Beantwoorden
Jezze
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Beste,

 

Ik probeer een deftige spel van bovenvernoemd spel te spele maar ik ervaar spelbrekende connectie problemen. Ik heb geen idee waar de oorzaak zit want als ik de gameserver ping lijkt alles ok, enkel wanneer ik traceroute uittest kom ik met volgend resultaat. Kunnen deze time-ots bij telenet liggen?

 

Microsoft Windows [Version 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation.  All rights reserved.

C:\Users\Jezze>tracert 185.60.112.157

Tracing route to 185.60.112.157 over a maximum of 30 hops

  1     3 ms     3 ms     4 ms  192.168.0.1
  2    52 ms    14 ms    13 ms  10.76.64.1
  3     *        *        *     Request timed out.
  4    14 ms    10 ms    10 ms  dD5E0FA6F.access.telenet.be [213.224.250.111]
  5    13 ms    14 ms    54 ms  4.68.72.21
  6     *        *       27 ms  ae-3-80.ear2.Paris1.Level3.net [4.69.168.140]
  7     *        *        *     Request timed out.
  8    24 ms    29 ms    25 ms  212.73.205.158
  9    26 ms    29 ms    26 ms  37.244.9.33
 10    29 ms    26 ms    27 ms  24.105.31.36
 11    27 ms    26 ms    29 ms  185.60.112.157

Trace complete.

Iemand die mij hiermet kan bijstaan? Kan ik best eens bellen? Zijn er zo nog problemen voorhande?

 

Alvast bedankt!

 

499 reacties
Cederique
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Blizzard overwatch: connectie problemen

Ik heb dit probleem sinds enkele jaren (2014) met Blizzard games, voornamelijk Diablo 3.
Dit heb ik aangekaart bij Blizzard zelf, en uiteindelijk daar te weten gekomen dat het inderdaad ligt aan een soort user management op de lijjn die bij drukke tijden bepaalde connecties sluit of markeert als P2P (en die bij gevolg sluit) om zogezegd de snelheid op de lijn voor elke gebruiker te garanderen.

Dit aangekaart met Telenet, en een technieker over de vloer gehad, hoewel ik klaar en duidelijk had aangegeven dat het probleem zich niet hier bevond.
De technieker wist dus ook niet te vinden, omdat er aan de internetlijn zelf dus ook geen probleem is.

Bij mij treed het probleem dus op in de piekperiodes, maar dat zijn ook de periodes waarop ik ietwat kan gamen natuurlijk.

Wij beschikken over Fibernet XL.
Port forwarding geprobeerd, geen succes.
DMZ ingesteld, geen succes.

Overwatch heb ik zelf niet, maar ik hoor van anderen inderdaad hetzelfde probleem.
De fora van blizzard bevatten heel wat van die threads met mensen die hetzelfde probleem hebben over heel wat verschillende Blizzard games

En geen oplossing in zicht. ... helaas ....

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Blizzard overwatch: connectie problemen

 

Cederique schreef:

Ik heb dit probleem sinds enkele jaren (2014) met Blizzard games, voornamelijk Diablo 3.
Dit heb ik aangekaart bij Blizzard zelf, en uiteindelijk daar te weten gekomen dat het inderdaad ligt aan een soort user management op de lijjn die bij drukke tijden bepaalde connecties sluit of markeert als P2P (en die bij gevolg sluit) om zogezegd de snelheid op de lijn voor elke gebruiker te garanderen.


@Cederique Dit kan wel kloppen inderdaad jammer dat Telenet het op die manier doet 😞

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cederique
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Blizzard overwatch: connectie problemen

Inderdaad, een reconfiguratie van die software//hardware (wat het ook mag zijn), zou aangeraden zijn.
Maar dat is misschien wel wat te veel hopen vrees ik 🙂

0 Likes
Geryas
Professional Beetjesweter
Berichten: 12
Laat de zon in je hart! Topicwurm! My smart Valentine All I want for X-mas is YOU

Blizzard overwatch: connectie problemen

Voeg mij maar toe bij de lijst van mensen met dit probleem, al enkele jaren nu met Blizzard games zijn er de random disconnects, terwijl alle andere connecties geen enkele impact ondervinden. Als ITer heb ik ondertussen al alles geprobeerd en aan mijn kant alle points of failure meermaals veranderd/getest maar het blijkt echt niet aan de gebruiker te liggen. Zowel in WoW, Diablo 3 en nu Overwatch. Zeer frustrerend.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Blizzard kan ook hun servers veranderen zodat jullie er geen last van hebben 😛

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sandeiros
Freshman Beetjesweter
Berichten: 34
Say what?! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Waarom heeft Proximus dit probleem dan niet?

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Zoals iemand al zei ligt dat waarschijnlijk aan de 'traffic shaper' waardoor je even de connectie verliest.

Als het daar aan ligt dan is er een makkelijke oplossing gewoon alles van Blizzard whitelisten 😄

 

Maar hoe moeten we dat ooit tot bij de developers krijgen? 😞

 

@Stijn hint hint? 😛

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sandeiros
Freshman Beetjesweter
Berichten: 34
Say what?! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Wat bedoelt u met deze makkelijke oplossing? Indien dit probleem kan opgelost worden blijf ik met plezier bij Telenet (ik kijk er niet naar uit om nog geen 100mbps te hebben voor dezelfde prijs). Het zou veel huidige en toekomstige klanten frustraties besparen.

