Heb je een computer die rechtstreeks met netwerkkabel (UTP-kabel) is aangesloten op de Telenet-modem?
Je zal namelijk moeten testen of alleen de WiFi wegvalt of de volledige internetverbinding om de oorzaak van het probleem te vinden.
Je kan best ook eens de handleiding van devolo Magic volledig doornemen om na te gaan of er toevallig niets misgaat met die verbinding.
Als de volledige internetverbinding wegvalt, zowel bekabeld als draadloos, is er wellicht een probleem op het Telenet-coaxnetwerk.
Met een packet loss-test (met het programma WinMTR) kan je proberen nagaan of er ergens storingen op je internetverbinding zitten die eventueel de oorzaak zijn van de onderbrekingen die je ervaart.
Je doet deze WinMTR-test steeds met een laptop/pc die rechtstreeks met een netwerkkabel op de Telenet-modem is aangesloten.
Handleiding op https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/6743-packet-loss-meten-windows-met-winmtr/#packet-loss_...
Als er packet loss is op het Telenet-netwerk (hostnames eindigend op access.telenet.be) ligt het probleem wellicht bij Telenet.
Een interventie van een bekwaam technicus is dan noodzakelijk om de signaalniveaus van de Telenet-modem uit te meten.