Beantwoorden
RobertVanesch
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
De vlam zit erin. Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Aankoop nieuwe smartphone Xiaomi, One Plus, Motorola

 Ik wil binnenkort mijn meer dan 4 jaar oude Huawei P8 Lite vervangen door een nieuw toestel met vooral veel meer opslag geheugen dan de 16GB nu. De belangrijkste kenmerken zijn voor mij: min. 64GB en max. 128GB opslag geheugen, 4 tot 6GB RAM geheugen, liefst Android 10 , camera is van weinig belang, een batterij van min. 4000 mAh, prijscategorie max. € 300 à 350. Ik kom dan vaak een aantal modellen van Xiaomi nl. Redmi Note 8 of 9 Pro, Mi 10 lite alsook Motorola met Moto G Pro en verschillende modellen van OnePlus. Ik denk natuurlijk ook aan Samsung met de Galaxy A51 of A71.
Heeft iemand soms positieve of negatieve ervaringen met deze Xiaomi, OnePlus of Motorola? Alvast bedankt voor de informatie hierover.

Met vriendelijke groeten,
Robert

0 Likes
6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aankoop nieuwe smartphone Xiaomi, One Plus, Motorola

@RobertVanesch  ik kan je wat meer info geven over de Xiaomi. En moet zeggen het is een fijn toestel maar daar houd het eigenlijk een beetje bij op. Het toestel heeft niet enkel Android tien maar ook nog de schil van de fabrikant MIUI en die is erg zwaar die erop staat. Daardoor loopt het toestel zeker niet even soepel en is er veel ' reclame ' aanwezig. Die kan ergens wel uitzetten maar nog niet gevonden hoe. Maar op zich werkt het toestel doet wat die moet doen maar daar is alles mee gezegd. 

 

Over de Motorola kan enkel zeggen dat die heel goed in gebruik is en de schil van de fabrikant minder zwaar. Mijn collega heeft pas eentje aangekocht en is er zeer tevreden van. Maar dan houd de informatie toch wel op voor mij heb die voor de rest niet gebruikt dus is lastig te zeggen in de omgang.

 

De Samsung A71 is wel een aanrader. Deze heeft van Samsung een lichte schil erover gekregen met niet te veel functies. Deze werkt heel goed met Android 10 en daardoor werkt het toestel gewoon lekker soepel. Ik heb dit toestel nu in gebruik voor mijn tweede nummer en ben er content van. Heeft ook een goede accuduur en de prijs kwaliteit verhouding is goed. Deze doet wat die moet doen en meer als genoeg geheugen 128 GB meer als voldoende.

 

Een andere collega van mij heeft de One plus gekocht en is daar heel erg te spreken over. Die is van een Iphone 11 naar de One plus 8 pro gegaan en neemt nooit nog Iphone , volgens hem dan. Heb dat toestel eens gezien en moet zeggen die werkt ook vlot en soepel , lange accu duur en een mooi helder scherm. Dus dat zou misschien ook nog een overweging kunnen zijn. Maar het zal ook aan je budget liggen misschien en wat je er zelf voor wil geven. Ik hoef niet te weten wat je budget is maar je kan wel eens bekijken of dat er tussen past. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Aankoop nieuwe smartphone Xiaomi, One Plus, Motorola

@RobertVanesch  Als ik de recensies van Xiaomi-toestellen lees, krijg ik zin om er eentje te kopen (ik ben ook op zoek naar een ander toestel). Als je de specs vergelijkt met andere merken zit hun prijs bijzonder goed. Een familielid heeft er eentje. Hij is er heel tevreden van. De schil was hij snel gewoon. Ik vind ze wel aan de grote kant, daarom twijfel ik. Ook over de schil en de reclame. Maar de reclame kan je uitschakelen. Bij sommige modellen zit er ook een zware batterij in wat het hele toestel zwaar maakt. Voordeel is dan meestal wel dat de batterijduur goed is. 

Ik ben net als jij benieuwd naar de reacties en ervaringen in deze prijscategorie.

 

@patrick37  Je vat het al goed samen 🙂 
Voor het uitzetten van de reclame op Xiaomi:

 

https://www.androidplanet.nl/tips/xiaomi-advertenties-uitzetten/

https://mifans.nl/miui-11-12-advertenties-blokkeren/

 

 

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aankoop nieuwe smartphone Xiaomi, One Plus, Motorola

@Wheng  bedankt voor de link dat ga ik lezen straks 🙂

 

@Wheng  en @RobertVanesch  de batterij van de Xiaomi is wel heel goed , ben dat vergeten bij te zetten. Die laad je op en als je er gewoon je ding mee doet dan komt die wel een twee dagen mee. Als je er op gaat gamen kost het natuurlijk nog extra maar over het algemeen niet te klagen. Wat ik ook wel opgemerkt heb is dat de updates daarin tegen ook niet erg vlug zijn. Bedoel dus dat de fabrikant lang wacht om ze door te geven.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RobertVanesch
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
De vlam zit erin. Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Aankoop nieuwe smartphone Xiaomi, One Plus, Motorola

@patrick37 bedankt voor deze heel nuttige informatie. Dit zal me vast en zeker helpen bij mijn uiteindelijke keuze.

Robert

RobertVanesch
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
De vlam zit erin. Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Aankoop nieuwe smartphone Xiaomi, One Plus, Motorola

@Wheng Dank je wel voor de nuttige info en ook de tip voor het uitzetten van de reclame in de Xiaomi toestellen.

Robert

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Aankoop nieuwe smartphone Xiaomi, One Plus, Motorola

@RobertVanesch  Ik heb momenteel een Xiaomi Mi 10 en ben hier zeer tevreden over. Het enigste dat je moet doen als je de gsm in gebruik neemt, niets van Xiaomi activeren, zodat je niet met reclame en hinderlijke programma's zit. Ik heb zoveel mogelijk standaard geïnstalleerde programma's verwijderd en gewoon mijn eigen app's gebruikt. Ik heb nu MIUI versie 12.0.3 op mijn telefoon staan en dit werkt super snel. Het toestel heeft een 8gb ram, octa core 2.84ghz met android 10.

Ik was vroeger ook meer te vinden voor Huawei maar heb deze eens geprobeerd en ben zeer tevreden. Er zit zelfs een 108mp camera in, super mooi beeldscherm , 5G data, Wifi 6 compatibel, ... en ga zomaar door. Toptoestel voor redelijk weinig geld in verhouding. Als ik dergelijk toestel moet kopen bij Samsung ben ik over de 1000 euro kwijt...

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.