24751
netweters
|
152340
antwoorden
|
20691
vragen
|
Pods werken niet met een extra AP dat staat duidelijk beschreven op de website van de pods.
Dus dan heb je eigenlijk enkel de tweede optie over en dat is de pods eraf. En je kan natuurlijk altijd terug naar je vorige opstelling als je de pods eraf haalt. Het is niet dat je dan geen gebruik meer kan maken van je eerdere opstelling. Enkel de pods communiceren daar niet mee dat is iets anders.
Niet met hun AP, maar wel met bv een Ubiquiti wifi 6. Ik heb toevallig nog een oudere ubiquiti liggen die enkel 2.4 ondersteuning heeft. Zal dat morgen is uittesten.
Jawel, ik heb een Ubiquiti 6lite en die werkt zoals het hoort.
Telenet geeft aan dat de pods niet combineerbaar zijn met hun AP dat je dient af te koppelen voor een juist en goed gebruik van de pods. Dus je eigen AP zal den dank ik , dat vermoed ik , ook niet werken met de pods. Dan dien je de pods als nog af te koppelen.
Ik heb nu de pod's en een AP Ubiquiti 6lite in mijn netwerk. En alles werkt zoals het hoort.
Dit dacht ik al. Laptop kon ik ervoor ook op 2,4 ghz of 5ghz zetten.
Nu voor mij is dit geen probleem.
Mijn slimme lampen zitten op een HUB. En het is ook nog een testfase.
Probleem is met de WiFi 'slimme items', Lifx/Koogeek, ik ben aan het overschakelen naar 'Thread', zit ook in een Homekit ecosysteem.
Heb die pods ook om te testen heb ze ingestoken maar er gebeurd toch niets mee in telenet app krijg ik dat toch allemaal niet te zien ( of duurt dit een paar dagen ) en heb de laatste versie van die app. zie wel dat er 1 pod met modfem verbonden is maar instellingen en hoe dit verder werkt is me niet bekent.
Hoi hier ook hetzelfde. 1 Pod gekoppeld aan de modem en 1 pod in de kamer.
Wit lichtje bij een pod
Groen lichte bij de andere.
Ik gebruik de pods zowel op 5ghz en 2.4ghz. Men figitale meter dongle werkt enkel op 2.4, en die werkt nog steeds. Men slimme lampen ook op2,4ghz en werken nog. Hij maakt 1 netwerknaam en code. Mazr de 2 kanalen bestaan nog steeds.
Heb je dan dezelfde naam voor jouw netwerk ingesteld met de pods? Wat als je een nieuwe slimme lamp (wifi) wil instaleren en de app zegt dat je op een 2.4 moet aangesloten zijn met jouw smartphone/tablet ?
Ja, zie antwoord Matty.
Best alles laten zoals het is. Mijn modem stond ingesteld op 2,4 en 5 en alles werkt perfect ook alle slimme toestellen.
Pods gisteren geleverd, eerst powerlines verwijderd dan de pods geïnstalleerd (startpakket + 2 pods).(Wifi5). Alles verloopt via Telenet-app, zeer vlot. Zelfde naam behouden (had SSID en wachtwoord reeds gewijzigd via Mijn Telenet). Alles werkt perfect!