Beantwoorden
DnO
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Jij bent af! It's your second party! It's your sixth party! En we zijn vertrokken!

Access point zelfde naam geven als modem nadelig?

Het is handig dat er niet meer moet gewisseld worden tussen netwerken maar mijn laptop geeft nu blijkbaar steeds de voorkeur aan de modem volgens het signaal. Is hier iets aan te verhelpen?

0 Likes
3 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Access point zelfde naam geven als modem nadelig?

Het is juist aan te raden dat er overal dezelfde SSID (netwerknaam) gegeven wordt. Zorg er wel voor dat alle toestellen binnen hetzelfde interne netwerk vallen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Access point zelfde naam geven als modem nadelig?

Het probleem is dat sommige toestellen zeer lang blijven hangen aan het signaal dat ze ontvangen ook al is dat niet meer het sterkste signaal. (oa Apple) Meestal helpt het met de Wifi eventjes uit te schakelen en terug in te schakelen om naar het sterkste signaal te gaan. Meestal heb je een functieknop om dit te doen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Access point zelfde naam geven als modem nadelig?

Ikzelf heb er voor gekozen om router 2,4 GHz, router 5 GHz en AP drie verschillende SSID te geven. Kwestie van het switchen zelf in de hand te hebben en steeds te weten met welk netwerk ik eigenlijk verbonden ben.

Moest het AP simultaan dual band zijn zouden het zelfs vier netwerken geweest zijn. Vermits dat niet het geval is werkt het AP enkel op 2,4 GHz.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.