Beantwoorden
Marne
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 2
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

2.4 en 5 ghz als aparte kanalen ?

Hey!
Sinds gisteren Fibernet 100 in huis. Werkt zoals het hoort.
Echter zou ik aangezien de fonkelnieuwe telenet router dual band is ook graag 2 kanalen zien verschijnen om niet-5ghz-compatibele apparaten makkelijk op de 2.4 te laten werken, maar binnen het zelfde netwerk.
Waar en hoe kan ik dit instellen? aangezien ik nu maar 1 SSID te zien krijg, en dat blijkt een 5ghz band te zijn.
Ik kan in het "mijn thuisnetwerk" dashboard enkel een setting vinden om beiden te gebruiken onder 1 SSID, of 1 van de 2

Alvast bedankt!

2 reacties
cdewaele
Freshman Meerweter
Berichten: 66
Professional organizer! Organisatietalent! Wat een systeem! Meer goede raad dan tante Kaat

2.4 en 5 ghz als aparte kanalen ?

@Marne  wil je een apparte SSID hebben voor 2.4 en 5ghz?  Want ik ben niet zeker of ik je goed begrepen heb. 

 

Als dat wil doen: 

1. mijntelenet.be

2. onder rubriek internet op blauwe kaartje klikken  je thuis netwerk/mijn bedrijfsnetwerk

3. dan klik je op modemdetails 

4. vervolgens klik je op  beveiliging , dan op het slotje bij één wifi netwerk,   vinkje zetten bij ik begrijp het  dan ga verder  en moet je gewoon nog één netwerk aanpassen naar uitgeschakeld en dan zou je de mogelijkheid moeten hebben  om  de SSID's aan te passen. 

 

Veel succes, laat je mij iets weten als het gelukt is! 

Cédric
"Technical problems are like Gremlins. They come and go."
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Marne
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 2
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

2.4 en 5 ghz als aparte kanalen ?

Hey Cédric,

Klopt helemaal. Ik had precies niet door dat ik ze apart moest benoemen en heb de router enkele keren moeten herstarten om beide netwerken actief te krijgenVerlegen smiley
Maar het is dus gelukt.

Bedankt! Dat was dus de stap die ik miste Smiley Erg vrolijk

Groetjes,
Marne