24781
netweters
|
152650
antwoorden
|
20727
vragen
|
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik ken het probleem. Ik heb namelijk zelf aan de hand gehad met mijn Samsung S6 Edge maar via een andere verkoper dan Telenet.
Bij mij moest die zelfs terug binnen op dag 1.
Het blijkt dat sinds een anderhalfjaar Samsung zijn eigen DOA (Dead on Arrival) en herstelpolitiek heeft aangepast. Ze vereisen namelijk dat in ALLE gevallen de toestellen worden teruggezonden naar een door hen erkend service center vooraleer ze vervangen of hersteld mogen worden.
Ik vond dit zelf ook geen leuke ervaring aangezien ik meteen het gevoel had opscheept te zitten met een refurbished toestel terwijl ik de volle pot betaald heb. Maar dit zijn Samsung zijn regels, en daar kan Telenet helaas niets aan doen.
Dit is toch wat ik soms op het internet vind en wat ze mij in de (niet-Telenet) winkel verteld hebben.
Ik heb zelf ook een Samsung gehad, een Galaxy Mini S4: NOOIT meer! Absoluut niet tevreden over Samsung. Er zijn heel wat momenten geweest dat ik het toestel bijna letterlijk tegen de muur keilde.
Intussen heb ik een (LG) Nexus 5X en daar ben ik best tevreden over. Om te beginnen heb je niet al die rommel software waarmee Samsung (en andere fabrikanten) je mee opscheept.
Ik ben heel blij met mijn Galaxy s6 maar het probleem had je waarschijnlijk kunnen oplossen door via Samsung Smart Switch de firmware opnieuw te installeren.
Ook kan Telenet hier helemaal niets aan doen. Het enige dat zij doen is het toestel verkopen, dat is niet anders als elke andere winkel.