossingen blijken toch niet altijd te werken.
Mijn MacBook Air wordt niet meer herkend door Yeloplay en ik gebruik nochtans geen cookieblokker en instellingen voor cache en cookies staan volgens mij correct.
Probleem doet zich ook pas sinds enkele weken voor.
Titel aangepast door @Tae-Yoon | vorige titel: Yeloplay herkent geregistreerd toestel niet meer
@Robstar bedoel je dan dat je de Macbook elke keer opnieuw moet registreren?
In dat geval zou je moeten nakijken dat je cache en cookies niet elke keer geleegd worden , want volgens jou en aan je zin te lezen twijfel je daaraan en dat moet je dus controleren.
Moest er een ander probleem zijn kan je dat altijd vermelden.
Bedankt voor het snelle antwoord.
Ik heb mijn Macbook inderdaad al eens opnieuw moeten registreren maar nu moet ik dus 3 maanden wachten, terwijl het over hetzelfde toestel gaat.
En sorry, ik ben geen IT'er: ik weet dat ik geen cookie blokker heb maar hoe vind ik uit of die cache en cookies geleegd worden?
Probleem doet zich ook nu pas voor terwijl ik die MacBook Air al 7 maanden heb.
Te wijten aan upgrade naar Big Sur?
@Robstar ik ben ook geen IT'er dus geen probleem daarom alles zo simpel mogelijk uitleggen 🙂
Het kan inderdaad door de update komen van Bigsur die je hebt gehad. En om je cookies te controleren kies je links boven safari , voorkeuren , dan privacy en zie je staan of deze aan of uit staan.
@patrick37 Weeral bedankt 🙂 Mijn instellingen staan ook zo en bij de website data zie ik ook niets fout.
@Robstar het is heel bizar wat er gebeurd.
Je MacBook elke keer opnieuw moeten registreren bij het aanmelden van Yelo. Je cache en cookies lege staan uit , voor zo ver ik dan weet , en toch bij elke opstart van Yelo moet je registreren.
Dus toch is er iets dat elke keer je cache en cookies leegt anders zou Yelo dit niet vragen of er is iets anders aan de hand waardoor het gebeurd , kan ook een fout bij Yelo zijn. Zelf kan ik het niet testen want ik gebruik de tv app omdat ik een tv box heb.
@patrick37 Ik begrijp het ook niet goed en ik geef daarom hieronder een chronologisch overzicht van de feiten.
Nieuwe Macbook Air gekocht in maart 2020 en nooit problemen gehad met Yeloplay.
Na upgrade naar Big Sur begin december 2020 geconfronteerd met een bug waardoor ik een harde reset moest doen van mijn Macbook.
Toen herkende Yeloplay Macbook niet meer (wat ik kan begrijpen) en moest ik opnieuw registreren.
Sindsdien is er niets noemenswaardig veranderd maar geeft Yeloplay de boodschap dat er al 5 toestellen geregistreerd zijn (waarvan dus 1 dezelfde Macbook betreft).
Aandachtspunt: dit gebeurt enkel wanneer ik series of een film wil bekijken via PlayMore aanbod (ik ben uiteraard abonnee); ik kan dus wel gewoon TV kijken via Yeloplay.
Ik kan mij voorlopig wel behelpen met andere toestellen maar je verwacht wel van technologie dat het werkt natuurlijk 🙂
Alvast bedankt om dit nog eens te bekijken en nog een prettige zaterdag gewenst.
het enige dat ik mij kan bedenken is dat je de website elke keer opent via een andere browser. Moest dit het geval zijn dan zal je inderdaad elke keer die registratie opnieuw moeten doen. Ook is het mogelijk dat je MacBook toch elke keer zijn cache en cookies leegt want ook dan heb je dit aan de hand. We hebben tot zo ver alles al overlopen om alles na te zien maar er zou aan jou kant niks veranderd zijn en je opent elke keer alles via dezelfde browser. Dus dat zou betekenen dat alles in orde moet zijn. Heb nog wel eens nagezien wat er nog anders zou zijn door dat dit gebeurd maar ik zie niet direct in wat er anders is. Het enige wat je als test nog zou kunnen doen is om het via een andere webbrowser te proberen , nieuwe registratie doen , en dan een paar keer proberen. Moest het in die paar keer zijn dat je geen nieuwe registratie moet doen is er toch ergens een instelling verkeerd aan de safari kant. Moet natuurlijk wel opletten want je hebt al vijf toestellen in de registratie staan en je kan niet meer registreren. Maar ergens is er wel een oorzaak dat dit gebeurd.
Ik vind het raar dat je moet registreren. Ik heb hier een nieuwe PC, ga gewoon naar de site van yelo play. Moet gewoon inloggen en kan doen wat ik wil, niets registreren van toestel of wat dan ook. Ik weet dat als je een app gebruikt dan moet je dat doen maar de site neen nog niet meegemaakt. O ja ik gebruik windows 10 en edge als browser
Was het niet zo dat als je een film kijkt op aanvraag dat je dan wel je toestel moet registreren en dat als je live tv kijkt dat je geen registratie moet doen ?
Ik heb het net even getest op deze pc, live tv gekeken en moest niets doen. Ik denk dat de login alles doet. Weet het ook niet. Heb gewoon ingelogd en dan kan ik alles doen. Anders weten ze ook niet wat voor abonnement je hebt bij telenet
Heb het nog eens terug gezocht en het is zo dat als je een film of serie uit je extra pakket wil bekijken dien je je toestel te registreren. Ik dacht wel dat het zo iets was want voor live tv moet je geen registratie doen van je toestel.