|
25.699
netweters
|
159.061
antwoorden
|
|
21.447
vragen
|
Beste
Sinds gisteren kunnen 2 van mijn smart devices (homewizard P1 meter en Renson healthbox) geen connectie meer maken met mijn wifi netwerk. Ik heb zelf niets gewijzigd dus veronderstel dat er een update is gebeurd of iets dergelijks. Beide devices werken enkel op 2.4 GHz netwerken. Bij het proberen herinstellen van de wifi connectie komt het netwerk niet tevoorschijn in de apps van die devices, dus veronderstel dat momenteel enkel 5 GHz word uitgestuurd. Bij andere gelijkaardige posts heb ik al gelezen dat je kan bellen naar telenet en ze tijdelijk uw netwerk naar 2.4GHz kunnen wijzigen, maar voor zover ik begrijp is dit toch geen oplossing? Wanneer na x tijd terug enkel 5GHz wordt uitgestuurd zal ik hetzelfde probleem hebben denk ik?
Mvg
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik bezit ook een P1 meter en na een update ook reeds zelfde probleem gehad.
Verwijder de stekker van de Telenet modem uit het stopcontact wacht enkele minuten en schakel dan modem terug in.
Het kan nog een aantal minuutjes duren voor de P1 meter terug in het netwerk aanwezig.
Dit lost misschien ook het probleem op met de Renson.
Restart van de modem heeft het probleem opgelost. Moest ik meteen geprobeerd hebben 😄
Bedankt!