Beantwoorden
Jezze
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Beste,

 

Ik probeer een deftige spel van bovenvernoemd spel te spele maar ik ervaar spelbrekende connectie problemen. Ik heb geen idee waar de oorzaak zit want als ik de gameserver ping lijkt alles ok, enkel wanneer ik traceroute uittest kom ik met volgend resultaat. Kunnen deze time-ots bij telenet liggen?

 

Microsoft Windows [Version 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation.  All rights reserved.

C:\Users\Jezze>tracert 185.60.112.157

Tracing route to 185.60.112.157 over a maximum of 30 hops

  1     3 ms     3 ms     4 ms  192.168.0.1
  2    52 ms    14 ms    13 ms  10.76.64.1
  3     *        *        *     Request timed out.
  4    14 ms    10 ms    10 ms  dD5E0FA6F.access.telenet.be [213.224.250.111]
  5    13 ms    14 ms    54 ms  4.68.72.21
  6     *        *       27 ms  ae-3-80.ear2.Paris1.Level3.net [4.69.168.140]
  7     *        *        *     Request timed out.
  8    24 ms    29 ms    25 ms  212.73.205.158
  9    26 ms    29 ms    26 ms  37.244.9.33
 10    29 ms    26 ms    27 ms  24.105.31.36
 11    27 ms    26 ms    29 ms  185.60.112.157

Trace complete.

Iemand die mij hiermet kan bijstaan? Kan ik best eens bellen? Zijn er zo nog problemen voorhande?

 

Alvast bedankt!

 

499 reacties
JordyDR
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Laat de zon in je hart! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Blizzard overwatch: connectie problemen

bedankt 🙂

was blijkbaar vergeten om mijn emailadres te verifiëren.

VincentD
Ex-Moderator
Berichten: 193
Lees je nog iets anders? ;-) De vernieuwde WIGO? Lezersgoud. Respect! Even demarreren...

Blizzard overwatch: connectie problemen

Bedankt aan iedereen die zijn gegevens heeft gestuurd. Momenteel hebben we voldoende testers.

 

Zodra we weer meer info hebben, post ik het hier.

Vincent

"I've tried absolutely nothing and I'm all out of ideas."
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
FallenCorpse
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Laat de zon in je hart! All I want for X-mas is YOU Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Blizzard overwatch: connectie problemen

@iggy : voor die MTR : die blizzard employees weten zelf niet hoe dat te lezen :

Copy uit een vorige post :

 

Gelieve deze juist te interpreteren:

Zie ook https://www.linode.com/docs/networking/diagnostics/diagnosing-network-issues-with-mtr/

Vooral het stuk over Analyzing MTR reports - verifying packet loss.

0 Likes
iggy
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Laat de zon in je hart! A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Blizzard overwatch: connectie problemen

ik speel nu mee men express vpn  vpn staat op frankrijk in parijs dus waar da blizz ligt  nu ek bekan geen last meer van discs en speel ik mythic in nighthold maar van zodra  ze de testen goed hebben doorstaan ga ik snel kijken voor de oplossing want vpn is niet voor eeuwig goed

 

0 Likes
Schelfhout
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
All I want for X-mas is YOU Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Zelfde probleem hier, maar ik zit er al heel lang mee...

 

Ik heb Whoppa 200Mbps maar als ik een online spel speel en ik durf op google gaan via eerder welke zoekmachine dan crashed mijn verbinding.

Er staan bij ons 3 pc's en 1 tv op de modem. Als er maar 1 pc aanstaat en niets anders dan lijkt dit probleem zich Zelden voor te doen.. maar vanaf dat er 2 pc's aangaan lijkt het van kwaad naar erger te gaan. Als nog maar 1 iemand een online spel speelt en de andere durft iets te gaan opzoeken crashed the andere uit zijn spel. Het is altijd diegene die in een spel zit die crashed. Houdt telenet geen rekening met grote gezinnen, of is hier meer aan de gang? In mijn geval is het FFXIV en volgens wat ik zie zou ik met de Europese server een perfecte verbinding hebben, ook ervaar ik geen lag in spel.  Zelf na een clean format/install van windows 10 lijkt het probleem te blijven. Maar als ik er bij stilsta, ik had dit probleem ook al "voor" ik mijn nieuwe pc had. Graag zou ik willen dat Telenet dit zo snel mogelijk onderzoekt want bij mij is bijna een jaar al  bezig en het lijkt sindsdien alleen maar frequenter te gebeuren. Er zitten zoveel mensen aan te schuiven op dat spel dat er wachtrijen zijn van 2k mensen (+-50 min om op de server te raken), en dan word je bang om iets op te zoeken omdat je anders je vrouw uit haar spel kegelt (en dan is zij niet goed gezind op mij). Heeft Telenet ondertussen een vermoeden van wat de reden of redenen "kan" of "kunnen" zijn? En Btw, ik speelde vroeger altijd op Blizzard "zonder" problemen.

