25.276
netweters
|
156.224
antwoorden
|
21.085
vragen
|
Eind 2020 liep er een actie dat je voor €100 en iPad kon kopen bij upgraden van je abonnement of overstappen op Wigo denk ik dat het was. Mijn ouders hebben dit toen gedaan, maar ondertussen is die iPad gelocked door Apple. Om die unlocked te krijgen en dus te kunnen gebruiken zouden ze moeten bewijzen dat ze die aangekocht hebben. Een bestelbon voor de iPad hebben we gevonden, maar daar is Apple niet tevreden mee en ze weigeren die te unlocken. We hebben de factuur nodig, maar die vinden we dus niet.
Mijn vraag is dus of we die factuur nog ergens online kunnen vinden of gewoon hoe we die zouden gekregen hebben indertijd?
Opgelost! Ga naar oplossing.
In Mijn Telenet
Mijn producten
Je toestelkortingen.
https://www2.telenet.be/residential/nl/mijn-telenet/je-toestelkortingen
Anders in de je mailbox zoeken daar zou je ook een pdf moeten gekregen hebben
Ik had hier beter iets vlugger gepost. Door in mijn eigen mailbox naar de factuur van de Nintendo Switch te zoeken die ik toen voor mezelf bestelde heb ik ook de factuur van de iPad gevonden. In de mailbox van mijn ouders was de factuur van de iPad niet meer te vinden, maar ze hadden die blijkbaar wel naar mij doorgestuurd.
Moest er ooit nog eens iemand met dezelfde vraag zitten dan geef ik maar aan waar ik ze gevonden heb.
De factuur is per mail verstuurd, voor de iPad was dat een 6-7 weken na de bestelling met als onderwerp 'Je bestelling ########## is verwerkt' en afkomstig van noreply@toestellen.telenet.be. De mail is een verzendbevestiging met de factuur in bijlage.
Dit mag gesloten worden.
Bedankt!
Het was dus de mailbox waar ik het gevonden heb. Op de pagina van de toestelkortingen was die niet te vinden, misschien omdat het te lang geleden is? De aanrekeningen kan je denk ik ook maar van de laatste 2 jaar zien.
Laat iets weten dat toestel terug unlocked is
Dit heb ik nog niet gehoord zeker dat van een erkende winkel komt
De winkel heeft er voor zover ik weet niets mee te maken, ze hebben wel de factuur nodig om de iPad terug te unlocken.
Mijn ouders kregen al een tijdje een popup met de vraag het wachtwoord van het account in te geven. Aangezien ze dat niet meer wisten hebben ze dit nooit ingegeven, je kon het gelukkig negeren. Na een tijdje werd dit meer frequent waardoor mijn moeder toch eens beginnen zoeken is naar dat wachtwoord. Ze heeft een wachtwoord gevonden, maar dat bleek niet het juiste te zijn.
Ik heb toen een wachtwoordreset aangevraagd voor het apple account via pc met het emailadres van mijn vader dat aan het account was gekoppeld. Resultaat was dat dit moest bekeken worden en we dus niet direct een nieuw wachtwoord konden instellen. Een tijdje nadien is er tot 2 maal toe een mail gekomen dat de wachtwoordreset was geweigerd. Het account is toen denk ik ook gelocked.
Aangezien we niet veel meer met de iPad konden doen zonder het wachtwoord en er toch niet echt iets opstond dacht ik een factory reset te doen en alles opnieuw in te stellen met een nieuw account. Factory reset, beginnen met instellen, ... en dan kwam het scherm dat de iPad gekoppeld was aan het gelockte account en we contact moesten opnemen met de eigenaar om de iPad uit zijn account te verwijderen. Dit was dus niet mogelijk aangezien we geen toegang hadden tot dit account.
Toen beginnen zoeken hoe we dit konden oplossen en er bestaat een pagina waar je een toestel kunt unlocken, maar dan moet je kunnen bewijzen dat je eigenaar bent. De bestelbon, de originele doos met serienummer, emails van een wachtwoordreset/creatie van het apple account in 2021 hadden we allemaal gevonden. Ik heb dus die procedure gestart en mooi een scan van de achterkant van de doos, de bestelbon, een foto van de tablet met het instelscherm en nog wat uitleg opgestuurd. Deze morgen heb ik dan een mail gekregen dat ook dit geweigerd is.
Deze middag heb ik dus nog eens geprobeerd, ditmaal met de factuur. Ik vind het hallucinant dat Apple zomaar kan beslissen om jou aangekochte hardware te locken en de eigenaar door allerlei hoepels doet springen om nog maar een kans te hebben om die terug te unlocken, iets wat tot nu toe nog niet gelukt is.
Nog niet gehoord dit met een kopie van de factuur pdf zou het in orde zijn zal nog een paar dagen duren om na te zien zeker
Zolang je geen kopie identiteitskaart of geld geeft geen probleem
Stel daarna de 2 staps verificatie in dan heb je een back up
Vrijdag heb ik de melding gekregen dat de iPad unlocked is, ik mocht weliswaar geen backup terugzetten want dan zou hij weer gelocked worden.
Als PC/Android gebruiker vind ik dit toch straf dat iemand die je een toestel verkoopt gewoon kan beslissen of de koper het nog mag gebruiken.
Ja ik vind dit niet kunnen je wordt beperkt in je kunnen
IK vind het wel straf als een factuur stuurt dat opeens weer in orde is
Stel me de vraag hoe dat ze hebben gecontroleerd of de echtheid klopt van de factuur
Je hebt hetzelf verprutst, en als de iPad gestolen wordt en Apple geeft alle wachtwoorden vrij is zeker ook weer de schuld van Apple...
Daarom wil ik ook geen Android / PC, die schrijven ook niet voor niets zo snel af💰💰💰
Geloof je dat nu zelf? Een wachtwoord herstellen van een apple account wordt geweigerd, zonder aantoonbare reden aangezien het emailadres nooit veranderd is. 2FA is ook mogelijk, want er is een telefoonnummer opgegeven. Toch willen ze dat apple account niet vrijgeven (en dat komt ook nooit meer vrij). De tablet die daar ook aan gekoppeld was is ondertussen wel weer vrij, maar daarop is dus een factory reset moeten gebeuren en een nieuw apple account aangemaakt. Om die vrij te krijgen had ik dus die factuur nodig, wat dan nadien nog meerdere dagen duurde.
Op het moment die tablet gestolen zou worden, dan is ze weg. Dat die tablet weg is zal dan ook wel het laatste zijn waar mijn ouders van wakker zullen liggen, het feit dat er ingebroken is zal hun al veel meer zorgen baren. Dat een bedrijf waar je iets van gekocht hebt hetgeen je gekocht hebt onbruikbaar maakt omdat ze zogezegd een vermoeden hebben van diefstal dat gaat me toch te ver. Dat je, net zoals bijvoorbeeld bij card-stop, zou kunnen bellen bij diefstal om de tablet te blokkeren zou al veel beter zijn.
Nu kunnen ze hun tablet wel weer gebruiken, maar het apple account niet meer. In hun geval is er niets gekocht op dat apple account en staan er ook geen fotos ofzo op, dus veel ging hier niet verloren, maar er zijn ook personen die wel aankopen deden of hun icloud wel vol stond met persoonlijke bestanden waar ze niet meer aankunnen.
Mogelijks is het beter als je een volledig ecosysteem van apple hebt, maar met enkel 1 toestel (iPad/iPhone/Mac...) heb ik de laatste tijd toch al veel verhalen gehoord en gelezen dat ze hier problemen mee hadden.
Mijn schoonouders hebben beide een iPad pro, 2 traps beveiliging, ik beheer die accounts, dat kan niet fout gaan, geen idee wat je bedoeld met wachtwoord invoeren terwijl je toch 't account kan gebruiken, nog nooit meegemaakt, volgens mij kan dat niet, hoogstens een mail account, wat bevestigd moet worden, maar je zegt zelf meerdere waarschuwingen genegeerd, en dan verbaasd dat 't apparaat gelockt wordt...