Beantwoorden
Tombeschikbaar
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Compatibiliteit met wifi powerline PG9072

Ik heb een powerline 9073 met een wifi powerline 9072. Ik wil nog een extender bijplaatsen maar wil liever kopen dan huren. 

Ik heb nog een "oude" netgear powerline 500 maar lijkt niet optimaal te werken. 

Welke wifi extender zou ik kunnen kopen die ik rechtstreeks kan linken met de  9073? 

Merci.

Tom

Titel gewijzigd door Philippe_ (mod) | Vorige titel: compabiiteit met wifi powerline PG9072

0 Likes
3 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Compatibiliteit met wifi powerline PG9072

Als ik het goed voor heb zijn de Telenet powerlines niet compatibel met andere powerlines. Dit omdat ze vanuit "Mijn Telenet" geconfigureerd worden. Met niet-Telenet powerlines gaat dat niet.

Nu zou het misschien kunnen dat het met de laatste nieuwe versie wel kan, maar de aangehaalde 9073 en 9072 zijn niet de laatste nieuwe.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Compatibiliteit met wifi powerline PG9072


@StefaanH  schreef:

Als ik het goed voor heb zijn de Telenet powerlines niet compatibel met andere powerlines. Dit omdat ze vanuit "Mijn Telenet" geconfigureerd worden. Met niet-Telenet powerlines gaat dat niet.


Dat heb je verkeerd voor.

Via "Mijn Telenet" kan je het ingebouwd WiFi Access Point van de Telenet Powerlines (9072, 9082) configureren.

Maar dat heeft niets te maken met de compatibiliteit van de Powerlines zelf.

De Telenet Powerlines (9073, 9083) zijn gebaseerd op de Home Grid technology (G.hn). Powerlines die G.hn ondersteunen kunnen dus gebruikt worden als uitbreiding van de Telenet Powerlines set, zoals de Devolo Magic 2 wifi next (Wifi 6). Deze kan je dus perfect "pairen" met de Telenet 9072 of 9082.

Het instellen van de Wifi gaat dan wel niet via Mijn Telenet, maar zoals ieder ander Wifi AP...

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Compatibiliteit met wifi powerline PG9072

@flip1953 

Aha OK, weer wat wijzer 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes