Beantwoorden
Ex-Netweter
 

1Gb/s verbindingen?

Ziggo heeft sinds vandaag 1GB/s in het Nederlandse Utrecht...
Zij zijn Telenet's zusje... alhoewel al direct een pak goedkoper voor exact hetzelfde.

 

Ziggo biedt 400mb/s aan, goedkoper als Telenet...

En nu zelfs 1GB/s, en telenet mag er nog niet aan denken.

WAT LOPEN WIJ TOCH ACHTER IN BELGIË!!!

12 reacties
Smalle50
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
All I want for X-mas is YOU O dierbaar België.. TV-box / TV-app / telenttv.be Nog geen reader's digest? :-)

1Gb/s verbindingen?

Ze gaan een trial beginnen bij een 20tal gezinnen in Utrecht en hopen tegen 2020 dit verder uit te kunnen rollen... zonder garanties. We lopen zeker nog niet achter qua snelheden hoor ☺️, en ook Telenet is bezig met de toekomst, komt wel goed ☺️

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

1Gb/s verbindingen?

Wat is juist de link met WiFi?

 

Verder, je vertelt hier niets nieuws, maar je vergelijkt appels met peren. In Nederland is er om te beginnen geen duopolie (ADSL, Belgacom; kabel, Telenet) zoals hier. Meer concurrentie zorgt voor lagere prijzen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

1Gb/s verbindingen?

hier is er ook concurrentie met orange maar die gebruiken dan weer het telenet netwerk en moeten voor alles eerst ook telenet aanspreken of ze dit mogen doorvoeren wat ze vragen.

deze week gelezen door een melding van orange zelf op facebook in verband met Eclips tv dat nog niet bij orange is maar vanaf 3 september wel word aangeboden na vraag bij telenet.

 

dat telenet bezig is om dit ook aan te bieden is zeker, de netwerf is daar een bewijs van, normaal in 2019 zou dit klaar moeten zijn en dan zou het netwerk aangepast zijn zodat er voor internet en tv meer plek is om dan ook hoger internet aan te bieden.

 

nu is er in Nederland bij Ziggo max 500 download als hoogste snelheid in de gewone abbo's zonder het test gebied mee te rekenen.

dus zoveel verschil niet met belgie.

dat in Nederland goedkoper is heeft heel veel te maken met dat er nog postjes van bepaalde parlementsleden bij telenet zaten, maar daar is veel meer over te vinden in google. 

ook bij proximus is dit zo en worden de kosten ook hoger gehouden enz bij beiden.

of meer concurrentie dit kan veranderen vraag ik me af, de kosten blijven hoog denk ik zo, maar we zien wel als het zover is.

 

tegen 2020 zullen we ook wel hogere snelheden mogen zien, maar is dit echt belangrijk voor de gewone gebruiker die enkel eens zijn mails leest en eens een site bekijkt enz????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

1Gb/s verbindingen?

Afbeelding

Vlot 500/40Mbps met Telenet vandaag.

En wil je 500/50Mbps neem je Corporate Fibernet

https://www2.telenet.be/nl/business/producten-diensten/internet/corporate-fibernet/

Volgend jaar 1Gbps over coax in heel vlaams Belgie,dan is de grote netwerf klaar incl  alle Nodes

Telenet levert ook al jaren glasvezel.      

 https://www2.telenet.be/nl/business/producten-diensten/internet/ifiber/

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

1Gb/s verbindingen?

@robatoras wel niet voor de gewone man in de straat, je hebt daarvoor een bewijs van zelfstandige nodig of een bedrijfje of iets in die aard vrees ik, en zal nog veel geld kosten.

als ik zie dat het je 250 euro kost voor 500 down, dan pas ik hoor 😉

 

over de 1Gbps snelheid, in polen starten ze er ook mee binnenkort liberty global zit daar ook, na Bochum in Duitsland nu ook in polen.

en belgie volgt ook wel 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

1Gb/s verbindingen?

Kom kom ik heb als particulier zelf al business fluo gehad via Telenet center.

En ik ken meerdere particulieren die business  hebben .

We moeten niet naar andere landen kijken,wanneer de grote netwerf hier klaar is(2019) kunnen ze 1Gbps uitrollen in heel vlaams Belgie.

 

Ex-Netweter
 

1Gb/s verbindingen?

De grootste schande hier is UPLOAD SPEEDS...

