Beantwoorden
Jezze
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Beste,

 

Ik probeer een deftige spel van bovenvernoemd spel te spele maar ik ervaar spelbrekende connectie problemen. Ik heb geen idee waar de oorzaak zit want als ik de gameserver ping lijkt alles ok, enkel wanneer ik traceroute uittest kom ik met volgend resultaat. Kunnen deze time-ots bij telenet liggen?

 

Microsoft Windows [Version 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation.  All rights reserved.

C:\Users\Jezze>tracert 185.60.112.157

Tracing route to 185.60.112.157 over a maximum of 30 hops

  1     3 ms     3 ms     4 ms  192.168.0.1
  2    52 ms    14 ms    13 ms  10.76.64.1
  3     *        *        *     Request timed out.
  4    14 ms    10 ms    10 ms  dD5E0FA6F.access.telenet.be [213.224.250.111]
  5    13 ms    14 ms    54 ms  4.68.72.21
  6     *        *       27 ms  ae-3-80.ear2.Paris1.Level3.net [4.69.168.140]
  7     *        *        *     Request timed out.
  8    24 ms    29 ms    25 ms  212.73.205.158
  9    26 ms    29 ms    26 ms  37.244.9.33
 10    29 ms    26 ms    27 ms  24.105.31.36
 11    27 ms    26 ms    29 ms  185.60.112.157

Trace complete.

Iemand die mij hiermet kan bijstaan? Kan ik best eens bellen? Zijn er zo nog problemen voorhande?

 

Alvast bedankt!

 

499 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Blizzard overwatch: connectie problemen


@Novanoid schreef:

 

Ik bel dus naar telenet support dat ik graag de modem only wil door het probleem. Maar dit zou mij 85 euro kosten. Ik vind niet kunne dat we moeten betalen voor een probleem dat aan telenets kant ligt. Na lang doordringen dat ik het niet vind kunnen aangezien het hun oorzaak is. Willen ze deze nie gratis komen plaatsen. Maar het beste is voor 75euro dat ze willen helpen.



Ik heb geen technische opleiding of zo gehad, maar zo'n modem aansluiten is kinderspel. Je ontkoppelt degene die je al hebt en dan is het gewoon een kwestie van: coaxkabel aansluiten, UTP-kabel aansluiten, eventueel telefoon nog aansluiten en dan de electriciteitskabel.

 

Zoek maar eens even op Self Starter:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/#/use_tag=self-starter


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Blizzard overwatch: connectie problemen


@Novanoid schreef:

Maar hoe zit het dan met Telefoon en TV? als deze voor een modem only gewisseld word het ik toch enkel internet.


De modem-only is voorzien van een ingang voor de coax-kabel, de telefoonkabel en en de UTP-kabel. Je kan niet missen...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Novanoid
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
All I want for X-mas is YOU Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Blizzard overwatch: connectie problemen

.@sb het was dus 85euro voor modem met intallatie. Ik vroeg hoeveel is de modem zonder technieker dat ik hem zelf installeer aan de telefoniste. "ze zei ik denk niet dat het kan" Maar ze moest het eens vragen en kwam ze terug van k meneer beste dat we kunnen doen is 75 met technieker installatie. Ze ontwijken altijd mijn vraag dus heb ik gezegd laat maar. Ik los het zelf wel op via forum daar heb ik meer info aan.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Blizzard overwatch: connectie problemen

@Novanoid - Het is misschien geen slecht idee om hierover een nieuw draadje te beginnen. De huidige draad is nogal lang geworden en begin je het overzicht te verliezen. Als je het nog niet gedaan hebt, dan plaats je misschien best een berichtje in het Algemeen forum met als onderwerp: Omruilen naar modem-only niet gratis? Of iets dergelijks.

 

Ik ben in elk geval benieuwd naar de reacties...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TomVD
Experienced Beetjesweter
Berichten: 15
All I want for X-mas is YOU Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Blizzard overwatch: connectie problemen

dat ze het niet gratis kunnen is BS.. ik heb hierover ook mijn beklag gedaan bij hun, 2 dagen later had ik een mail dat ik naar een bepaald nummer kon bellen en dat ze dan de router kwamen wisselen gratis en voor niks (onder de "Helemaal mee tournee")

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Dat bewijst jammer genoeg hoe weinig de meeste van die jongens en meisjes van de helpdesk weten van hardware van Telenet.

Je kan gewoon in een center een modem only gaan vragen. Neem wel je oude Home gateway mee. In een center kennen ze de procedure om een modem te activeren. Ofwel krijg je de standaard docsis 3.0 die snelheden aankan tot 400 Mbps down of de nieuwere, iets grotere, docsis 3.0 24*8 die de beloofde snelheden van de toekomst zal aankunnen tot 1200  Mbps.

Jij neemt gewoon de nieuwe modem mee. Hangt deze aan de muur. Connecteert terug de coax kabel op de draadaansluiting, steek eventueel de telefoonstekker in tel1, als je ook nog een fax hebt ook deze van tel2. Na ongeveer 30 minuten zou alles moeten werken.

Je hebt maar 1 UTP aansluiting, deze verbind je met je eigen router naar de WAN of internetpoort. Heb je interactieve TV? Plaats dan eerst een switch (gratis te verkrijgen in een Center) tussen de modem en je router.

