Beantwoorden
Jancee
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

AP (Unify AC lite) op mijn netwerk installeren

Ik heb een AP(unify AC lite) geinstalleerd op mijn telenetnetwerk als uitbreiding voor een beter wifibereik buiten .Ik krijg de ingestelde AP wifi in lijst van wifinetwerken ,maar bij selectie geeft die na een 10tal seconden 'geen internetverbinding' als melding ?

Het AP is aangesloten via een TPlink switch op mijn telenet modem .Ik heb ook een Belkin router hierop aangesloten voor de wifi binnen (die werkt normaal).

Heeft iemand een oplossing aub ?

0 Likes
5 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

AP (Unify AC lite) op mijn netwerk installeren

ik veronderstel dat er een IP conflict is. Kan je me zeggen welk device bij jou de ip adressen uitdeelt?

De Belkin router die je in je netwerk hangt, staat daar de dhcp server van af ? Dit zou moeten tenzij je deze als dhcp gebruikt voor uw ip adressen uit te delen ipv de Telenet router.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

AP (Unify AC lite) op mijn netwerk installeren

Als je geen complexe setup maakt met vlans, dan is de setup van de AP eigenlijk heel eenvoudig. Je hebt een netwerk (telenet) - geen vlan, dhcp-mode=none. Een wireless network aanmaken. That's it.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jancee
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

AP (Unify AC lite) op mijn netwerk installeren

Beste Kristof ,

Bedankt al voor je reactie !

Ik vermoed idd dat de Belkin de IP's bepalen.Ettelijke jaren geleden is hier een telenettechnieker geweest,die enkele instellingen heeft veranderd id router.Ik had nl op enkele digiboxen geen internetsignaal ( verdeeld via die switch) . Ik zal eens proberen (? ben er echt geen krak in )  na te kijken naar status v DHCP op de Belkin. Ik ben bang als ik hierin iets ga veranderen dat mijn digibox/corder weer ni gaan .. of heb je andere suggestie evtl?

grtjs Jan

0 Likes
Jancee
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

AP (Unify AC lite) op mijn netwerk installeren

Op de Belkin router staat idd  DHCP actief ... wat zou ik het best kunnen doen ? 

0 Likes
Jancee
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

AP (Unify AC lite) op mijn netwerk installeren

Ik heb de Belkin ondertussen vervangen door een AP van telenet en daarop de Unifi.

maar geeft zelfde melding .. geen internetverbinding terwijl SSID zichtbaar is in de netwerklijst.

Graag hulp aub !!

Telenet wil of kan niet omdat ze Unifi niet ondersteunen 

0 Likes