Beantwoorden
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5201
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Waar haalt Telenet zijn phones?

Ik heb een nuttige app geïnstalleerd: SamMobile Device Info. En wat heb ik daaruit geleerd? Dat de Telenet winkels telefoons verkopen die bedoeld zijn voor de Luxemburgse markt.

 

Niet dat dit een groot drama is, maar het kan wel een rol spelen bij het updaten van de firmware bvb. Als er een nieuwe firmware voor de BE toestellen uitkomt zal die niet geïnstalleerd worden op de toestellen die voor Luxemburg voorzien zijn. Of ge moest het zelf manueel doen natuurlijk, flashen met Odin bvb.

 

Good to know Smiley Tong


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
3 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Waar haalt Telenet zijn phones?

Dat heeft met de leverancier te maken niet echt met Telenet.

 

En ik hoop dat je weet dat je garantie vervalt als je iets gaat flashen via odin.

 

Vanaf dat je iets flasht gaat de flash counter omhoog en de knox waranty void wordt veranderd in 1.

Als er dan ooit iets mis is met je toestel en je brengt hem binnen kan het zijn dat ze hel niet willen repareren.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5246
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Waar haalt Telenet zijn phones?

Mijn oude Samsung Galaxy S4 Mini (GT-I9195) heeft Baseband-versie I9195XXUCOE4 en blijkbaar is dat ook Luxemburg. Dat (on)ding heeft ooit één grote update gehad: van Jelly Bean naar Kit Kat. Dat stelde me in staat om via 4G te verbinden, maar dat was het dan ook. Bepaalde dingen lukten niet meer (bijv. bestanden verplaatsen met 3rd party software), dus veel had ik daar niet aan.

 

Neen, ik ontvang liever veiligheidsupdates dan nieuwe firmware. Nieuwer is niet altijd beter. Op dat gebied ben ik heel blij met mijn Nexus 5X. Maandelijkse veiligheidsupdates minstens gegarandeerd tot en met 2017. Niet veel toestellen die dat aanbieden en de meeste Android toestellen zijn dan ook erg kwetsbaar (lees: lek).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Waar haalt Telenet zijn phones?

Nu je het zegt mijn s3 had ook de baseband voor Luxemburg.

Bij mijn s6 weet ik het niet want daar staat een custom ROM op.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes