Beantwoorden
Joren2
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Beperking van WiFi toestellen op modem

Beste Netweters,

 

We zijn bezig met onze woning uit te rusten met WiFi geconnecteerde LED verlichting. Niet de Philips Hue die connecteren op een dedicated hub maar lampen van het merk Wiz die rechtstreeks op de WiFi koppelen.

 

Nu krijg ik volgende fenomeem. Ik krijg 5 lampen perfect gekoppeld de andere lukken niet (heb er nog 17 te gaan 🙂 ). Ik vroeg me af of er een limiet op gelijktijdige connecties zit met de Telenet modem. Het aantal devices groeit wel enorm in onze woning (2 PC's, 2 smartphones, 2 tablets, de TV, de Sonos en nu mijn 22 lampen).


Randbemerking, de datatrafiek die de lampen veroorzaken is marginaal...

 

Groeten,

Joren

0 Likes
8 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Beperking van WiFi toestellen op modem

@Joren2  Zijn ze allemaal wel perfect binnen het bereik van het AP, in dit geval uw Telenet modem/router/AP. Ik stel mij voor dat ze toch niet allemaal binnen de 10 meter van uw HGW staan/hangen. Zeker niet als er nog muren, plafonds, inox dampkappen of ander metaal in de weg zitten.

En die dingen maken geen mesh netwerk dat in tegenstelling met toestellen die op de Z-Wave technologie werken. 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Joren2
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Beperking van WiFi toestellen op modem

Igvfer,

 

Voor zover ik kan afleiden uit de handleiding, is het enkel WiFi en geen meshed via Z-wave. Enige wat ik wel heb moeten doen, is het ontdubbelen van de SSID's van 5GHz en 2,4GHz als twee separate netwerken omdat ze enkel op 2,4GHz werken.

 

Wat betreft bereik: ik dacht dit eerst ook dus heb ik ze aan een draad vastgemaakt en langs de modem gelegd om dat toch al uit te sluiten.

 

Ik weet niet of je kan bevestigen of ontkennen of er een limiet op de aantal simultane WiFi connecties zit. Anders ga ik straks eens proberen met een dedicated WiFi accespoint.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Beperking van WiFi toestellen op modem

@Joren2  Ik heb er eerlijk gezegd ook geen idee van of er een beperking is. Ik zou het eerder zoeken in de bereikbaarheid ervan. Het is uiteraard gen Z-Wave. Dat werkt op lagere frequentie en heeft ook een groter bereik. En je moet er een aparte centrale unit voor hebben, die dan uiteraard wel weer berikbaar is via Wifi en bijhorende app.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kve2002
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Beperking van WiFi toestellen op modem

Er is wel degelijk een beperking maar ik denk dat dat een beetje afhangt van welke router / AP je hebt:

 

Ubiquiti AP's hebben een limiet van 127 per band dacht ik (zie hier)

Bij Netgear zie ik volgend artikel waar men spreekt van 32 per band.

 

 

0 Likes
kve2002
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Beperking van WiFi toestellen op modem

In dit artikel wordt de vraag ook gesteld 🙂 (vendor neutral)

0 Likes
Joren2
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Beperking van WiFi toestellen op modem

Beste Netweters,

 

Bedankt allemaal voor jullie input.

 

Ik wil bij deze toch even laten weten dat het probleem opgelost is en dat ik de WIFI lampen probleemloos heb kunnen koppelen na een aantal kleine aanpassingen van mijn telenet installatie.

 

Het probleem deed zich voor met mijn oude installatie die bestond uit een telenet modem met WIFI (CH7465LG-TN) en een telenet wireless acces-point.

 

Bij vervanging van de CH7465LG-TN door een CV8560E (modem zonder wifi) maar behoud van het bestaande telenet wireless acces point was het probleem opgelost

 

Groeten,

Joren

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Beperking van WiFi toestellen op modem

@Joren2 

 

Fijn dat het gelukt is en bedankt om ons te informeren hoe het in elkaar zat.😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dedeke
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Beperking van WiFi toestellen op modem

kan tot 252 gaan : 192.168.0.XXX waarbij we er van uit gaan dat je 0.1 je modem is en je hier of daar wel nog een paar vaste ip's hebt (pakt 250 gow)

0 Likes