Beantwoorden
cvw
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Happy New Year! Tien op tien! Handje vol! Leesbeest!

Yugo TV app op nieuwe Chromecast with Google TV (2020)

Hallo iedereen,

 

Dit is geen vraag maar gewoon een ervaring.  Ik heb sinds vandaag de nieuwe Chromecast met Google TV (2020 model, Android TV in feite) . Ik kan bevestigen dat Yugo TV  (android TV versie) er op werkt.  Voorlopig is het ook een positieve ervaring, werkt vlot! (Heb hem nog maar een paar uur.)  Ik had nog geen ervaring met de Android TV versie van Yugo TV maar ik kan alvast zeggen dat het bevalt. Het is meer een 'normale' TV beleving ipv de hele tijd te casten (en prullen met de smartphone soms).

 

De nieuwe Chromecast is nog niet officieel in België te koop,  maar bij Fnac België kan je hem gewoon online bestellen. Het is een grijze import vanuit Frankrijk, denk ik. Doosje is in het frans en vermeldt enkele franse TV diensten. Maar de chromecast kan je gewoon instellen in gelijk welke taal (incl. nederlands).

35 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Yugo TV app op nieuwe Chromecast with Google TV (2020)

@m-jan20  des te beter dan voor iedereen. Bedankt om het even te verduidelijken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnovd
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Yugo TV app op nieuwe Chromecast with Google TV (2020)

Is toch niet te vinden.. 

Ik denk dat een android tv met chromecast het kan, maar een gewone smart tv met nieuwe chromecast niet? 

In ieder geval, heb retour gevraagd voor de chromecast en me een Xiomi box besteld..

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Yugo TV app op nieuwe Chromecast with Google TV (2020)


@Arnovd  schreef:

Ik denk dat een android tv met chromecast het kan, maar een gewone smart tv met nieuwe chromecast niet? 


Een "tv met ingebouwde Chromecast" verwijst alleen naar het feit dat je kan casten naar de TV zoals naar een Chromecast. 

 

Meestal heeft elke Android TV een "Chromecast ingebouwd", aangezien dat ook door Google wordt gemaakt. En op Android TV is de YUGO TV app beschikbaar. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnovd
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Yugo TV app op nieuwe Chromecast with Google TV (2020)

Dus op een gewone smart tv, met een nieuwe 2020 chromecast gaat het dus niet.

Enkel casting, maar geen native app.

Lees veel te veel tegenstrijdige berichten maar de app is gewoonweg niet te vinden.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Yugo TV app op nieuwe Chromecast with Google TV (2020)

@Arnovd op de nieuwe (2020) Chromecast van €70 kan je wel degelijk apps (en ook YUGO) downloaden uit de Play Store. Heb je dit nieuwe (witte) model?  


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnovd
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Yugo TV app op nieuwe Chromecast with Google TV (2020)

Ja, nieuwste 2020 witte model van Fnac met afstandsbediening

 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Yugo TV app op nieuwe Chromecast with Google TV (2020)


@Arnovd  schreef:

Ja, nieuwste 2020 witte model van Fnac met afstandsbediening


Daarop kan je de YUGO app installeren hoor! 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnovd
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Yugo TV app op nieuwe Chromecast with Google TV (2020)

Het heeft me een halve dag gekost maar heb het eindelijk gevonden!

Ik zat steeds gewoon in dat hoofdapp menu te zoeken. Echter moet je helemaal naar instellingen gaan, om dan naar apps te gaan, dan doorklikken naar de google app store ( die enkel daar staat zelfs?) En daar is ie pas te vinden!

Maar het is dus opgelost!

kve2002
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Yugo TV app op nieuwe Chromecast with Google TV (2020)

mooi, wil dit zeggen dat je de yelo play app ook op die nieuwste chromecast kan installeren?

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Yugo TV app op nieuwe Chromecast with Google TV (2020)


@kve2002  schreef:

mooi, wil dit zeggen dat je de yelo app ook op die nieuwste chromecast kan installeren?


Nee, apps moeten eerst geoptimaliseerd worden voor Android/Google TV. YUGO is zo'n app die geoptimaliseerd is voor het grote scherm, Yelo (helaas nog) niet, al zie ik hier héél veel vraag naar hier & op social media. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
cvw
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Happy New Year! Tien op tien! Handje vol! Leesbeest!

Yugo TV app op nieuwe Chromecast with Google TV (2020)

Er is wel een app 'Sideload Launcher - Android TV'  die toelaat om gewone Android apps (dus geen android TV specifieke apps) te starten. Dus je kan eventueel daarmee proberen om Yelo aan de praat te krijgen op Android TV. Het hangt van de app af of het goed werkt.

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.chainfire.tv.sideloadlauncher&hl=en_GB&gl=US 

0 Likes
cvw
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Happy New Year! Tien op tien! Handje vol! Leesbeest!

Yugo TV app op nieuwe Chromecast with Google TV (2020)

Na enkele weken met de nieuwe Chromecast alsnog redelijk positieve ervaringen, maar toch ook enkele irritaties.

 

Yugo specifieke:

- moet regelmatig terug opnieuw inloggen.

- soms crasht een stream. Als het een 'terugkijk TV' of een opname is,  en de zender ondersteunt geen 'fast-forwarding'  ben ik soms mijn progressie kwijt en moet ik het hele programma opnieuw bekijken ook al zat ik al halfweg. Dan haak ik gewoon af.  

- je kan maar 2 streams in parallel bekijken. 

- je kan devices maar na 90 dagen de registratie verwijderen. Ik begrijp dat ze 'sharen' willen tegengaan, maar 90 dagen is wel héél lang. Ik heb nu nog 1 slot vrij, maar heb nog 2 tablets waar ik soms tussen wissel.

- dataverbruik: met enkel TV (en de ruimere piekuren omwille van Corona) ben ik toch in 1 maand aan ruim 600 GB piekverbruik gekomen. En dat zonder bvb. veel Google Stadia te spelen .(wel netflix). Het heeft voor mij in feite cloud gaming onbruikbaar gemaakt (tijdens piekuren) omwille van het hoge dataverbruik (10-20 GB per uur spelen, afhankelijk van de kwaliteit).  Bij Telenet, als consumer, is het nu onmogelijk om echt onbeperkt te surfen en dat is steeds lastiger in tijden van 4K streaming/gaming.   Als ze de Yugo, Yelo, Telenet apps nu al eens zouden vrijwaren van de Telemeter - ze kunnen immers het wel onderscheiden bij mobiele data.

 

Chromecast:

- héél soms wordt het beeld 1-2 seconden zwart. Heb het al bij verschillende apps (netflix, yugo) gehad, denk ik. Nog niet op gelet of het ook in het menu gebeurd. Iemand anders dit probleem?

 

 

De remote is wel súper handig, komende van voornamelijk casten met de gsm.  Ik had nog geen smart TV en met deze dongle kan mijn TV van 2010 nog weer wat langer mee. Beeld is nog prima.

0 Likes
Bramvdb
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf! Hi there!

Yugo TV app op nieuwe Chromecast with Google TV (2020)

Ik heb ook de nieuwe chromecast met Google Tv van Fnac maar ik kan de Yugo app (en ook de Streamz app) niet terugvinden; zowel in het hoofdmenu als via Google Play via de instellingen vind ik deze apps niet terug. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Bedankt!

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Yugo TV app op nieuwe Chromecast with Google TV (2020)


@Bramvdb  schreef:

Ik heb ook de nieuwe chromecast met Google Tv van Fnac maar ik kan de Yugo app (en ook de Streamz app) niet terugvinden; zowel in het hoofdmenu als via Google Play via de instellingen vind ik deze apps niet terug. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Bedankt!


Misschien kan het antwoord van @Arnovd je helpen: 

 

Het heeft me een halve dag gekost maar heb het eindelijk gevonden!

Ik zat steeds gewoon in dat hoofdapp menu te zoeken. Echter moet je helemaal naar instellingen gaan, om dan naar apps te gaan, dan doorklikken naar de google app store ( die enkel daar staat zelfs?) En daar is ie pas te vinden!

Maar het is dus opgelost!”


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
PhilippeDB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Yugo TV app op nieuwe Chromecast with Google TV (2020)

Weet iemand toevallig of je de Play Sports app kan installeren op de nieuwe Chromecast met Google TV? Ik vermoed dat dit ook (nog) niet lukt zoals de Yelo TV app. 

0 Likes