Op de switch sluit je dan uw digiboxen of corders aan.

Kostprijs van dit alles €0.

Zeg nog eens dat Telenet geen service biedt.

Over het al dan niet opgelost zijn van uw probleem doe ik geen uitspraak.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Blizzard overwatch: connectie problemen

@Novanoid Misschien kun je best even een nieuw topic maken.

 

Maar ik zou zelf gwoon de modem van de muur halen en daarmee naar een Telenet center gaan en vragen om die om te wisselen voor een modem-only. Dat zou moeten gaan.

 

Voor de installatie, dat is heel gemakkelijk, je draait de coax kabel terug vast en de kabels voor de vaste telefonie kan je er ook gewoon insteken.

 

Voor je internet zal je wel een eigen router moeten plaatsen. Van de modem moet je dan een internetkabel in de wan poort van die router steken en dan zou het moeten werken.

 

(voor de interactiviteit van je digibox moet je oftewel iptv passthrough instellen of je kan een switch achter de modem plaatsen en daar je router en digibox aanhagen.)

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Novanoid
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
All I want for X-mas is YOU Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Blizzard overwatch: connectie problemen

 

Ik ga dit zeker proberen deze week in een center. Alvast bedankt.

Jullie op dit forum geven de service die ik moet! Chapeu! mss telenet ook via center.

 

Maar heb nu 6-7 helpdesk contact gehad en het is die service die ik schandalig vin. Akkoord de mensen aan telefoon doen hun best dat weet ik. Ik blijf ook altijd beschaafd en bedank hun toch voor het proberen. Maar dan kunnen ze toch beter iets meer opgeleide mensen aannemen of als ze het niet weten doorverwijzen naar telenet center ofzo daarin ben ik teleurgesteld da ze me op geen enkele manier in een beetje de juiste richting hebben kunnen wijzen  af me geldsommen dwingen of techniekers die ik moet betalen.

 

Ik weet dat het mss een beetje off topic lijkt te gaan maar ik hou het graag bij dit forum om mensen op weg te helpen met het zelfde probleem als mij voor hoe op te lossen zonder de fout te begaan door mss een technieker te betalen of modem switch.

 

Echt Thumbs up voor alle hulp van alle mensen in dit forum!

0 Likes
Novanoid
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
All I want for X-mas is YOU Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Daarnet naar telenet center geweest gent kouter.

Nogmaals alles uitgelegd en gevraagd voor wissel. maar dit kan niet zonder toestemming. dat ik moet bellen naar telenet wat ik tot nu toe al 6-7 keer gedaan heb.

Word zelf raar bekeken dat hij ook blizzard games heeft en geen last heeft. 

 

Zwaar teleurgesteld in telenets service. Ik weet niet waarom iedereen zegt dat je zo makkelijk een modem only verkrijgd maar mij lukt het niet niet via telefoon niet via center. ik geef het op...

 

Daan maar hopen op fix ooit. 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Blizzard overwatch: connectie problemen

@Novanoid misschien kan je nog eens proberen te bellen en vragen voor toestemming om die te wisselen of ga naar een ander Telenet center.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Blizzard overwatch: connectie problemen

@Novanoid - Ik wil je niet van het kastje naar de muur sturen, maar heb je het al eens geprobeerd via

Facebook of Twitter?

 

Leg het probleem uit, dat je al telefonisch contact hebt gehad en dat ze je niet kunnen (willen) verder helpen in het Telenet Center. Verwijs zeker ook naar het forum en naar deze discussie waarin duidelijk gemaakt werd dat kosteloos ruilen wél mogelijk is, zeker omdat je met een probleem te maken hebt en dat je die ruil niet "zomaar" wil.

 

Mijn ervaring is dat de reactie via FB erg snel is. Ze zijn er tot 22u., dus vandaag zal het niet meer lukken.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Bekijk mijn privebericht.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
KenshiBEL
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Blizzard overwatch: connectie problemen

@igvfer

Dank je voor dit antwoord. Maar is de docsis 3.0 niet een Router + Modem.

 

Ik ben al ruime tijd op zoek hoe ik mijn netwerk kan uitbreiden en een andere router achter mijn telenet lijn hangen

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Blizzard overwatch: connectie problemen

docsis 3.0 is het protocol. Je hebt een modem only versie en de home Gateway versie ( = modem + router + switch + accespoint).

Momenteel zijn er ook 2 versies docsis 3.0 modems. Deze die we tot nu toe gewoon waren en de nieuwste versie aangeduid als 24*8. De eerste is heeft een downloadcapaciteit van +- 50 Mbps per kanaal en heeft 8 kanalen, dus maximum +- 400  Mbps; Ruim voldoende voor het huidge aanbod van Telenet. De nieuwe heeft 24 kanalen dit komt neer op ongever een capacitieit van 1200 Mbps of 1 Gbps. Om dit mogelijk te maken bouwt Telenet momenteel zijn netwerk aan nodes, routers, bekabeling enz om zodat die bandbreedte kan vrij gemaakt worden op de kabel. Wat vermoedelijk op termijn zal gebeuren door de bandbreedte van de analoge zenders af te schaffen, maar nu nog zal gebeuren door verschuiving van de kanalen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Blizzard overwatch: connectie problemen

@NovanoidIs het gelukt met de nieuwe modem only? Hopelijk zijn je problemen nu opgelost.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes