24752
netweters
|
152352
antwoorden
|
20691
vragen
|
Hallo,
ik heb een streamingbox. Nu wil ik die gebruiken via de kabel maar er is geen verbinding via kabel. Als ik op de box de WiFi uitzet dan gaat de verbinding via kabel ook weg. Staat de WiFi op de box aan en ik kijk dan naar bekabeld netwerk staat er bij verbonden met internet nee. Ik heb al vanalles geprobeerd tot andere kabels toe maar niks lukt. Iemand een idee?
Steven
Opgelost! Ga naar oplossing.
Is niet gelukt.
Heb nog 2 printscreens van hun uitleg maar dat je zoveel moet veranderen op de modem? Dat dns veranderen op de modem gaat ook niet precies.
Ik ga het stilaan opgeven zenne
@Merel2709 nee niet de DNS veranderen op de modem dat kan niet. Nee je dienst de DNS aan te passen op die box.
Dat heb ik allemaal gedaan zonder succes.
@Merel2709 heb het idee dat hun beter jou box kunnen komen installeren. Misschien zijn er nog andere Netweters met tips en hopelijk zit daar dan je gouden tip tussen zodat het werkt.
Ik heb nogmaals met telenet gebeld maar daar krijg je steeds hun favoriete antwoord. Alles resetten...
Op mijn vraag dat het wel opvallend is dat het al de 2e box is waarmee ik dat probleem heb konden ze geen antwoord geven.
een kennis van me heeft exact dezelfde box en heeft van bij installatie kabelverbinding. Ik krijg ook de melding dat kabel verbonden is alleen geen verbinding dus. Ik geef het op.
@Merel2709 ja hij heeft de verbinding herkent enkel internet toegang is er niet. Wat je wel eens kan doen is die box ergens anders eens testen. Dus zodra je weer op verplaatsing kan en mag die box meenemen en daar aan het internet hangen. Dan kan je daar eens zien of je wel internet toegang hebt. Als dat ook niet is ja dan weet je genoeg maar als je daar wel toegang krijgt kan je eventueel hier eens verder zoeken en kijken.
Die van Telenet zei reset alles door met tandenstoker op resetknop te duwen,zowel bij modem als bij box,grote kans dat het gaat werken. Ik geloof daar niet in eigenlijk
@Merel2709 je kan dat proberen natuurlijk een nee heb je al en een ja kan je krijgen. Maar het advies of tip die ik heb voorgesteld vindt ik toch ook niet slecht.
Zei die van telenet ook,alleen kan ik zo lang niet wachten met eventueel terugsturen. Kabel in de tv en digicorder doen het wel trouwens.
Kunnen je niet meer geven dan het advies of als tip. Dat er voorwaarden verbonden zijn aan een terug gave van producten als ze niet werken of iets anders snap ik ook dat is normaal. Dan is het aan jou de keus wat je kan en wil doen.Het is dat je niet weg kan en of mag op dit moment anders was een simpele test bij die kennis genoeg geweest.
Vraag me al niet meer hoe maar heb iets op actief gezet uhph of zoiets waardoor netwerk het toelaat apparaten te herkennen en hop in orde.
Je hebt UPNP aangezet. UPnP staat voor Universal Plug and Play. Het stelt apparaten op het netwerk in staat om elkaar ‘te zien’. Elk apparaat kan zichzelf aankondigen op het netwerk, zodat het eenvoudig is voor apparaten om met elkaar te communiceren en samen te werken. Eén van de functies van UPnP is om een apparaat toe te staan om poorten te forwarden, zodat jij dat niet handmatig hoeft te doen.