Beantwoorden
ChristofW
Experienced Meerweter
Berichten: 119
Een bus vol! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Yugo TV app vs nieuwe Flow TV app

Hoewel er een apart topic over het nieuwe ONE abonnement gaat en Suzy ze samengevoegd heeft, vind ik de huidige thread teveel over het abonnement gaat.

 

"en of ze televisie willen (zo ja, op welke manier: via de Telenet TV-box of streamen via de nieuwe flow-app)."

 

Wat ik wil weten is wat er gaat gebeuren met de Yugo App:

 

1) Wordt die vervangen door de Flow App?

2) Komt er nu een 4de optie bij: Telenet TV, Yelo (niet op smart-tv), Yugo TV en Flow?

 

Deze vraag is zonder antwoord al gesteld in de thread door @TMCLS93 : https://www.netweters.be/t5/Telenet-apps-platformen/WIGO-en-YUGO-worden-vervangen-Telenet-lanceert-O...

 

"Hmmmmm en wat met de YUGO klanten die gebruik maken van Android TV?, over het voorbestaan van die app is tot zover ik lees niets bekend"

 

 

0 Likes
14 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Yugo TV app vs nieuwe Flow TV app

Voor het echte antwoord, zullen we moeten wachten tot maandag. Er zijn 2 realistische scenario's: 

  1. De nieuwe Flow app wordt een kopie van de YUGO app, maar ze zullen allebei apart te downloaden zijn. 
  2. De huidige YUGO app wordt omgevormd naar de Flow app, maar YUGO klanten zullen hier ook toegang tot krijgen. 
  3. de YUGO en Flow app worden 2 totaal verschillende apps die (voorlopig) naast elkaar zullen blijven bestaan. 

 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ChristofW
Experienced Meerweter
Berichten: 119
Een bus vol! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Yugo TV app vs nieuwe Flow TV app

Met het grote verschil dat de Yugo TV app naast lineaire TV ook VOD aanbiedt via Streamz content. Ik denk dat ze Yugo best gewoon opsplitsen in deze 2 apps om NOG meer verwarring te vermijden. De omschrijving lijkt er ook op te wijzen.

 

1) Yugo TV lineaire TV > Flow TV app (9.5 EUR per maand)

2) Yugo TV VOD (Streamz) > Streamz app (Streamz prijs)

 

Iedereen happy en geen gedoe met het mixen van lineaire TV met VOD 😉

 

Snelle berekening met 1 SIM:

 

1) Yugo All-In wordt 80 EUR (TV incl. Streamz). Met 150/15 + 15GB mobiel.

2) One is 66 EUR +9,5 EUR = 75.5 EUR (TV excl. Streamz). Met 150/15 + 40GB mobiel.

 

ChristofW_0-1619103160478.png

 

0 Likes
HaroenR
Experienced Meerweter
Berichten: 118
YUGO op Android TV De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Yugo TV app vs nieuwe Flow TV app

Wat ik alvast kan verduidelijken:

 

Huidige YUGO klanten, die graag YUGO behouden kunnen de Telenet TV flow app gebruiken met dezelfde content die je vandaag hebt (lineair + STREAMZ).

 

Nieuwe One(UP) klanten die kiezen voor flow starten van een lineair tv aanbod en kunnen daarboven een STREAMZ, STREAMZ+, Play More en/of Play Sports abonnement nemen. Ze bekijken die via dezelfde Telenet TV flow app.

 

Dus als je van YUGO naar One gaat en je blijft tv kijken zonder digibox dan moet je geen nieuwe app downloaden, alleen je app upgraden (maar dat doe altijd bij nieuwe updates, toch?)

ChristofW
Experienced Meerweter
Berichten: 119
Een bus vol! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Yugo TV app vs nieuwe Flow TV app

@Ex-Netweter : dat is, deels, een antwoord op mijn vraag!

 

Bijkomend. De Yugo app gaat dus met een update gebrand worden naar de Flow-app? Of komt er een bijkomende app waar ik gewoon ook op kan inloggen? Indien het laatste, waar gaat Telenet dan het meeste development effort in steken?

0 Likes
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Yugo TV app vs nieuwe Flow TV app

@HaroenR 1 vraag: 

 

1. zal de flow app ook een native Android tv versie hebben?

 

Aangezien ik nu tv kijk via Android tv.

 

 

 

0 Likes
ChristofW
Experienced Meerweter
Berichten: 119
Een bus vol! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Yugo TV app vs nieuwe Flow TV app

Het is dus een rebrand van de Yugo app naar flow TV.

 

Echter hebben ze wel problemen, kan niet meer inloggen op Apple TV en iOS app. Blijft hangen op het logo. Gisterenavond rond 22/23h werkte Yugo ook al niet meer, dan zullen ze vermoedelijk gestart zijn met de release.

 

Wel goed om te zijn dat het aanbod eenvoudig gehouden wordt. 

