Beantwoorden
bartvan
Freshman Beetjesweter
En we zijn vertrokken!

360 pod iedere morgen inactief

Ik heb een 360 modem en 1 pod. Op mijn vaste pc die aan de modem verbonden is met een kabel heb ik nooit problemen. De modem staat op verdieping1 en pod op gelijksvloers. Dit heeft jarenlang prima gewerkt. Ik had signaal tot 30 meter in de tuin. Sedert begin augustus staat de pod 'smorgens op inactief. Pod heb ik al verwisseld voor een nieuwe. Na herstarten modem blijft het wit lichtje traag knipperen, dus geen verbinding. Ik heb de pod, op aanraden van de chat-hulpverleners al op meerdere stopcontacten , dichterbij de modem ingeplugd. Probleem blijft hetzelfde. Meestal krijgt de pod dan in de late namiddag, na zoveelste herstart modem, toch weer verbinding en heb ik prima signaal. Maar in de morgen staat hij weer inactief. Een chatmedewerker stelt nu voor om de modem in te ruilen voor een nieuwe. Maar zal dat het probleem oplossen?

2 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

@bartvan  schreef:

Een chatmedewerker stelt nu voor om de modem in te ruilen voor een nieuwe. Maar zal dat het probleem oplossen?

De modem is het basisstation van de pod, dus is het een logische volgende stap om die te vervangen.

Zal dat het oplossen? Zolang je de exacte oorzaak niet weet kan niemand daar volmondig “ja” op antwoorden, enkel “misschien”

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Area57_1
Professional Veelweter
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Gebruik je nog ergens wifi versterkers die niet van Telenet zijn? Bijvoorbeeld geplaatst door de installateur van de zonnepanelen, verwarming, domotica of dergelijke?
Andere netwerkaparatuur kan zorgen voor interferentie op de Telenet apparatuur: Wifi-check: stoorzenders 
Bij een stroomuitval is er een kans van 1/3 dat niet-Telenet wifi-apparatuur in dezelfde 2.4Ghz band komt van de Telenet-apparatuur.
Je kan altijd eens proberen om een andere Wifi-kanaal te gebruiken voor 2.4Ghz (1, 6 of 11):  Hoe mijn draadloos internet instellen (Signaal)?