24752
netweters
|
152354
antwoorden
|
20693
vragen
|
Hallo iedereen,
Ik heb in de garage een wifiloze modem staan met daaraan een AP verbonden via ethernet kabel in de muur (woning van +- 1j oud). Boven staat mijn vaste PC aangesloten via ethernet (ook via de muur).
Wanneer de AP in zit en signaal uitzend merk ik op dat mijn pc zijn internet ineens een stuk instabieler is (games die laggen, videos die bufferen,...) dan wanneer deze uitgetrokken wordt.
Ik ben vorig weekend in een Telenetshop mijn AP gaan omwisselen, doch probleem blijft dezelfde.
Iemand die me kan helpen?
Een beetje ten einde raad...
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: AP zorgt voor storing
Geen idee, allemaal Telenet-apparatuur, dus ik heb geen zicht hoe het komt dat de apparatuur vertraagt.
Mogelijks is er ergens een storing op de modem, de coaxkabel, het access-point of een combinatie.
Telenet-modem vervangen, coaxkabel laten uitmeten door technieker zijn procedures die je kan volgen.
Een eigen Wifi-router kopen en MAC-Passthrough instellen op de Telenet-modem is ook een mogelijke oplossing.
Is het geen risico dat ik exact hetzelfde heb bij een eigen wifi router doordat de acces point ook net vervangen werd?
Met een eigen Wifi-router kan je een aantal mogelijke problemen met de Telenet-apparatuur uitsluiten.
Het is natuurlijk geen garantie dat je het probleem kan oplossen.
Andere optie is natuurlijk de geijkte Telenet-procedures volgen: modem vervangen door identieke modem, technieker laten komen, etc...
Ik dacht dat dit moest? Ik had de ethernetkabel uit de muur (dus afkomstig van de modem) in de blauwe UTP-aansluiting waar 'in' staat en dan een ethernetkabel bij 'uit' naar de tv-bak voor digitale tv?
Zo staat het alleszins op de handleiding...
De verbinding moet van de blauwe poort op het Access Point naar een gele poort op de Telenet-modem lopen.
Ik veronderstel dat dit het probleem niet is.
Ik heb eerder twijfels bij de software die als https://telenet.be/slimstewifi door het leven gaat.
Dus best ook eens testen of het probleem zich nog voordoet met eigen "domme" Wifi.
Aha, nee niets op aangesloten.
Ik had hierdoor nu wel de ethernetkabel uit 'in' bij de AP gedaan en ik heb nog steeds wifi van de AP. Hoe kan dit?
Hoe test ik dat? 😄
Indien een AP geen contact meer heeft met het internet (omdat je de kabel losgekoppels hebt) blijft deze nog altijd zijn wifi signaal aanbieden,, en blijft dus zichtbaar voor de gebruikers. Als je er mee verbind zul je geen ip-adres ontvangen (omdat er geen verbinding mogelijk is naar de DHCP server, die in de HGW ingebouwd is), en natuurlijk is er ook geen internet verbinding mogelijk. De wifi-wolk zelf blijft wel gewoon bestaan. Dat is normaal.
Welk internet abonnement heb je? Welke gebruikers zijn er allemaal via wifi verbonden? Wellicht is het niet de AP zelf, maar één van de wifi gebruikers die problemen veroorzaakt. Kijkt anders eens bij mijn telenet welke aangesloten apparaten er allemaal getoond worden.
Ik heb daadwerkelijk nog wifi verbinding via 2 verschillende gsm's en na dubbelchecken dat ik met de AP verbonden ben (modem zend sowieso geen wifi uit).
Via de modem vind ik 3 verbonden toestellen (waaronder de vorige AP die weg is (?), de huidige AP en mijn computer via ethernet).
Via de AP zijn er 5 verbonden toestellen:
- 3 gsms
- iPad
- Thermostaat
Ik weet dat bovenstaande met wifi verbonden zijn, doch kan niet 100% uit dat MAC ID afleiden 😞
Internet abo: All-Internet + Telenet TV iconic
@Alessio123 schreef:Hoe test ik dat? 😄