Beantwoorden
Jezze
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Beste,

 

Ik probeer een deftige spel van bovenvernoemd spel te spele maar ik ervaar spelbrekende connectie problemen. Ik heb geen idee waar de oorzaak zit want als ik de gameserver ping lijkt alles ok, enkel wanneer ik traceroute uittest kom ik met volgend resultaat. Kunnen deze time-ots bij telenet liggen?

 

Microsoft Windows [Version 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation.  All rights reserved.

C:\Users\Jezze>tracert 185.60.112.157

Tracing route to 185.60.112.157 over a maximum of 30 hops

  1     3 ms     3 ms     4 ms  192.168.0.1
  2    52 ms    14 ms    13 ms  10.76.64.1
  3     *        *        *     Request timed out.
  4    14 ms    10 ms    10 ms  dD5E0FA6F.access.telenet.be [213.224.250.111]
  5    13 ms    14 ms    54 ms  4.68.72.21
  6     *        *       27 ms  ae-3-80.ear2.Paris1.Level3.net [4.69.168.140]
  7     *        *        *     Request timed out.
  8    24 ms    29 ms    25 ms  212.73.205.158
  9    26 ms    29 ms    26 ms  37.244.9.33
 10    29 ms    26 ms    27 ms  24.105.31.36
 11    27 ms    26 ms    29 ms  185.60.112.157

Trace complete.

Iemand die mij hiermet kan bijstaan? Kan ik best eens bellen? Zijn er zo nog problemen voorhande?

 

Alvast bedankt!

 

499 reacties
Greg1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Blizzard overwatch: connectie problemen

@VincentD,

 

Thank you for the update!

No improvement so far with the disconnection problem on my side. Still the same number of disconnection.

 

Regards,


Greg

0 Likes
sandeiros
Freshman Beetjesweter
Berichten: 34
Say what?! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Ik heb ondertussen ook een VPN aangeschaft (expressvpn) en heb voorlopig nog geen disconnects gehad. Bedankt voor de update, tof om te horen dat er ook met Blizzard wordt overlegd.

0 Likes
Synrise
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Ik wil er toch even op wijzen dat dit zeker niet alleen een probleem is met blizzard games. Ik ken heel veel telenetklanten ( waaronder mijn broer en ik) die ook problemen hebben met mumble, een VoIP-programma.

0 Likes
sandeiros
Freshman Beetjesweter
Berichten: 34
Say what?! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Ik kan bevestigen dat met een VPN deze dc's bij mij ook niet meer voorkomen. Het probleem ligt dus duidelijk bij Telenet.

0 Likes
Blizzard
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Hallo

hetzelfde probleem hier, enkel met Blizzard spellen. Soms 2 uur geen disconnect, soms 5 keer op een half uur.

Is er nog een update hierover?

0 Likes
Dumpass
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Ik heb ook heel vaak disconnect met Wow (blizzard). Niet Blizzard spellen gaan goed en nooit problemen mee.

Hopelijk wordt hier snel iets aan gedaan want is nogal frusterend.

0 Likes
Dumpass
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Maar als het probleem niet speelt bij een FLUO abbonement moet telenet toch relatief gemakkelijk de oorzaak van het probleem kunnen achterhalen voor de particuliere abbonees?

0 Likes
sandeiros
Freshman Beetjesweter
Berichten: 34
Say what?! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Ik heb een FLUO abonnement, dit helpt niet. Aan de telefoon zeiden ze tegen mij dat als ik FLUO+ heb dat ik niet meer zou disconnecten, dit is natuurlijk complete onzin. Als ze je aan de telefoon niet kunnen helpen, proberen ze je gewoon een duurder abonnement aan te smeren. Zelfs als je dit probleem niet meer hebt met FLUO+, de upgrade van FLUO naar FLUO+ kost 30 euro per maand. Een vpn is goedkoper en overschakelen is veel goedkoper dus ik zie niet in waarom iemand hiervoor zou willen betalen.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Het kan onmogelijk liggen aan het soort abonnement dat je hebt maar mogelijk wel aan de modem.

 

Fluo heeft meestal een modem-only, al de rest heeft een HGW

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Aquillus
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Geachte,

 

Ik heb ongeveer dezlefde problemen als hierboven al geopperd. Maar naast het feit dat ik random disconnects krijg tijdenbs Overwatch, zit ik met een gelijkaardig probleem als ik Final Fantasy XIV speel.

In beide gevallen is het goed mogelijk om meerdere keren per dag plots de verbinding met de server kwijt te zijn. Maar telkens kan ik daarna wel onmiddelijk weer inloggen.

 

Ik vindt dit wel bizar want wat betreft surfen op het internet geen enkel probleem is.

 

Mijn pc is met de kabel verbonden aan de modem/router die door telenet zelf is gegeven ( Wireless Modem 3.0  (DOCSIS)). Ik heb ook een Whoppa abonnement.

0 Likes
Daedie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Bij Final Fantasy XIV heb ik het inderdaad ook gehad. Die was ik vergeten.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Speelt iemand hier World of Tanks? Hebben jullie er daar last van? (Dat is het enige spel dat ik echt vaak online speel en ik heb er nog nooit disconnects bij gehad.)

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sandeiros
Freshman Beetjesweter
Berichten: 34
Say what?! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Het zou me niet verbazen als het gewoon QoS settings in de HGW zijn, want deze kan je niet aanpassen op de mijn.telenet website. Normaal gezien kan je bij een eigen router deze settings (en vele andere) configureren maar om 1 of andere reden kan je op de mijn.telenet website amper dingen instellen.

0 Likes
Linefeed
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten?

Blizzard overwatch: connectie problemen

Zelf had ik ook veel connectie problemen met Overwatch. Tot soms 2-3x per competitive match.

Ook had ik dagelijks meerdere connectie problemen met Citrix Receiver

 

Oplossing voor mij op Windows 10 met  Internet Fiber 200:

 

     Connecteren met VPN Tunnel (via Private Internet Access).

 

Mijn download en upload snelheid zijn iets minder, en ping in Overwatch is natuurlijk hoger (25 ipv 16),  maar ik heb geen connectie problemen meer.

Ook voor de Citrix Receiver zijn alle connectie problemen verdwenen.

 

Verder heb ik niets aangepast.

Enkel connectie naar het internet van op mijn machine met een lokaal geïnstalleerd VPN Tunnel software.

 

Hope this helps 

0 Likes
Daedie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Is er nog nieuws?

0 Likes