Beantwoorden
a079253
Freshman Beetjesweter
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

0 verbonden toestellen na installatie F@stmodem

de nieuwe F@ST3896LG-TN modem geïnstalleerd, maar staat nu in mijn thuisnetwerk onder topologie-weergave als Niet verbonden, evenzeer zie ik 0 verbonden toestellen

toch blijkt het toestel te werken en heb ik het signaal kunnen splitsen in 2.4 en 5.0. Ik zie deze ook verschijnen op mijn tablet , op de laptop en op de telefoons.

even bleek dat de vroeger gebruikte powerlines de oorzaak van het euvel waren, daar ik deze niet gekoppeld kreeg op de nieuwe F@ST,  maar op mijn thuisnetwerk aangeduid stonden als "onmogelijk te deactiveren "(zelfs van de stroom gehaald)  heb ik deze naar de shop teruggebracht waar de deactivatie werd verricht.

Zelfs na herstarten en van de stroom halen blijft de modem nu nog steeds Niet verbonden tonen en geeft hij mij geen verbonden toestellen weer.

Iemand een idee??

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: F@ST modem geïnstalleerd, werkt, verbonden toestellen 0

0 Likes
2 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@a079253  schreef:

de nieuwe F@ST3896LG-TN modem geïnstalleerd, maar staat nu in mijn thuisnetwerk onder topologie-weergave als Niet verbonden

Dat verschijnt bij mij soms ook, foutief. Als ik dan op herladen klik dan verschijnt de info wel. Werkt dat bij jou?

@a079253  schreef:

evenzeer zie ik 0 verbonden toestellen

toch blijkt het toestel te werken en heb ik het signaal kunnen splitsen in 2.4 en 5.0. Ik zie deze ook verschijnen op mijn tablet , op de laptop en op de telefoons.

Dat splitsen van netwerken is normaal niet  beschikbaar op de F@ST modem, dus bijzonder dat je daar in geslaagd bent. Gebruik je Wi-Fi Powerlines? Mogelijk is de split dan enkel van toepassing op de Wi-Fi powerlines?

Mogelijk is de activatie van je modem toch niet 100% gelukt met "niet verbonden" en "0 verbonden toestellen" tot gevolg (dat alles werkt wil niet perse zeggen dat de configuratie aan Telenet kant gelukt is). Je kan altijd Telenet contacteren op de status te laten nakijken

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
a079253
Freshman Beetjesweter
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

neen, het herladen werkt niet, terug geprobeerd ook het van de stroom halen werkt niet.

heb inderdaad het netwerk kunnen splitsen en vorige woensdag tijde de CL wedstrijd keek ik in de keuken op de laptop

en stond op 2.4 heb toe een speedtest gedaan en kwam op 20Mbps, heb even overgeschakeld naar 5.0 en terug een speedtest met als

resultaat 120Mbps. Dus blijkt wel degelijk te werken.

Ik heb die F@ST modem gekregen bij het inwisselen een tweetal maand geleden wanneer mijn oude modem af en toe uitviel.

Op die modem had ik 2 telenet powerlines geïnstalleerd en die werkten.  Op de nieuwe modem heb ik ze nooit werkend gekregen en omdat in mijn thuisnetwerk deze powerlines de aanmerking hadden "kunnen niet gedeactiveerd worden " vermoedde ik dat dat misschien de reden was dat de configuratie niet correct was.  Heb de powerlines dus terug naar de Telenet shop gebracht en ze werden aldaar gedeactiveerd. 

Mijn thuisnetwerk vertoont echter nog steeds Modem niet verbonden  en 0 verbonden toestellen.

Heb mij al suf gelezen op de Netweters en langdurige chatsessies achter de rug maar het euvel blijft.

0 Likes