In other words, use at your own risk only. If it's one not available to general public you will be safer.
24761
netweters
|
152491
antwoorden
|
20714
vragen
|
Beste,
Ik probeer een deftige spel van bovenvernoemd spel te spele maar ik ervaar spelbrekende connectie problemen. Ik heb geen idee waar de oorzaak zit want als ik de gameserver ping lijkt alles ok, enkel wanneer ik traceroute uittest kom ik met volgend resultaat. Kunnen deze time-ots bij telenet liggen?
Microsoft Windows [Version 6.1.7601] Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. All rights reserved. C:\Users\Jezze>tracert 185.60.112.157 Tracing route to 185.60.112.157 over a maximum of 30 hops 1 3 ms 3 ms 4 ms 192.168.0.1 2 52 ms 14 ms 13 ms 10.76.64.1 3 * * * Request timed out. 4 14 ms 10 ms 10 ms dD5E0FA6F.access.telenet.be [213.224.250.111] 5 13 ms 14 ms 54 ms 4.68.72.21 6 * * 27 ms ae-3-80.ear2.Paris1.Level3.net [4.69.168.140] 7 * * * Request timed out. 8 24 ms 29 ms 25 ms 212.73.205.158 9 26 ms 29 ms 26 ms 37.244.9.33 10 29 ms 26 ms 27 ms 24.105.31.36 11 27 ms 26 ms 29 ms 185.60.112.157 Trace complete.
Iemand die mij hiermet kan bijstaan? Kan ik best eens bellen? Zijn er zo nog problemen voorhande?
Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dag Principis,
Dit staat op mijntelenet.be genoteerd als modem: WIRELESS MODEM 3.0 (DOCSIS), het merk zelf op de modem is van "CBN". Ik denk niet dat het de standaard modem is van dit abonnement want we zijn ongeveer een half jaar geleden overgeschakeld en ze zeiden dat deze Fibernet Business 200 ondersteund en hij heeft wel wifi.
Voor meer info over mijn router zal ik instructies nodig hebben want ik ben geen expert in dit gebied, ik heb me de laatste tijd hierin wel noodgedwongen verdiept want ik was vastberaden de oorzaak van dit probeem te vinden. Ik heb van enkele mensen op de Blizzard forums gehoord dat van router veranderen voor hen het probeem opgelost had, maar voor anderen dan weer niet (misschien een bepaald type router nodig?).
Bedankt voor de input.
Edit: En ik vermoed dat hij bedoelde dat hij de laatste (3?) cijfers van mijn ip-adres niet kon zien om 1 of andere reden.
@sandeiros als hij wifi heeft is het de HGW 🙂 ik denk dat het misschien daar aan ligt (waarschijnlijk niet) (behalve als iemand met het spel hier een modem-only heeft?).
@Ex-Netweter heb je mijn vpn al geprobeerd? Ik heb een modem-only, alles gaat via mijn asus router. Anders kan ik @sandeiros ook eens een account geven als je weet hoe je vpn instelt?
Bedankt alvast om het verder te onderzoeken. Ivm de background downloads kan ik vrijwel met zekerheid zeggen dat het daar niet aan ligt, die optie staat ondertussen al maanden af bij mij specifiek om te testen of het daar aan lag, maar dat is dus niet het geval. 😕
Edit: ik weet niet meer of ik al geprobeerd heb om de bnet client volledig af te sluiten na opstarten van een spel, zal dit dan nog eens proberen en de thread hierover updatem.
Bedankt voor het aanbod, maar ik zou liever vermijden een vpn te gebruiken aangezien Blizzard soms mensen bannt die een vpn gebruiken (al eens gebeurd met iemand uit mijn guild in WoW). Ik kan wel zeggen dat toen ik wireless speelde en ik te veel disconnects had, toen gebruikte ik het 3g internet van mijn gsm en toen had ik deze disconnects niet.
Hoe kan een VPN nu illegaal zijn? Misschien dat die persoon op servers ging die specifiek voor Europa waren of Amerika? Maar via een vpn spelen kan echt niet verboden zijn hoor?
Hier is een voorbeeld: http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/6635393750
Maar ik stel het alleen voor zodazodat eens kan testen of er dan geen problemen zijn bij en dat kan Telenet helpen om een oplossing te vinden 🙂
Edit: hier is een quote van iemand van Blizzard
World of Warcraft kan je gratis spelen met een trial account tot lvl 20, Heroes of the Storm is gratis en Hearthstone is ook gratis. Het zijn natuurlijk wel random disconnects dus als je geluk hebt (in dit geval pech) kan je 1 of 2 dagen zonder disconnects zitten. Ik denk dat het ook frequenter gebeurt wanneer andere mensen thuis aan het gamen zijn. Hearthstone is een tof spel dus dat zou ik zeker aanraden, Heroes of the storm is een moba zoals LoL en Dota dus daar moet je voor zijn. Er zijn betere Blizzard games maar die zijn niet gratis. 🙂
@sandeiros schreef:World of Warcraft kan je gratis spelen met een trial account tot lvl 20, Heroes of the Storm is gratis en Hearthstone is ook gratis. Het zijn natuurlijk wel random disconnects dus als je geluk hebt (in dit geval pech) kan je 1 of 2 dagen zonder disconnects zitten. Ik denk dat het ook frequenter gebeurt wanneer andere mensen thuis aan het gamen zijn. Hearthstone is een tof spel dus dat zou ik zeker aanraden, Heroes of the storm is een moba zoals LoL en Dota dus daar moet je voor zijn. Er zijn betere Blizzard games maar die zijn niet gratis. 🙂
Danku 🙂 en jullie krijgen op elk spel disconnects? Zodat ik niet iets ga spelen wat geen problemen heeft.
En ik heb een zwaar belast netwerk mijn server is constant dingen aan het uploaden of downloaden andere mensen bij mij thuis zitten op het internet. Dan zijn er vrienden die van mijn server streamen. Dat zal wel hetzelfde zijn als dat er meerdere aan het gamen zijn 🙂
Heroes of the Storm is al een tijdje geleden dat ik gespeeld heb, Hearthstone ook, World of Warcraft speel ik dagelijks, maar ja met al deze games heb ik last gehad van disconnects. Gebeurt ook zeer veel als je alt tabbed en je wilt iets googlen ofzo, meestal als ik een paar minuten tabbed ben heb ik een disconnect. Ik hoop alvast dat je het spel niet te saai vindt.
Dat van dat Alt tabben is dat niet gewoon door het spel zelf dat je dan verbinding verliest?
Maar ik zal dan world of warcraft spelen 🙂 maar ik ga dan niet blijven spelen hoor want ik heb echt geen geld om dat te kopen ik moet sparen voor een nieuwe gpu 🙂
Misschien in sommige games maar normaal gezien word je enkel na langere tijd uit het spel gekicked wegens inactivity, niet zozeer door het alt tabben. Bedankt om het spel te testen 🙂
Hallo @VincentD,
Eerst en vooral, hartelijk bedankt voor uw antwoord alsook de moeite om dit te onderzoeken.
Zonet pas terug van het werk en kan nu pas reageren.
Inderdaad, ik kan ook met 100% zekerheid zeggen dat Battle.net de achtergrond downloads uitschakelen of zelfs Battle.net afsluiten bij het spelen helaas geen effect heeft.
Het uitschakelen van Battle.net bij het spelen is ook één van de zakken die Blizzard zelf voorstelt,met helaas dus geen positieve impact.
Ik heb vandaag ook toevallig met iemand van de klantendienst gesproken ivm een FLUO pack.
Hoewel dit qua snelheid en zo een leuke verbetering is ten opzicht van m'n huidige Fibernet, is het bovendien ook zo dat de pack (momenteel Fibernet Shake XL) blijkbaar een ietwat oudere formule is, en dat de FLUO pack home (of zoiets, ook met internet, telefonie en digitale tv) me zelfs 9euro per maand goedkoper uitkomt.
De persoon die ik daar aan de lijn had, heeft me ook verzekerd dit probleem op FLUO niet te zullen hebben. Aangezien er op die lijn blijkbaar geen P2P connecties worden gedropt tijdens piekuren (of zo).
Ik weet natuurlijk niet hoe 'gegarandeerd' dit is, maar hoge snelheid alsookk goedkoper lijkt me in dit geval wel degelijk een win-win situatie.
Ik veronderstel dat ik wel binnenkort hier zou op overstappen, en ik kan zeker een bericht teruggeven mocht er na de switch nog problemen optreden of niet.
Bedankt voor het aanbod, maar ik heb momenteel geen nood om een VPN te gebruiken hoor.
Ik wou gewoon maar meegeven dat er ergens toch een algemener probleem zit met Blizzard en Telenet-klanten, te zien aan de vele thread die op de verschillende game fora opduiken (en al lang opduiken), zowel WoW, Diablo3, Overwatch, ...
Maar iemand die dit inderdaad nakijkt, zoals Vincent, dat was stiekem m'n hoop :):
Ik heb zelf FLUO (Business Fibernet 200) maar ik zou volgens de technische dienst het Business Fibernet 240+ moeten hebben om dit probleem op te lossen en dat kost wel 28 euro meer. Volgens mij heeft het iets te maken met de standaard routers van Telenet, dit zou verklaren waarom zoveel mensen van een relatief kleine groep dit probleem ervaren.
Edit: En ja, als dit probleem opgelost kan worden zou ik je dit abonnement zeker aanraden. 200mbps(!) vergeleken met de 100mbps (in het beste geval) van Proximus voor dezelfde prijs. Maar voor mij is stabiliteit veel belangrijker dan download speed.