Beantwoorden
janderlecht
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

gekochte digicorder in combinatie met Wigo-abonnementen

Waarschijnlijk zijn er nog wel mensen die met een gekochte digicorder werken en niet met eentje die ze huren van Telenet. Met de whop en whoppa tarieven was dit geen probleem, want je had daar prijzen mét huur digicorder maar ook een prijs zonder de huur van de digicorder. Nu blijkt echter dat deze tarieven niet meer aangeboden worden en dat de Wigo-tarieven enkel mét huur digicorder inbegrepen zijn en dat je dus verplicht wordt te betalen voor de huur van de digicorder terwijl je deze niet nodig hebt… Iemand die hier raad mee weet? En zolang je niet zelf actief van tarief verandert, blijf je dan gewoon op het oude tarief staan? Maw zolang ik zelf niet verander van tarief blijf ik wel het tarief betalen zonder huur van de digicorder?

0 Likes
13 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

gekochte digicorder in combinatie met Wigo-abonnementen

@janderlecht 

Er zitten nogal wat varianten in de aanpak. Je kan best persoonlijk contact nemen met de klantendienst om te laten uitzoeken wat jouw situatie is.

Je kan ook al eens uitzoeken in mijn telenet wat ervan gemaakt is. Let wel op met wijzigingen aanbrengen voordat je alles goed doorzocht hebt.

Veel succes.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

gekochte digicorder in combinatie met Wigo-abonnementen

Wigo is met de huur van een digicorder inbegrepen. Dus de huur gaat er niet af als je een eigen gekochte digicorder hebt.

Huidige situatie blijft zolang je zelf niet veranderd. Goed je rekening maken is de boodschap.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

gekochte digicorder in combinatie met Wigo-abonnementen

@janderlecht  Hetgeen je schrijft klopt volgens mij in de logica van Telenet. Ik weet niet wat er exact in de brief stond bij de Whoppa klanten. Ik weet wel wat er in de brief stond die ik gekregen heb (Whop met eigen Digicorder). In deze brief stond in dat er niets veranderde, dat het enkel een naamwijziging betrof. Ik weet niet of de klanten die hun digicorder (of TV-Box) huurden, dezelfde brief gekregen hebben. Ik vermoed van wel. Als zulke klant later zijn huur van zijn Digicorder (of TV-Box) opzegt, zal Telenet allicht volhouden dat het abonnementsgeld inclusief huur decoder verschuldigd blijft.  Ik meen echter dat deze klanten goede argumenten hebben om niet akkoord te gaan met de zienswijze van Telenet. In een beschaafde maatschappij gaan ze geen gevecht aan, maar leggen het probleem voor aan de daartoe gepaste organisatie: aan de Ombudsman van de Telecom. De kansen dat zich zulke gevallen voordoen zijn eerder klein. Het prijsverschil tussen de aankoop van een nieuwe Digicorder (€ 250) is niet veel meer dan twee jaar huur.

0 Likes
natte2
Professional Meerweter
Berichten: 125
BINGO! De volle 100! Goed bezig! Say what?!

gekochte digicorder in combinatie met Wigo-abonnementen

Laat ze omruilen. Voor 35 euro heb je de nieuwe. Ik ga nog beetje wachten. Blijkbaar teveel buggs. Maarja ik heb er danb4 in gebruik

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

gekochte digicorder in combinatie met Wigo-abonnementen

Er zijn heelwat klanten die heel tevreden zijn met hun Digicorder, Digibox en CI+ kaartje en die helemaal geen behoefte hebben aan de TV-Box en die dat toestel liever ook niet hebben.

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

gekochte digicorder in combinatie met Wigo-abonnementen

Eens je een goed werkende TV box hebt, wil je niets anders meer...

Never trust in Dust
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

gekochte digicorder in combinatie met Wigo-abonnementen

Ik kan u niet overtuigen, maar jij kan mij evenmin overtuigen. In deze materie zijn er geen objectieve criteria enkel subjectieve. Als ik overtuigd ben dat ik geen enkele behoefte heb aan een tv-box en als jij overtuigd bent dat de tv-box overeenstemt met je behoeften, dan zijn dat twee subjectieve gegevens. Noch mijn, noch uw behoeftes zijn relevant, enkel de initiële vraag van deze draad en daar beginnen we ver van af te wijken.

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

gekochte digicorder in combinatie met Wigo-abonnementen

Ik heb beiden gehad. Digicorder/box en nu TV boxen, dan weet je waarover je praat. En het antwoord op de vraag van de TS staat duidelijk vermeld op de website van Telenet. Wie zoekt die vind.

Zolang je een oud abonnement zelf niet wijzigt van Whop of Whoppa naar WIGO S of WIGO home dan verandert er niets. Alles blijft zoals voorheen. Verander je toch, dan geld de nieuwe regeling van de nieuwe wigo’s. Maar zoals je zegt, waarom veranderen als je blij bent met wat je hebt.

Never trust in Dust
janderlecht
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

gekochte digicorder in combinatie met Wigo-abonnementen

Jammer genoeg had ik interesse in de nieuwe Wigo S formule. Maar het zou inderdaad dom zijn om hierop in te tekenen waardoor ik ineens de huur van de digicorder mee betaal terwijl die gekocht zijn. Dan blijft alles inderdaad voorlopig zoals het is. En hoelang kan dit dan zo blijven? Tot ze op een gegeven moment beslissen dat iedereen toch verplicht moet overstappen op één van de andere tarieven? Of kan dit niet zomaar?

natte2
Professional Meerweter
Berichten: 125
BINGO! De volle 100! Goed bezig! Say what?!

gekochte digicorder in combinatie met Wigo-abonnementen

Iedereen moet doen wat hij beste denkt. Ik ga ook nog wachten

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

gekochte digicorder in combinatie met Wigo-abonnementen

@janderlecht 

Dat kan zomaar niet. Abonnees zonder internet kunnen deze box niet gebruiken. Die klanten kan men toch niet allemaal aan de deur zetten.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

gekochte digicorder in combinatie met Wigo-abonnementen

@janderlecht  Als je het graag zou hebben, ga dan naar een Telenet center (niet naar een winkel die ook Telenet verdeelt) en probeer te onderhandelen. Mogelijk vind je een punt waarop iedereen tevreden is. Wie niet waagt, die niet wint.

0 Likes
natte2
Professional Meerweter
Berichten: 125
BINGO! De volle 100! Goed bezig! Say what?!

gekochte digicorder in combinatie met Wigo-abonnementen

Ci kaartje

0 Likes