Beantwoorden
Luc_VH
Experienced Weetjeslezer
En we zijn vertrokken! Hi there!

Buitencamera werk niet goed na vervangen modem

Mijn modem (CH7465LG-TN) was defect en is vervangen door een nieuwe F@st 3896. Sindsdien heb ik om de paar dagen communicatie uitval met mijn buitencamera. Die camera kan enkel op 2.4 GHz connecteren. Connecteren gaat goed, maar na een 4-tal dagen valt die verbinding regelmatig weg. Enige oplossing is modem herstarten en camera herstarten.

Ik las dat er problemen waren met 2.4 GHz op de nieuwe F@st modem. Maar zou toch niet mogen dat bestaande toestellen niet goed meer werken na vervanging van de modem...

Kan iemand me helpen ?

2 reacties
Marc9820
Professional Meerweter
Een bus vol! Topicvreter! It's your tenth party! BINGO!

Koop een eigen routertje en hang deze achter je telenet modem. Op de meeste routers kan je dan 2.4 en 5 gescheiden hebben, kan je daar je toestellen mee verbinden die op 2.4 werken.

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Als je uw modem met routerfunctie vervangt, dan zullen de aangesloten toestellen een nieuw ipv4 adres krijgen. De toestellen zelf kunnen in een probleemsituatie vallen omdat de software van het toestel in een soort verdediginsmodus gaat wegens conflict met het ipv4 adres. Normaal gezien volstaat het om de toestellen die een probleem geven even uit te zetten (zonder stroom zetten) en dan terug aansluiten. Het toestel moet namelijk eerst zijn vorige verbinding 'vergeten'.