 

1) Telenet TV Flow TV app voor cord-cutters

2) Telenet TV Iconic app voor mensen met een Telenet TV-box

 

En dan nog al de legacy die ze zullen uitfaseren (yelo/digicorder etc).

HaroenR
Experienced Meerweter
Berichten: 118
YUGO op Android TV De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Yugo TV app vs nieuwe Flow TV app

@ChristofW, we zijn op de hoogte van het issue met de oude YUGO TV app en de Telenet TV flow app. En werken aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak. 

 

De YUGO TV app is inderdaad rebranded naar Telenet TV flow. En kan gebruikt worden door zowel YUGO TV Connect All-In klanten als Telenet One/OneUp klanten.

TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Yugo TV app vs nieuwe Flow TV app

@HaroenR zijn er intussen nog aanpassingen gebeurd aan de tv flow app tov de yugo app voor smartphone/Android TV?

0 Likes
ChristofW
Experienced Meerweter
Berichten: 119
Een bus vol! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Yugo TV app vs nieuwe Flow TV app

@HaroenR geen probleem, het is een behoorlijk grote release en ik ondersteun de richting die Telenet nu neemt. Ondertussen is het opgelost.

 

Nog wat vragen over het toevoegen van de entertainment-modules in de flow tv-app:

 

1) Streamz zit er nu nog in zie ik omdat ik Yugo heb (Streamz is onderdeel van het pakket). Als ik overstap naar One, en de Streamz optie niet kies, dan verdwijnt het uit de interface van de flow-app?

2) Als je dan Streamz kiest als optie, blijft dit dan nog onderdeel van de flow-app? Dit wordt er niet uitgehaald ten voordele van de Streamz app?

3) Ik zie dat er nu keuze is van Entertainment packs (zie screenshot onder). Aangezien ik geen beperking krijg, veronderstel ik dat ik nu bvb ook Play Sports kan pakken en zien op de flow-app? Die zenders komen er dan gewoon bij om de app?

 

ChristofW_0-1619427233059.png

 

0 Likes
HaroenR
Experienced Meerweter
Berichten: 118
YUGO op Android TV De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Yugo TV app vs nieuwe Flow TV app

@ChristofW, de technische issues zijn van de baan. Je kan nu terug gebruik maken van je flow-apps.

 

@TMCLS93, je kan dit best zelf ontdekken hé. Dat is veel leuker! Updaten en uitproberen 😉 Zelf ben ik vooral fan van de specifieke "De Mol" pagina en de toevoeging van de Play Sports kanalen / content voor Play Sports-abonnees. Wat vind jij het leukste?

TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Yugo TV app vs nieuwe Flow TV app

@HaroenR het uitproberen gaat nu effe niet vrees ik, Android tv box heeft het begeven, dus zit nu zonder. 

 

Werkt de flow tv app eigenlijk op de nieuwe Chromecast van Google de ene mét Google TV?

0 Likes
HaroenR
Experienced Meerweter
Berichten: 118
YUGO op Android TV De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Yugo TV app vs nieuwe Flow TV app

@ChristofW, blijf je bij het huidige YUGO aanbod dan behoud je de STREAMZ content in de Telenet TV flow app zoals je die tot vandaag kent.

 

Wanneer je overschakelt naar One(Up) en je neemt Telenet TV flow dan heb je een heleboel tv kanalen die je in replay kan bekijken voor 7 dagen of waarvan je de content voor 60 dagen kan bewaren (nu ook al zo met YUGO). Neem je geen opties, dan is dit de inhoud van je app.

 

Daarnaast kan je als extra opties STREAMZ, STREAMZ+, Play More (STREAMZ+ en extra kanalen) en/of Play Sports nemen. Je Browse pagina wordt dan uitgebreid met deze content en de extra kanalen zijn dan beschikbaar in de TV gids enzo. Je kan deze content dus ook bekijken in de Telenet TV flow-app. Je hebt geen extra STREAMZ of Play Sports app nodig.

 

Ik weet niet op welke pagina je het prentje gevonden hebt. Maar BEtv en VOO kan je niet toevoegen aan Telenet TV flow. Alle andere info staat op deze pagina https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/telenet-tv/flow

HaroenR
Experienced Meerweter
Berichten: 118
YUGO op Android TV De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Yugo TV app vs nieuwe Flow TV app

@TMCLS93, De Google TV Chromecast werkt op basis van Android TV software. Dus de Telenet TV flow app draait perfect op de Google TV Chromecast.

 

Deze Chromecast is een fijn toestel mocht je je Android TV box toch moeten vervangen. Het ervaart wel niet de snelheid van een Shield-box, wat ik dacht dat je had als ik me niet vergis?

TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Yugo TV app vs nieuwe Flow TV app

@HaroenR ja absoluut, ik had idd een shield tv, ik gebruik de Android tv enkel voor Telenet en youtube

0 Likes