|
25.604
netweters
|
158.411
antwoorden
|
|
21.369
vragen
|
Mijn modem (CH7465LG-TN) was defect en is vervangen door een nieuwe F@st 3896. Sindsdien heb ik om de paar dagen communicatie uitval met mijn buitencamera. Die camera kan enkel op 2.4 GHz connecteren. Connecteren gaat goed, maar na een 4-tal dagen valt die verbinding regelmatig weg. Enige oplossing is modem herstarten en camera herstarten.
Ik las dat er problemen waren met 2.4 GHz op de nieuwe F@st modem. Maar zou toch niet mogen dat bestaande toestellen niet goed meer werken na vervanging van de modem...
Kan iemand me helpen ?
Koop een eigen routertje en hang deze achter je telenet modem. Op de meeste routers kan je dan 2.4 en 5 gescheiden hebben, kan je daar je toestellen mee verbinden die op 2.4 werken.
Als je uw modem met routerfunctie vervangt, dan zullen de aangesloten toestellen een nieuw ipv4 adres krijgen. De toestellen zelf kunnen in een probleemsituatie vallen omdat de software van het toestel in een soort verdediginsmodus gaat wegens conflict met het ipv4 adres. Normaal gezien volstaat het om de toestellen die een probleem geven even uit te zetten (zonder stroom zetten) en dan terug aansluiten. Het toestel moet namelijk eerst zijn vorige verbinding 'vergeten'.
De verbinding werkt wel. In de Telenet App staat dat de camera op 2.4 GHz is verbonden. Dan werkt hij een 4-tal dagen goed tot hij de verbinding verliest. In de Telenet app staat dan als verbinding "ethernet". Na het resetten van de modem en camera (spanning uit) komt de verbinding dan terug op 2.4 GHZ en werkt alles terug (voor 4 dagen).
Het lijkt wel dat de modem om de paar dagen zijn verbindingen opnieuw opbouwde of zo.