Beantwoorden
Sam9226
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your second party! En we zijn vertrokken! It's your first party! Hi there!

Casten naar Chromecast lukt niet meer met WiFi-booster

Ik heb sinds kort een nieuwe WiFi booster via Telenet om beter bereik te krijgen op mijn terras. Ik heb de standaard instellingen laten staan en heb dus 1 WiFi netwerk die Gecreëerd wordt op 2 plekken. De oorspronkelijke modem en de WiFi booster. 
Werkt perfect tot ik wil streamen vanaf mijn iPhone naar de chromecast... de chromecast wilt niets streamen wat ik selecteer. Hij maakt ook geen verbinding met mijn gsm. Ik heb al wel gemerkt dat Mijn gsm op de modem zit en de chromecast op de WiFi booster.. zijn er nog die zulke problemen hebben? En eventueel een oplossing, buiten dan terug 2 verschillende netwerk-namen aanmaken en dus terug alles opsplitsen. 
thanks! 

Tags (1)
0 Likes
1 reactie
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Casten naar Chromecast lukt niet meer met WiFi-booster

@Sam9226 

 

Dat zou in theorie geen probleem mogen zijn. Maar hetgeen jij voorstelt is zeker de moeite waard om eens te testen. Dan heb je zekerheid dat het daaraan ligt of niet.

 

Geef dus de HGW Wifi en de "booster" WiFi een apart SSID. En als je helemaal zeker wil zijn, ook 2,4 GHz en 5 GHz ontdubbelen. Dan heb je dus 4 SSID (die wel onderliggend één netwerk vormen, dus alles zou met alles moeten kunnen communiceren).

Je kan om degelijk te testen in twee stappen werken: 

  • ontdubbel eerst de WiFi van HGW en "booster" en test alles.
  • ontdubbel in een tweede faze 2,4 GHz en 5 GHz en test nogmaals

 

Veel succes !!


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes