Beantwoorden
B1tbull
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Feedback Telenet minimodem

Hallo iedereen,

 

Ik ben al enkele dagen een telenet minimodem aan het testen op een tweede verblijf, dit na de overstap van wigo naar one precies om deze mifi router te kunnen gebruiken. 

Binnenkort een verslag over deze testperiode.

Graag ondertussen feedback van andere gebruikers van deze ZTE MF971RS, meer specifiek de ervaringen ivm de batterijduur. 

Bij google is bitter weinig informatie te vinden over dit toestel.

 

Francis. 

Tags (1)
0 Likes
7 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Feedback Telenet minimodem

Volgens de specificaties bevat dit toestel een batterij van 2000 mAh, met een werkingsduur van max. 7 uur.

 

Dit zal waarschijnlijk ook afhangen van hoeveel gebruikers de WiFi gebruiken.

 

Maar gezien je dit toestel wilt gebruiken op een 2de verblijf, kan je toch permanent op de voeding gebruiken?

0 Likes
B1tbull
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Feedback Telenet minimodem

De eerste resultaten zijn niet hoopgevend :

 

- met één toestel aangesloten, een chromecast in standby mode, haal ik slechts 4 uur

- de batterij wordt zeer warm zelfs als deze ene wifi connectie bijna geen data verstuurt.

- permanent in het stopcontact laten wordt in de handleiding specifiek afgeraden.

Vandaag probeer ik een full streaming test met netflix.

 

Bedankt voor de reactie. 

0 Likes
Camperdiksmuide
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day

Feedback Telenet minimodem

Dan doet mijn Huawei E5787-33a (nieuw niet verkrijgbaar) het toch wel beter. Gebruik deze in de camper en haalt toch vlot een volledige dag ongeveer. Dit met meerdere toestellen werkend hierop. Ondermeer met chromecast 2020.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Feedback Telenet minimodem

@B1tbull waarom gebruik je geen vaste MIFI router, dus zonder batterij.

Zo kan je dit toestel altijd laten aanstaan en heb je altijd internet.

Je moet je geen zorgen maken over de batterij, vermits deze er niet inzit.

Die MIFI router met batterij is eerder voor onderweg, maar niet voor een 2de verblijf.

Tenzij je er maar even bent natuurlijk 😉

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Camperdiksmuide
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day

Feedback Telenet minimodem

Klopt, indien voor 2de verblijf toepassing ben je beter af met bv. de Huawei B818 263 modem. En je dient niet over te gaan naar One ipv Wigo voor gebruik van een (mobiele) wifi 4g router. Wij hebben Wigo 35 met 5 sim-kaarten, waarvan er dus één in de mifi zit en bv. ook één in de tablet.

 

 

0 Likes
B1tbull
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Feedback Telenet minimodem

Bedankt voor de reacties, zeer nuttige informatie . Een vast toestel op netstroom is inderdaad de beste oplossing. 

In het vervolg zal ik eerst even te rade gaan bij netweters alvorens voor mij niet goed gekende hardware te bestellen.

Ondertussen een TP-Link 4G router besteld voor ongeveer dezelfde prijs als de telenet mini(mifi)modem.

De autonomie en oplaadtijd van deze minimodem zijn ondermaats. Ik zal telenet erover contacteren, wellicht scheelt er iets met mijn exemplaar.

 

Francis 

 

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Feedback Telenet minimodem

Ikzelf heb deze gekocht, en werkt prima. Is voor onderweg en op reis, zeer handig. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes