Beantwoorden
Wh8
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! It's your first party!

2de router

Thuis heb ik een modem met een ingebouwde router staan die ik niet boven kan gebruiken omdat mijn pc alleen met ethernet werkt, beneden mag ik dan niet skypen ofzo omdat ze dan mijn ouders zouden horen op de achtergrond, ik wil dus een eigen router kopen voor op mijn kamer zodat ik wel boven kan gamen, maar ik heb een paar vraagjes, als het zou helpen, de router die ik wil kopen is de Nighthawk R8000 :

 

1: Moet de router per se verbonden zijn met de modem beneden door een kabel ? Want dat zou problemen geven want die zouden zo'n and 15 meter van elkaar staan.

 

2: als het niet verbonden zou zijn met een kabel, heb ik dan een ander abonnement nodig of kan het zonder?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp.

0 Likes
4 reacties
igvfer1
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
De vernieuwde WIGO? On a roll... Tien op tien! Handje vol!

2de router

Zeker geen extra router kopen. Overkill en zonde van het geld in uw geval. Voor zover ik begrijp kan je geen UTP kabel leggen vanaf de huidige modem tot op je kamer, dan is een extra router zeker nutteloos. Indien wel dan kan je bij Telenet een goede AP kopen voor 69€.

Indien niet dan zou ik je aanraden om de set Wifi powerlines te kopen van Telenet.

Dat is een gewone PWL PG-9073 en een wifi powerline PG-9072. Op de wifi powerline is er ook een UTP aansluiting. Kostprijs 99€, voor de set, af te halen in shop of center met 30 dagen probeergarantie en afrekening op de volgende factuur.

Makkelijk te installeren en als je bij "mijn telenet" in de beveiling van de router instelt dat er maar 1 netwerk moet zijn dan heb je ook maar 1 wifi paswoord en SSID. Dan werken de PWL zonder extra instellingen binnen de 2 minuten.

Installatie Accespoint is al even makkelijk.

 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

2de router

Je zou ervoor kunnen zorgen dat je PC draadloos kan verbinden. Daar bestaan USB adapters voor, bijvoorbeeld:

 

https://www.routercenter.be/category/112188/wifi-adapters.html

 

Maar als je spreekt over gamen, dan zou ik geen USB adapter kopen. Persoonlijk zou ik er gewoon eentje met antenne(s) in je PC steken. Mijn zus heeft er eentje als dit:

 

https://www.routercenter.be/product/436648/asus-pce-ac68-pci-e-x1.html

 

Niet echt goedkoop, maar ze haalt daar 190Mbps download mee. En je kan dat makkelijk zelf installeren. Als je de antennes monteert op de bijgeleverde magneetvoet, dan kan je die op de zijkant van je toren "plakken". Je PC moet wel een vrij PCI-e slot hebben, maar dat is meestal ook geen probleem.

 

Edit: Om te kunnen genieten van de maximale snelheid moet je wel verbinden met het 5GHz netwerk. Via mijn.telenet.be kan je de HGW instellen dat 2.4GHz en 5GHz een andere SSID (netwerknaam) hebben wat het gemakkelijker maakt om met één bepaald netwerk te verbinden.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

2de router

Er zijn ook USB WiFi adapters met antenne en deze zijn veel gevoeliger en je daarmee een snellere verbinding.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

2de router

@Wh8

 

Als je van plan bent om wifi te gebruiken, dan kan ik zeker die Asus aanraden die @sb heeft voorgesteld. (Ik gebruik die zelf ook op mijn pc.)

Als je die koopt, laat dat dan even weten, dan zal ik doorsturen welke driver je moet gebruiken want die je meekrijgt bij de adapter werkt langs geen kanten. (Op Windows 10 althans.)

 

Maar probeer eerst powerlines zoals @igvfer1 voorstelde. Dat is in de meeste gevallen beter.

 

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes