Beantwoorden
Guido60
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

wie weet raad

Hallo,

wij hebben thuis met 3 personen een smartphone van samsung en 1 tablet.

op al de smartphone staat het zelfde gmailacount.

met gevolg dat dit verwarrend werkt.

En dat er dezelfde telefoon nummers  terecht komen op al de telefoons .

Hoe kan ik mijn vrouw haar gsm loskoppelen van mijn gsm een haar een nieuw gmail acount aanmaken.

Tevens ook voor mijn dochter.

Ik wil mijn gmailacount behouden op mijn  smartphone, en mijn tablet, en mijn laptop.

 

Om het eenvoudige te houden.

gsm van vrouw: moet een eigen gmail acount krijgen en niet gekoppeld aan mij.

gsm dochter idem.

kan iemand daar mee helpen op een eenvoudige manier?

liefst in stappen uitgelegd. 

 

 

tweede vraag : met mijn contacten lijst heb ik het volgende staan .

persoon 1: verbonden via google symbool.

persoon 2 : verbonden via telefoon symbool en mobielsymbool.

persoon 3: verbonden via telefoon symbool en messingersymbool.

dit verschild van persoon tot persoon.

bv: kevin: verbonden via : goole ,gewoon telefoontje ,en messinger symbool. hoe kan ik dat eenvormig maken.

alvast bedankt. 

0 Likes
8 reacties
Noemkie
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
Trick or treat? TV-box / TV-app / telenttv.be Mooi, mooi! Leesclubje starten?

wie weet raad

Bedoel je in mijn telenet dat alles aan 1 nummer is gekoppeld?

Heb je wigo thuis?

 

Indien er een login in aangemaakt op basis van een mail adres en daaraan alle nummers zijn gekoppeld, kan je best een nieuwe gebruiker aanmaken in mijn telenet zelf. als beheerder.

 

Dan kan je de eerste gebruiker waarop alle nummers staan gekoppeld verwijderen en ieder apart toevoegen via dezelfde weg.

 

Wat uw tweede vraag betreft, zie je dit in webmail ?

 

groetjes

 

 

Naomi Gentier
Advisor Business Support
telenet.be/business
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

wie weet raad

Wat betreft die GMail lijkt het mij heel eenvoudig: op de foons van uw vrouw en dochter bij "accounts" (in de settings van het toestel) een nieuw, eigen GMail account aanmaken. Dat is normaal gezien standaard voorzien in de sectie van de settings => "account toevoegen" staat daar dan ergens, en dan dus een nieuw aanmaken. Daarna het uwe schrappen (delete) van die foons. (in diezelfde sectie "accounts" dus).

 

Normaal gezien staan alledrie de foons nu volledig los van elkaar qua mail en contacten. Uw vrouw en dochter zullen wel geen enkel "contact" hebben en dat zelf moeten invullen. Althans, dat vermoed ik, want ik heb zelf nog nooit een GMail account gewist van een foon; Misschien blijven de contacten toch staan.... Maar uw nieuwe zullen alleszins niet meer ook bij hen toegevoegd worden.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

wie weet raad


@Guido60 schreef:

tweede vraag : met mijn contacten lijst heb ik het volgende staan .

persoon 1: verbonden via google symbool.

persoon 2 : verbonden via telefoon symbool en mobielsymbool.

persoon 3: verbonden via telefoon symbool en messingersymbool.

dit verschild van persoon tot persoon.

bv: kevin: verbonden via : goole ,gewoon telefoontje ,en messinger symbool. hoe kan ik dat eenvormig maken.

alvast bedankt. 


Volgens mij kan je dat gewoon niet veranderen. Dit is juist hoe Android je contacten eenvormig maakt. Heb je een persoon met een Gmail adres en een telefoonnummer in je contacten, dan wordt dat samengevoegd en aan de hand van die symbolen kan die persoon dat op verschillende manieren contacteren.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

wie weet raad

De oplossing van @StefaanH lijkt mij de simpelste. Elk zijn eigen g-mail account. Vooraleer je de gmail account wist kan je eerst proberen om de contacten te importeren uit dat account naar je smartphone. Er kunnen mogelijks gegevens verloren gaan maar dat is niet zo erg of 100/200 contacten allemaal opnieuw ingeven.

Eenmaal het account gewist en het nieuwe account aangemaakt kan je de contacten terug exporteren naar het nieuwe g-mail account.

Zorg in g-mail ook voor een backup e-mail adres en een back-up gsm nummer (vriend, vrouw, zus????). Altijd handig als je eens je paswoord bent vergeten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

wie weet raad


@sb schreef:

@Guido60 schreef:

tweede vraag : met mijn contacten lijst heb ik het volgende staan .

persoon 1: verbonden via google symbool.

persoon 2 : verbonden via telefoon symbool en mobielsymbool.

persoon 3: verbonden via telefoon symbool en messingersymbool.

dit verschild van persoon tot persoon.

bv: kevin: verbonden via : goole ,gewoon telefoontje ,en messinger symbool. hoe kan ik dat eenvormig maken.

alvast bedankt. 


Volgens mij kan je dat gewoon niet veranderen. Dit is juist hoe Android je contacten eenvormig maakt. Heb je een persoon met een Gmail adres en een telefoonnummer in je contacten, dan wordt dat samengevoegd en aan de hand van die symbolen kan die persoon dat op verschillende manieren contacteren.


Je kan meestal ook instellen dat je op je smartphone alleen je telefooncontacten, alleen je simcontacten of alleen je g-mailcontacten of je messengercontacten weergeeft.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

wie weet raad


@StefaanH schreef:

 

Normaal gezien staan alledrie de foons nu volledig los van elkaar qua mail en contacten. Uw vrouw en dochter zullen wel geen enkel "contact" hebben en dat zelf moeten invullen. Althans, dat vermoed ik, want ik heb zelf nog nooit een GMail account gewist van een foon; Misschien blijven de contacten toch staan.... Maar uw nieuwe zullen alleszins niet meer ook bij hen toegevoegd worden.


Je kan ook als eerste stap de contacten exporteren naar een locaal bestand, en als laatste stap de contacten terug importeren. Dan ben je zeker dat je ze niet kwijt bent op de gsm...


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
fredVM
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Hoort wie klopt daar? Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fifth party!

wie weet raad

Ontkoppelen doe je in menu

op accounts klikken of google (account)

daar zie je het account staan 

Screenshot_2017-11-10-18-09-49.jpeg

 

op klikken en verwijderen

 

nieuw account aanmaken bij google >> https://accounts.google.com/SignUp?hl=nl 

0 Likes
fredVM
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Hoort wie klopt daar? Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fifth party!

wie weet raad

De kontakten die in Gmail staan,  kan je opslaan op jouw toestel .

  1. Open de app Instellingen van je iPhone of iPad.
  2. Tik op Contacten en vervolgens Accounts en vervolgens Nieuwe account en vervolgens Google.
  3. Geef je e-mailadres en wachtwoord op. Als je authenticatie in twee stappen gebruikt, gebruik je een app-wachtwoord.
  4. Tik op Volgende.
  5. Schakel Contacten in.
  6. Tik bovenaan op Opslaan.

Als je de synchronisatie wilt starten, open je de app Contacten van je iPhone of iPad.

0 Likes