Beantwoorden
ChristofW
Experienced Meerweter
Berichten: 119
Een bus vol! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Yugo Apple TV app: wanneer TV-gids en zappen?

Sinds kort heeft de Android TV app de feature "zappen". Dit is nog niet beschikbaar op Apple TV, is er enig idee wanneer dit wel beschikbaar komt? 

 

Wat met de TV-gids die al langer beschikbaar is op Android TV? Enige timing van deze feature?

 

Op zich wel aparte strategie om eerst zeer lang te wachten met een Android TV app en Apple TV te priotiseren, maar nu staat de Apple TV app plots met 2 grote features achter tov Android en Apple iOS. Misschien wordt het gewoon niet belangrijk gevonden om een platform rebuild te doen van de iOS app naar tvOS?

 

Ik heb begrepen dat een app voor iOS en tvOS redelijk straight-forward kan geport worden tussen de platformen. Het grootste werk is in feite al gebeurd, namelijk de interface aanpassen van touch-based naar controller-based (afstandbediening).

 

Enige vorm van transparantie van roadmap zou toch publiek deelbaar moeten zijn. Zelfs met een dikke disclaimer dat die roadmap steeds onder voorbehoud is en aangepast kan worden door omstandigheden.

 

Daarnaast is de Apple TV beschrijving van de Yugo App in de Apple App Store verwarrend. Als je de link opent en "Apple TV" aanduid staat er dezelfde "What's New" tekst. Nu ga je er van uit dat de iOS app feature gewijs on-par is met de tvOS app, maar dat is wel degelijk niet het geval.

 

Untitled.png

 

12 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Yugo Apple TV app: wanneer TV-gids en zappen?

@ChristofW heb het eens nagevraagd intern en ik kan je het goede nieuws brengen dat de TV-gids voor Apple TV er normaal in een release in oktober nog aankomt! 😉

 

Hoe het zit voor de zap-functionaliteit, die vraag staat nog uit. Keep you posted! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

ChristofW
Experienced Meerweter
Berichten: 119
Een bus vol! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Yugo Apple TV app: wanneer TV-gids en zappen?

@Suzy , bedankt om op te volgen!

0 Likes
HaroenR
Experienced Meerweter
Berichten: 118
YUGO op Android TV De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Yugo Apple TV app: wanneer TV-gids en zappen?

Hallo, @ChristofW 

 

In de update die vandaag voor YUGO TV op Apple TV beschikbaar is gemaakt zit de TV-gids in. Even je app updaten vanuit de App Store en je zou dit moeten vinden in het zij-menu. 

Ook zappen tussen live zenders is vanaf deze update beschikbaar op Apple TV.

 

Als je nog geen installatie knop hebt in de App Store wacht je best nog even. Dit kan soms vanuit Apple even duren.

 

Helaas is het niet mogelijk om een onderscheid te maken in de store tussen de "What's new" voor iOS/iPadOS en Apple TV. Deze is steeds dezelfde als wat er laatst gereleased is. We proberen er in de toekomst wel op te letten om in de tekst weer te geven over welk platform het gaat mocht dit niet gelijklopen.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Yugo Apple TV app: wanneer TV-gids en zappen?

@HaroenR bedankt om te delen! 👊

@ChristofW wilde je hetzelfde laten weten, maar Haroen was me voor. 😁


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

ChristofW
Experienced Meerweter
Berichten: 119
Een bus vol! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Yugo Apple TV app: wanneer TV-gids en zappen?

Bedankt voor de respons, ik zal het vanavond eens testen 😉 

 

Lijkt me de juiste aanpak voor de app store.

0 Likes
ChristofW
Experienced Meerweter
Berichten: 119
Een bus vol! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Yugo Apple TV app: wanneer TV-gids en zappen?

Net getest, werkt prima! Wel 3 seconden vertraging tussen de swipe en het tonen van de zender. Hopelijk staat dit op de backlog om te verbeteren, maar functioneel heb ik nu niets meer om op te merken over de Yugo-app op Apple TV als must-have, goed werk!

 

Andere feature request nu we toch bezig zijn: gebruik de layout van Streamz voor het scrollen tussen films en series. In Yugo onder "Ontdek" is de UX een drama 😉, zeer moeilijk om content te vinden. Maar dat is eerder een nice-to-have, kan ook gewoon Streamz gebruiken, is toch dezelfde content.

 

Toch nog 2 onder de noemer nice-to-have, opname starten op het moment dat je op een zender staat. En ook meer informatie als je iets kijkt op die zender (informatie of programma of film met acteurs die erin zitten ofzo).

 

En 

DDE
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Yugo Apple TV app: wanneer TV-gids en zappen?

Kan iemand me zeggen hoe je kan zappen op Apple TV? Ik heb zonet de update gehad maar heb nog niet gevonden hoe je kan zappen..


Alvast bedankt

0 Likes
jimmypop
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Say what?! Star Wars Day Happy New Year! Tien op tien!

Yugo Apple TV app: wanneer TV-gids en zappen?

Links of rechts swipen op de touchpad

DDE
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Yugo Apple TV app: wanneer TV-gids en zappen?

Dat leek me ook het meest logisch, maar hier werkt dit niet. Vreemd..

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Yugo Apple TV app: wanneer TV-gids en zappen?

@ChristofW bedankt voor je feedback!

 

Ik zorg ervoor dat je bemerking over de 3 seconden vertraging bij het zappen en de andere nice to haves worden doorgegeven intern richting de collega's die werken op YUGO. Wie weet doen ze er in de toekomst nog wel iets mee! 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

ChristofW
Experienced Meerweter
Berichten: 119
Een bus vol! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Yugo Apple TV app: wanneer TV-gids en zappen?

Bedankt om het mee te nemen, door de actieve deelname van jou (en Telenet) op dit forum was ik ook bereid om het te melden. Als ontwikkelteam is het leuk om feedback te ontvangen over je werk 😉

Christofgh
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Yugo Apple TV app: wanneer TV-gids en zappen?

Ik ben vorige week overgestapt naar Yugo, zappen en tv gids werken.

 

pauzeren als je live kijkt werkt niet, of je moet eerst 10sec terugspoelen en dan kun je pauzeren.

 

veelal loopt de app vast waardoor je niet vooruit kan spoelen, en als je wil verder kijken naar een opname begint hij volledig opnieuw en kun je niet vooruitspoelen. Enkel de app volledig sluiten op de apple tv werkt dan om alles terug te kunnen doen.


ik vind het ook onoverzichtelijk als je iets bewaard hebt en bekeken dat je het niet kunt verwijderen. En als je dan iets bewaard staan de programmas van de afgelopen week er ook nog in en die kun je niet wegdoen

 

ook jammer dat het zenderaanbod zo beperkt is.