 

Als ik het goed begrijp beweert Telenet dat de fout bij Blizzard en nu ook bij Square enix ligt? Ik geloof nooit dat men al zolang naar een oplossing zoekt... Ik denk eerder aan "negeren". Ik weet 1 ding, ik ben al 15+ jaar klant bij Telenet op 2 adressen maar als men dit blijft negeren en niet oplost binnen enkele maanden, schakel ik over naar de concurrentie zoals VOO tatoo of Astel SFR black. Ik voelde mij vroeger door Telenet op handen en voeten gedragen, maar sinds het leiderschap is veranderd voel ik me een nummertje 0. Zo laat ik mij niet behandelen! Ofwel geeft telenet toe dat mijn modem verouderd is en geeft men mij "up to date" modem op hun kosten (zit volgens mij in de garantie van de huurprijs, en met de huidige modem zit ik al bijna 4 jaar), ofwel blijven ze volhouden dat ze de fout niet kunnen vinden en ga ik naar een provider die geen fouten heeft. Mij kan niemand bang maken met "bij Proximus krijg je maar 100Mbps voor hetzelde geld" want de 50-60Mbps die ik vroeger bij Telenet had was stabieler dan de 200Mbps die ik nu heb en bij het gamen merk ik amper verschil tegen vroeger (met het verschil dat het nu regelmatig crashed). Zo zit ik ook met een digicorder die ik af en toe moet loskoppelen van de stroom omdat hij plots geen bevelen van de afstandbediening meer aanneemt. Is ondertussen al 3 keer gebeurd in 3 maanden. En als ik dan naar Telenet bel zeggen ze dat er niets mis is. Volgens hen is het dus ingebeeld. Sorry maar ik ben enorm gefrustreerd omdat ik maar geen hulp lijk te vinden en steeds is er het verhaaltje "we werken eraan" maar dat zingt men al een jaar.  Ik geloof er alvast niets meer van.

Magmabulle
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Alles op zijn plek! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Blizzard overwatch: connectie problemen

hier kan ik nog steeds van meespreken 🙂 dit is vrij irri.... gisteren had ik het ook weer voor (nuja.. erger dan anders) dit is zo al langer dan een jaar aan de hand) .. 5x van World of Warcraft gesmeten op nog geen 2 minuten tijd waardoor ik het spel maar verlaten heb  .. toen ik beneden ging kijken wat mijn ouders aan het doen waren stond er enkel play more filmpje op en een 2de computer  op idle (vader was aan het wachten op skype )   als mijn vader  pc2 aanzet/filmpje  opvraagt via play more kan het al genoeg zijn om van het internet gesmeten te worden... ben je in game.. en je doet bv. hln.be/wowprogress.com en andere sites open heb je een kans op een disconnect dus je  durft al bijna niets meer te openen... en het is dan nog dat je soms 20 seconden in game blijft voor je  een kader krijgt dat je disconnected bent...

 

vrienden waarmee ik speel op ps4 hebben hetzelfde probleem.. spelen we rocket league en je opent een site  dan  vliegt er wel eentje uit de groep terwijl we totaal geen probleem ondervinden bij een software genaamd teamspeak... want dan hoor je de ene al  direct zeggen ALLEEE het begint weer ze zijn weer thuis telenet moet weer meerdere  verbindingen  actief maken....

 

of bv. zoals bij destiny 1...open je nat type zeggen ze dan.. .. gaat niet want telenet  laat het niet toe om poorten te openen zodat je  nat type1 hebt op je ps4.... wat zal dit weer geven voor de komende destiny 2 ??...

 

en inderdaad..we werken er aan... je bent die hele hoop zever zo beu dat je nog gaat overstappen naar een ander provider...het ligt altijd aan  blizzard/squire enix/bungie ... terwijl andere mensen met een andere provider totaal geen last ondervinden... hier is al veel ruzie  over  gemaakt in dit huis doordat je gewoon alles van de muur wilt trekken  (het hele telenet  bundeltje)

 

 Internet Fiber 200

 

0 Likes
Magmabulle
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Alles op zijn plek! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Blizzard overwatch: connectie problemen

hetzelfde probleem hier..al enkele jaren...

 

het ligt aan blizzard/bungie/squire enix... 

 

euhm nee want de andere personen hebben geen last van een disconnect terwijl ze  een andere provider hebben..

 

bungie..(destiny) open nat type1  ..gaat niet want telenet laat het je niet toe om je nat type  open te zetten...

 

durf geen internet pagina te openen/film op te vragen via play more/andere pc te starten want je  hebt bang dat je van het  spel gesmeten kan worden...

gisteren  stond pc2 op idle (wachten op iemand die  op skype moest komen) en  play more filmpje.. 5 disconnects op world of warcraft op nog geen 2 minuten tijd waardoor ik maar uit de  groep ben gegaan en dit disconnect toestanden zijn al lang aan de hand.. je gaan nog van de miserie van provider wisselen omdat telenet er toch niets aan doet...we werken er aan... 

 

wat we dan te horen krijgen van een cisco medewerker ..

 

Telenet traffic shaper  is actually mislabelling some ps4 game traffic as p2p, it's a well known problem by bungie and happens alot on campus etc.
Only during busy hours telenet often cut p2p connection to  reduce traffic, leading to a game disconnection.

Use a good vpn and encrypt everything, telenet won't be able to look into your traffic and label it as p2p.

A good vpn with enough bandwith/respond time cost a lot and you need a computer next to your console as vpn relay since nor the ps4 nor our modem has a built-in vpn capability.
Thx to incompetent telenet who doesn't know how to fix their **bleep**ing traffic shaper, or mostly doesn't want to modify it because it's better to lie to people about their beautiful  'unlimited and unrestricted network" aka scam used to hide their poor infra.

Cisco network engineer
0 Likes
Resender
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Laat de zon in je hart! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Zo een antwoord Telenet, trouwe klant, maar kunnen we onze verloren uren aan jullie aanrekenen.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Blizzard overwatch: connectie problemen

@Schelfhout @Resender @Magmabulle @iggy

 

Men is bezig met het testen van een firmware update.

 

Volgens Telenet is er geen traffic shaping dus daar kan het niet aan liggen en ik ben daar vrij zeker van want het probleem komt alleen op de HGW voor en niet de modem-only.

 

Nog even geduld! 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cookiezzz
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Hier ook al maanden last van. Vorige maand leek het beter? Deze week is het weer te gek voor woorden. Als er 1 match gespeeld kan worden zonder disconnect is het een mirakel...

0 Likes
iggy
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Laat de zon in je hart! A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Blizzard overwatch: connectie problemen

probeer is expressvpn sinds ik deze gebruik kan ik mythic raiden en tanken in wow ook in overwatch zero discs maar beste is dat je vpn op parijs zet daar is de vestiging van blizzard in eu

0 Likes
Resender
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Laat de zon in je hart! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Blizzard overwatch: connectie problemen

4 match penalty and 50 sr loss in Overwatch

 

0 Likes
Echoe
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Enige update/ETA ? Ookal paar maanden last van frequente disconnects met WoW en FFXIV. Daarnaast ook geregeld de connectie verliezen bij League of Legends in champion select en begin te vermoeden dat dit hierbij aansluit.

0 Likes
Wimmeke1982
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Sinds een paar maanden ook problemen met Wow.

Telkens als ik wil raiden, tussen 20.00 en 23.00u, bijna op het uur DC's. Heb een paar keer Looking glass gerund, van blizz zelf. 80% pakketloss zodra de tests de telenet.acces bereikt.

Al WTFast geprobeerd, welk hetzelfde is als een VPN( grotendeels toch)

Haalt niets uit

Net gebeld met de technische dienst gebeld en doodleuk te horen gekregen dat gamers niet van tel zijn voor telenet.

Ik zou enkel recht hebben op de witte modem ( die volgens velen het probleem zou oplossen) als ik trage internet of frequent signaalonderbrekingen zou hebben.

 

Ben altijd heel tevreden geweest van telenet, hoge downloadsnelheid, goede connecties, maar nu...

Zo'n reactie...

 

0 Likes
Grinisagi
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Al enig nieuws over de testen/ testusers?

0 Likes