Beantwoorden
figaro
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! Hi there!

Twee telefoontoestellen aansluiten

Ik zou graag zowel een vast toestel als een draagbaar telefoon toestel aansluiten, maar slechts 1 poort in modem en nog een oud muurkastje van Proximus, hoe kan ik dit in orde brengen, kan ik een kabel leggen van modem naar dit oud kastje en hoe doe ik dat of zijn er andere tips ?

0 Likes
4 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Twee telefoontoestellen aansluiten

@figaro 

Het kastje van Proximus zal niet gaan werken want je telefoonaansluiting zal werken op de modem zelf bij Telenet. Nu denk ik niet dat er aansluitingen zijn of kabels die dit werkend kunnen maken , maar daar ben ik niet zeker van ,heb dit ook nog nooit gezien eerlijk gezegd. 

 

Het is natuurlijk eventueel een optie een tweede draagbaar toestel te nemen , zelfde merk en type , zodat je een basis station hebt op je aansluiting en een los component die dan werkt als 'tweede' toestel. Op die manier had ik het in het verleden toch toen ik de vaste lijn nog had. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Twee telefoontoestellen aansluiten

Er bestaan RJ11 Splitters die toelaten om 2 toestellen aan te sluiten op 1 aansluiting. Ik kan je dit echter niet aanraden omdat veel (vooral oude) telefoontoestellen niet werken met de Telenet modem/router.

Een betere oplossing is één basis toestel en meerdere draagbare telefoons.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Twee telefoontoestellen aansluiten

@figaro je kan een RJ11 verloopstekker gebruiken : https://www.bol.com/be/nl/p/huis-telefoon-verloop-stekker-2-x-rj11-hape-dubbele-aansluitin-in-1-stek...

Dan kan je waar de RJ11 aansluiting zit gewoon het basisstation van je draadloze telefoon aansluiten en je vaste telefoon. Je kan natuurlijk ook opteren om een volledige draadloze set te kopen die maar 1 aansluiting vraagt.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Twee telefoontoestellen aansluiten

Die link wijst naar een ding om an te sluiten op een oude belgacom/proximus aansluitdoos.

Deze link wijst naar een splitter die je aansluiten op een Telenet modem/router.

https://www.bol.com/be/nl/s/?searchtext=rj11%20t%20splitter&suggestFragment=rj11


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.