24766
netweters
|
152532
antwoorden
|
20716
vragen
|
Op 13/03 had ik een Iphone 12 pro max besteld via de site van Telenet. Op 15/03 kreeg ik dan ook een mail waarin stond dat het pakket was geleverd bij PostNL Be en dat ik mijn toestel de dag erna zou ontvangen. Echter kreeg ik op 16/03 een bericht dat de bezorgtijd was uitgesteld tot de dag erna. Ook de dagen hierop kreeg ik ditzelfde bericht, om uiteindelijk te horen te krijgen dat de bezorgtijd onbekend was door een fout bij levering. Ik heb dan vernomen via een werknemer dat mijn pakket op vermist is gezet. Op 19/03 heeft Telenet een dossier voor mij opgesteld en werd er mij gezegd dat dit makkelijk 2 tot 3 weken kon duren. Ondertussen zitten we echter al meer dan een maand verder en nog steeds is er niets met ons gecommuniceerd.
Het begint ondertussen erg lang te duren en het gaat natuurlijk niet om een klein bedrag. Ik weet niet zo goed meer wat te doen. Ik wil namelijk graag mijn geld terug ontvangen, zodat ik deze keer het toestel in de winkel zelf kan kopen. Via de post hoef ik dit niet meer te hebben na heel dit gebeuren...
Hier kan je eens lezen wat de voorwaarden zijn over de aangekochte toestellen.
Zou hier wel de klantendienst terug contacteren en vragen wat je het beste kan doen of dat ze ook voor een terug betaling een dossier opstellen want dat weet ik niet.
Het beste zou je via Facebook met ze contact opnemen dan kan je ook de eventuele betalingen en emails door geven wat er verstuurd is als ook het betalingsbewijs.
@Marcm Je had beter je toestel in 'n gsm shop gekocht.
Betalen bij ontvangst,geen gezeur of geloop achteraf .
@robatoras schreef:@Marcm Je had beter je toestel in 'n gsm shop gekocht.
Betalen bij ontvangst,geen gezeur of geloop achteraf .
Wat heeft @Marcm hier nu aan? Dit helpt echt niet!
de aanbiedingen kan je niet in winkel kopen een toestel wel maar aan een andere prijs natuurlijk de afgesproken verkoop prijs dat de winkels moeten hanteren
Beste @patrick37
Bedankt voor het antwoord. We hebben al meermaals contact opgenomen op verscheidene manieren (Facebook, Whatsapp, Telefonisch). Echter krijgen we telkens het antwoord dat ze nog geen verdere informatie hebben overr het onderzoek en het dossier en dat ze het allemaal lang vinden duren. Ik ben via uw link wel terecht gekomen op de site van Online Dispute Resolution, en ga eens kijken wat ik hier vind...
Alvast bedankt!
@Ex-Netweter Wat heeft @Marcm hier nu aan? Dit helpt echt niet!
Waar wel voor anderen,die een toestel willen kopen
Alle aanbiedingen zijn te koop in erkende gsm winkels.
Betaal iets meer en je kunt altijd terug mocht er een gebreken aan zijn of komen.
Wordt meestal ter plaatse gratis hersteld.
Ook vind je toestellen genoeg met extra korting, en even goed
Beste @robatoras
Zijn ook eerst in een erkende winkel geweest van Telenet, waar de prijzen inderdaad identiek waren aan degene op de webshop. Echter was de dit toestel niet op voorraad en werd ons voorgesteld dat we dit ook online konden kopen en thuis konden laten aankomen. Vandaar dat we dit toen gedaan hebben. Het is wel een goede waarschuwing voor al degene die van plan zijn om een vrij prijzig toestel of apparaat online aan te kopen inderdaad.
@Marcm schreef:Het is wel een goede waarschuwing voor al degene die van plan zijn om een vrij prijzig toestel of apparaat online aan te kopen inderdaad.
Daar had je @robatoras toch niet voor nodig om daar achter te komen hé.
Hopelijk komt er snel een oplossing uit de bus.
Normaal gezien is de verkoper verantwoordelijk en niet de pakjesdienst.
Ik heb dit ook al voorgehad met Bol.com (met een goedkoper toestel) en heb toen binnen de week mijn geld terug gehad van Bol.com.
Ja ik hoop ook dat er nu snel werk van gemaakt wordt...