0 Likes
khalidos
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Hey ik heb juist hetzelfde probleem 

Random dc's tijdens het gamen vooral als ik wow en overwatch speel dit is al een tijdje 

gaande. Er moet echt wel iets aan gedaan worden hoor

0 Likes
VincentD
Ex-Moderator
Berichten: 193
Lees je nog iets anders? ;-) De vernieuwde WIGO? Even demarreren... Lezersgoud. Respect!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Hey @Arthur2,

 

Je mag er gerust van zijn dat we niet aan traffic shaping doen. We zijn ondertussen wel verder aan het navragen wat hier een mogelijke oorzaak is.

 

Vincent

Vincent

"I've tried absolutely nothing and I'm all out of ideas."
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Ok dat is goed om te horen 🙂

 

Er is daarover eens iets in het nieuws gekomen ik weet niet meer precies wat het was en er is altijd iemand die af en toe is opduikt die dat zegt. Daarom leek het me wel logisch 🙂

 

Edit: geen nieuwsbericht maar in de praktijk meegemaakt met p2p tijdens piekuren ging dit verschrikkelijke traag. Maar dat was nog met die abonnementen met dat 'vrij downloaden' beleid.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sandeiros
Freshman Beetjesweter
Berichten: 34
Say what?! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Bedankt Vincent voor de update, ik ben blij dat er na al deze jaren naar een oplossing wordt gezocht. Mijn plannen om over te stappen berg ik alvast even op. Indien u bijkomende informatie nodig kan ik u hiermee met veel plezier helpen. Iets wat me zeer is opgevallen bijvoorbeeld is dat deze disconnects vooral op drukke momenten gebeuren, we zitten hier met 2 pc's met kabel en enkele laptops, wanneer niemand thuis is krijg ik heel soms een disconnect maar wanneer mijn broer thuis komt en hij begint counter strike te spelen krijg ik gegarandeerd een disconnect het moment dat hij zijn spel opstart (en daarna nog meerdere keren). Fibernet Business 200 abonnement maar ook met vroegere "Whoppa" abonnementen, wired en wireless. 

 

Ik zou het appreciëren indien u ons op de hoogte houdt van verdere ontwikkelingen.

0 Likes
VincentD
Ex-Moderator
Berichten: 193
Lees je nog iets anders? ;-) De vernieuwde WIGO? Even demarreren... Lezersgoud. Respect!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Hi all, @sandeiros, @Jezze, @khalidos, @Geryas, @Cederique, @Arthur2.

 

We hebben het verder laten onderzoeken en hebben een mogelijke oorzaak gevonden. Kunnen jullie dit alvast eens proberen?

 

De Battle.net launcher voert ook achtergrond downloads uit om patches binnen te halen. Kan je dit eens uitschakelen in de launcher en het hierna opnieuw testen?

Een tweede optie is om de launcher volledig uit te schakelen bij het launchen van een game.  In de screenshot onderaan kan je zien waar je deze optie kan aanpassen.

 

Houden jullie ons hierna op de hoogte? Als je nog verdere issues zou ondervinden gaan we het weer verder onderzoeken.

 

Vincent

 

battlenet.png

 

 

 

 

Vincent

"I've tried absolutely nothing and I'm all out of ideas."
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
sandeiros
Freshman Beetjesweter
Berichten: 34
Say what?! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Dag Vincent, spijtig genoeg kan ik met zekerheid zeggen dat het hier niet aan ligt want ik schakel de launcher altijd uit met deze optie, downloads op de achtergrond heb ik ook uitgezet (deze download ik wanneer ik niet in game zit). Alles op de achtergrond schakel ik ook uit zoals browsers en andere launchers. Mijn firewall laat alles toe van blizzard games en die van Telenet zelf heb ik uitgeschakeld, verder heb ik de ports geforward en mijn pc als dmz ingesteld. Een Blizzard employee heeft me gezegd dat het probleem misschien aan het feit ligt dat "my ISP" (a.k.a. Telenet) mijn ip-adres als privé had ingesteld. Mijn abonnement voorziet een dynamisch ip-adres maar ik heb mijn pc ingesteld om altijd hetzelfde ip-adres te gebruiken (een statisch ip-adres) dus ik weet niet of dat nog een mogelijke factor kan zijn. Nu heb ik wel gehoord dat mensen met FLUO+ dit probleem niet hebben (FLUO+ heeft een vast ip-adres) of dat ze dit voor hen kunnen oplossen, maar dat kost natuurlijk 30 euro meer per maand  en is dus niet echt een aantrekkelijk aanbod.

 

Nogmaals bedankt dat u dit onderzoekt, na al deze tijd dacht ik niet dat het ooit opgelost ging worden. 🙂

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Blizzard overwatch: connectie problemen

@sandeiros aan je lokaal statisch IP adres kan het niet liggen. Je extern ip adres is dynamisch wat normaal is en dus af en toe kan veranderen maar daar zou het ook niet aan kunnen liggen.

Ik snap zelfs niet wat ze bedoelen met je op adres als privé ingesteld te hebben.

 

Heb jij ook een modem-only (bij een business abonnement krijg je een modem-only)? Dus geen routerfunctie of wifi zoals de HGW? Welke router gebruik je nu dan?

 

Ik heb het spel zelf niet dus ik kan niets testen.

 

@VincentD leuk om te horen dat jullie het onderzoeken 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes