Beantwoorden
FadeToBlack
Freshman Beetjesweter
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Factuur iPad actie eind 2020

Eind 2020 liep er een actie dat je voor €100 en iPad kon kopen bij upgraden van je abonnement of overstappen op Wigo denk ik dat het was. Mijn ouders hebben dit toen gedaan, maar ondertussen is die iPad gelocked door Apple. Om die unlocked te krijgen en dus te kunnen gebruiken zouden ze moeten bewijzen dat ze die aangekocht hebben. Een bestelbon voor de iPad hebben we gevonden, maar daar is Apple niet tevreden mee en ze weigeren die te unlocken. We hebben de factuur nodig, maar die vinden we dus niet.

Mijn vraag is dus of we die factuur nog ergens online kunnen vinden of gewoon hoe we die zouden gekregen hebben indertijd?

5 reacties
luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

In Mijn Telenet

Mijn producten

Je toestelkortingen.

https://www2.telenet.be/residential/nl/mijn-telenet/je-toestelkortingen

Anders in de je mailbox zoeken daar zou je ook een pdf moeten gekregen hebben 

FadeToBlack
Freshman Beetjesweter
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Ik had hier beter iets vlugger gepost. Door in mijn eigen mailbox naar de factuur van de Nintendo Switch te zoeken die ik toen voor mezelf bestelde heb ik ook de factuur van de iPad gevonden. In de mailbox van mijn ouders was de factuur van de iPad niet meer te vinden, maar ze hadden die blijkbaar wel naar mij doorgestuurd.

Moest er ooit nog eens iemand met dezelfde vraag zitten dan geef ik maar aan waar ik ze gevonden heb.

De factuur is per mail verstuurd, voor de iPad was dat een 6-7 weken na de bestelling met als onderwerp 'Je bestelling ########## is verwerkt' en afkomstig van noreply@toestellen.telenet.be. De mail is een verzendbevestiging met de factuur in bijlage.

Dit mag gesloten worden.

FadeToBlack
Freshman Beetjesweter

Bedankt!

Het was dus de mailbox waar ik het gevonden heb. Op de pagina van de toestelkortingen was die niet te vinden, misschien omdat het te lang geleden is? De aanrekeningen kan je denk ik ook maar van de laatste 2 jaar zien.

luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Laat iets weten dat toestel terug unlocked is 

Dit heb ik nog niet gehoord zeker dat van een erkende winkel komt 

FadeToBlack
Freshman Beetjesweter

De winkel heeft er voor zover ik weet niets mee te maken, ze hebben wel de factuur nodig om de iPad terug te unlocken.

Mijn ouders kregen al een tijdje een popup met de vraag het wachtwoord van het account in te geven. Aangezien ze dat niet meer wisten hebben ze dit nooit ingegeven, je kon het gelukkig negeren. Na een tijdje werd dit meer frequent waardoor mijn moeder toch eens beginnen zoeken is naar dat wachtwoord. Ze heeft een wachtwoord gevonden, maar dat bleek niet het juiste te zijn.

Ik heb toen een wachtwoordreset aangevraagd voor het apple account via pc met het emailadres van mijn vader dat aan het account was gekoppeld. Resultaat was dat dit moest bekeken worden en we dus niet direct een nieuw wachtwoord konden instellen. Een tijdje nadien is er tot 2 maal toe een mail gekomen dat de wachtwoordreset was geweigerd. Het account is toen denk ik ook gelocked.

Aangezien we niet veel meer met de iPad konden doen zonder het wachtwoord en er toch niet echt iets opstond dacht ik een factory reset te doen en alles opnieuw in te stellen met een nieuw account. Factory reset, beginnen met instellen, ... en dan kwam het scherm dat de iPad gekoppeld was aan het gelockte account en we contact moesten opnemen met de eigenaar om de iPad uit zijn account te verwijderen. Dit was dus niet mogelijk aangezien we geen toegang hadden tot dit account.

Toen beginnen zoeken hoe we dit konden oplossen en er bestaat een pagina waar je een toestel kunt unlocken, maar dan moet je kunnen bewijzen dat je eigenaar bent. De bestelbon, de originele doos met serienummer, emails van een wachtwoordreset/creatie van het apple account in 2021 hadden we allemaal gevonden. Ik heb dus die procedure gestart en mooi een scan van de achterkant van de doos, de bestelbon, een foto van de tablet met het instelscherm en nog wat uitleg opgestuurd. Deze morgen heb ik dan een mail gekregen dat ook dit geweigerd is.

Deze middag heb ik dus nog eens geprobeerd, ditmaal met de factuur. Ik vind het hallucinant dat Apple zomaar kan beslissen om jou aangekochte hardware te locken en de eigenaar door allerlei hoepels doet springen om nog maar een kans te hebben om die terug te unlocken, iets wat tot nu toe nog niet gelukt is.