Beantwoorden
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

Dit is mijn derde router/modem hgw van telenet op enkele maanden tijd.

Ik heb nu de hgw 3.1 docsis met wifi. wifi staat ingesteld op niet 1 netwerk maar 2.4GHZ en 5ghz appart.

Via "mijn telenet"  wil ik het kanaal wijzigen van de 5GHZ , (die trouwens heel vaak gewoon afwezig is), echter lukt dit niet. Het kanaal blijft gewoon op kanaal 100 staan.

Ik heb hiervoor verschillende keren naar de technische dienst gebeld, die dit trouwens blijkbaar ook niet konden wijzigen, en die me een total reset aanraadden. 

De total reset heeft niets gewijzigd, kanaal nog steeds op 100.

Na nogmaals de technische dienst telefonisch gecontacteerd te hebben, zeggen deze de hgw terug om te ruilen.

Dit zou dan de 4e hgw zijn op enkele maanden tijd zijn, met dezelfde problemen namelijk dat instellingen niet aangepast worden en dan met name de kanaal aanpassingen.

Ik heb de indruk dat het 5GHZ band niet erg stabiel is , zeer vaak wegvalt en problemen veroorzaakt ( bij mijn vorige hgw stond trouwens zonder reden de 5GHZ wifi gewoon open( zonder paswoord) ondanks wpa2 persoonlijk instellingen.

Is het de moeite om deze nogmaals te ruilen, of gaat dit probleem zich bij alle telenet hgw voordoen ?

Of verander ik best van provider met betere hgw?

 

Nog iemand dit probleem??? 

Tags (2)
0 Likes
76 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

Welke formule heb je bij Telenet.

 

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

@Ploefie  ik denk zelf dat de beste optie is om door de klantendienst een case te laten maken en het door de backoffice te laten bekijken en op te lossen. Om een nieuwe modem te gaan halen is niet gezegd dat je probleem daarmee is opgelost. Misschien loopt er achterliggend wel iets mis waardoor deze problemen komen maar als je elke keer een andere modem gaat halen wordt dat niet opgelost. 

Trouwens je zegt een HGW 3.1 modem.....dus je hebt een van de nieuwere modems. Daar kan dus een probleem mee zijn waar men nog niet achter is. Beste advies zou ik zeggen een case voor de backoffice en het laten nakijken. 

En btw. de modems bij de concurrent zijn niet altijd beter hoor dus of dat een overstap waard is weet ik niet hoor.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

ik heb de simpelste tv en internet 100.

 

0 Likes
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

in " mijn telenet" wordt trouwens ook vaak vermeldt: huidig kanaal: niet van toepassing???

Dit was zo met de vorige hgw ende huidige;

het probleem is enkel met de 5GHZ, en dit met elke hgw . de vorige was de docsis 24.8,docsis 3, die ook geen kanaalwijzigingen doorvoerde.

0 Likes
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

beste Patrick,

 

Ik was daarvoor klant bij Orange en had een askey hgw, waar sowieso veel meer opties opzitten zoals timemanagement, macadres filtering, dns aanpassingen.

Die hgw is sowieso veel beter en elke verandering werd sowieso onmiddellijk aangepast.

Nadeel is de router login via http die niet veilig is en geen app zoals telenet, die uiteindelijk toch ook niet goed werkt.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

@Ploefie  zou eens de klantendienst contacteren voor een case te laten maken. De backoffice hier tussen laten komen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

Waar vind ik de handleiding van de Compal CV8560E HGW 3.1

Bij Organge is dat wel aanwezig van elke modem.

0 Likes
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

Beste Patrick,

ik heb nog niets anders gedaan dan gebeld hierover (backoffice werd gecontacteerd) en ik moet eerlijk toegeven dat ik het beu ben.

 

Er wordt niets opgelost, ze sturen de technische dienst, die gelijk zelfs de hgw voor de vuilbak bestemmen ( de vorige kon zelfs niet gereset worden), plaatsen een nieuwe, die daarna hetzelfde probleem heeft, en ik heb reeds uuuuuren aan de telefoon met technische dienst gehangen.

 

Een case opmaken is 1 ding, dit moet gewoon opgelost worden.

Hoe is het mogelijk dat in Telenet alszijnde de duurste provider in Europa in 2020 met wifi 6 voor de deur, zo een slechte apparatuur met minimale instellingen en bereik wordt verschaft die wifi voor de straat verschaft ( bakje komt binnen langs straatkant in een hoekje)maar niet voor binnen want dan moet je er zelf nog wel iets anders bijhangen als je overal bereik wenst ( en liefst niet de powerlines...)en een telenet -app zonder 2FA ( app blijft gewoon werken ondanks mijn telenet-wachtwoordwijzigingen) die een dag achterloopt.

Ik had enkele jaren geleden Sfr dat daarna werd overgenomen en nu van telenet is. Uitstekend werkende producten met veel opties.

 

 

 

 

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

@Ploefie  ik begrijp goed dat het heel frustrerend is en dat je ook wil dat het werkt. Zelf zou ik ook verwachten dat als ik iets krijg en al verschillende keren heb gehad dat het ook gewoon werkt. Maar ik vrees er alleen een beetje voor dat het via hier niet werkend zal worden aangezien wij er ook geen inkijk op hebben wat er precies fout loopt. Als de configuratie van je modem achterliggend gezien niet correct is doorgelopen kan je er niet veel aan doen en dat moet opgelost worden. Maar ik begrijp je frustratie wel want men verwacht van een product dat het ook werkt zoals is aangegeven. Dat er eens een keer iets fout gaat dat weten we allemaal maar dan moet het wel werkend gemaakt worden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

ik geef telenet een laatste kans, door een nieuwe hgw te gaan halen, daarna ,als het probleem aanhoudt, verander ik echt van provider.

alvast bedankt voor je antwoorden.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

@Ploefie  ik hoop met je mee dat het echt opgelost geraakt door de nieuwe modem. Laat je je bevindingen hier nog weten? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

😉ik houd je op de hoogte

Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

backoffice is nu nogmaals aan t kijken...

Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

technische dienst antwoord: ja dan gebruikt u maar enkel de 2.4ghz en t probleem is dan toch opgelost?😥

0 Likes