 

20mbps?! Ja, het snelste in België! (mij ziet ge niet naar de concurrentie stappen 😉 )...
Maar niet genoeg om YouTuber'ke te spelen... ne video van 600mb (is veel voorkomend bij 4K footage). En ge moogt schoon enkele uurtjes vrijmaken omdat ge niet meer moogt videochatten met uw maat omdat ge anders uw upload trager maakt. 

 

En DOWNLOAD?!

 

Games van 60GB downloaden is een nachtmerrie!

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

1Gb/s verbindingen?

Fibernet200+boost   onbeperkt volume

40Mbps up   en  405Mbps downspeed     Het dubbele

Graag bron wie je upload trager maakt.

Een game van 60GB downloaden zou hier binnen zijn op minder dan 25 minuten.

170GB op 1 uur,heb het uitgetest met grote testbestanden.

https://www.engineerhammad.com/2015/04/Download-Test-Files.html

TB's verzetten indien nodig  geen enkel probleem

 Bij de concurentie over koper haal je nooit effectief de snelheid die ze aanbieden,meestal veel minder.

Max 100Mbps downspeed

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

1Gb/s verbindingen?

Als je netwerk goed is en je de bv 200 down haalt en je een spelletje moet updaten van de ps4 dan gaat dat snel, hier al paar keer gehad en ging snel, 

en tijdens de download van 20GB kijk je nog wat tv ofzo, 

ik heb geen klagen, soms update die ook op de achtergrond als je niet speelt en in stand-by staat,

en waarom meer betalen als het al zo duur is, wie de speedboost wilt moet nog eens 15€ extra betalen, 

volgend jaar gaan we automatisch wel meer snelheid krijgen als ze meer kunnen aanbieden, zien we elke keer dat whoppa klanten sneller internet krijgen, tegen dan kan de prijs ook weer eens stijgen met 1€ of meer hahahahaha 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

1Gb/s verbindingen?

Alle prijzen stijgen jaarlijks

 voeding verzekeringen wegenbelasting  brandstoffen auto  water gas electriciteit huur woningen   enz....that's business.

Iedereen wil toch ook jaarlijks meer salares 

Die 15 euro voor extra snelheid   daar kies je zelf voor

Verwacht geen Ferrari voor de prijs van 'n 2 PKtje

 Voor snelheid betaal je nu eenmaal

Internet400/40Mbps HDtv 86 posten incl huur digicorder vaste lijn met gratis bellen ook naar gsm samen  96,05 euro netto in 3pack.

Proximus billi edpnet scarlet en dommel zijn minstens 4 x trager dan wat ik heb,zijn ze ook 4x beterkoop

 

 

 

0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

1Gb/s verbindingen?

België loopt achter ? 

Telenet heeft al tests gedaan 800 mb/s op de coax...

Glasvezel tot aan huis ligt er ook al een paar jaar , is ook nog in testfase...

Er is een verschil tussen achter lopen en het echt testen + toegang geven aan publiek. Je wilt toch ook als er iets nieuws uitkomt dat dit goed getest is zonder teveel kinderziektes .

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

1Gb/s verbindingen?

Waarom kan ziggo dit wel en Telenet niet. John Porter  wordt wakker.

En wij metteen 15 euro extra betalen

 

Klanten van Ziggo kunnen deze week gebruikmaken van een Black Friday-deal waarbij de internetsnelheid zes maanden zonder extra abonnementskosten verdubbeld kan worden.

 

Wie op dit moment een abonnement heeft waarbij de internetsnelheid 200/20 Mbps wordt geleverd, kan deze week het abonnement opwaarderen naar het abonnement waarbij de internetsnelheid 400/40 Mbps door het kabelbedrijf wordt geleverd. De eerste zes maanden hoeft men niets extra voor het sneller internet te betalen. Wel gaat de Ziggo-klant een nieuwe overeenkomst met een minimale duur van twaalf maanden met het kabelbedrijf aan. Dit betekent dat na zes maanden wel de duurdere prijs van het abonnement met sneller internet gedurende zes maanden tot het einde van de nieuwe contractperiode betaald moet worden. Ook met andere abonnementen met lagere internetsnelheden heeft Ziggo een Black Friday-deal.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/klanten-ziggo-kunnen-internetsnelheid-laten-verdubbelen/

0 Likes