Beantwoorden
Wouter_Rommel
Freshman Beetjesweter
It's your ninth party! Star Wars Day Yelo Play-app voor Windows? Follow the reader, reader!

360° modem geen/slechte wifi in combinatie met Devolo

Sedert goed een tweetal maanden schafte ik de 360°modem aan en de tvbox. De tvbox verbond ik met een devolo Magic verbinding over het elektriciteitsnet om vervolgens via een hub op de 360°modem aan te sluiten. Dat werkte goed voor een maand maar toen begon de miserie waarbij er geen wifi meer in huis was, o.a. voor de gsm's en de tvbox (geen internetverbinding via kabel (devolo Magic)).

Vandaag technieker geweest en die besliste om de meshfunctie te neutraliseren omdat ik toch nog een access point boven in de bureau had staan. Dat levert echter niet het verhoopte resultaat op want nog steeds dezelfde problemen met tvbox en wifi in huis bij de verschillende tv-toestellen.

Ik vind het jammer dat de meshfunctie wordt gedesactiveerd en dat dit geen verbetering oplevert. Iemand idee hoe dat probleem kan worden verholpen of waaraan dit te wijten is?

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: 360° modem - geen of slechte wifi of internetverbinding

0 Likes
2 reacties
Ex-Netweter

Heb je een computer die rechtstreeks met netwerkkabel (UTP-kabel) is aangesloten op de Telenet-modem?

Je zal namelijk moeten testen of alleen de WiFi wegvalt of de volledige internetverbinding om de oorzaak van het probleem te vinden.

Je kan best ook eens de handleiding van devolo Magic volledig doornemen om na te gaan of er toevallig niets misgaat met die verbinding.

Als de volledige internetverbinding wegvalt, zowel bekabeld als draadloos, is er wellicht een probleem op het Telenet-coaxnetwerk.

Met een packet loss-test (met het programma WinMTR) kan je proberen nagaan of er ergens storingen op je internetverbinding zitten die eventueel de oorzaak zijn van de onderbrekingen die je ervaart.

Je doet deze WinMTR-test steeds met een laptop/pc die rechtstreeks met een netwerkkabel op de Telenet-modem is aangesloten.

Handleiding op https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/6743-packet-loss-meten-windows-met-winmtr/#packet-loss_...

Als er packet loss is op het Telenet-netwerk (hostnames eindigend op access.telenet.be) ligt het probleem wellicht bij Telenet.

Een interventie van een bekwaam technicus is dan noodzakelijk om de signaalniveaus van de Telenet-modem uit te meten.

0 Likes
kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@Wouter_Rommel indien je de nieuwe F@st router gebruikt van telenet kan je geen gebruik maken van een ander wifi netwerk oplossing zoals Devolo.

Je kan uiteraard wel gebruik maken van het LAN gedeelte van de Devolo maar de wifi zou dan moeten uitstaan want anders zit je met dubbel natting en/of 2 aparte netwerken.

Het beste voor jou volgens mij zou zijn dat je een e-router aanvraagt bij Telenet en gebruik maakt van je Devolo Mesh systeem om wifi te hebben.

Bij de e-router zet je het Devolo systeem in de bridging zodat deze als DHCP dient en al het verkeer via jou Devolo zal verstuurd worden.

indien je toch zou kiezen om de F@st router te behouden moet je bij de instellingen van de Devolo uw Telenet router als DHCP aangeven zodat deze alleen maar ip adressen kan verdelen. Je kan dan wel geen gebruik maken van het Mesh gedeelte omdat dit dan probelemen geeft.

De gouden raad is keep it simple 😉

KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.