Beantwoorden
waltervds
Experienced Beetjesweter
Goed gevonden! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Connectie valt steeds terug op de modem 360° Pods

Hallo, 

Ik heb de volgende situatie: Modem gelijkvloers, POD 1 eerste verdiep en POD 2 tweede verdiep. 
In optimale situaties heb ik 279 Mbps op het tweede verdiep, waar ik kan mee leven. Dan zie ik ook op het schema op mijn gsm: Modem-POD1-POD2 
Helaas is dat een uitzondering en krijg ik meestal maar 10-50 Mbps en dan zie ik POD1-Modem-POD2 In vele gevallen zie ik dan dat mijn laptop op het tweede verdiep dan zelf rechtstreeks op de Modem lijkt te verbinden. In sommige gevallen helpt het met POD2 opnieuw te starten, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn? 
bedankt alvast voor de hulp
PS : de drie zaken staan op een bijna rechte lijn. Vloer kan het niet zijn want dan zou ik nooit een deftige verbinding hebben denk ik zo.

3 reacties
ChristofM
Expert Moderator
Champagne, lezer van het jaar! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Iemand die tips kan delen voor @waltervds om de wifiverbinding via de wifi-pods te optimaliseren? 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewChristof | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

TDC
Freshman Beetjesweter
Netjes! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Hi Walter,

Zijn dit nieuw geinstalleerde pods/modem?

Worden de pods soms uitgetrokken?

Ik weet dat de pods de eerste week 'leren', dit leren duurt maximaal 1 maand.

Op voorwaarde dat de PODs in die tijd niet onderbroken worden.

Ook zou ook kunnen dat de verbinding tussen je gsm en de POD 'verstoord/niet ideaal is.

Wanneer dit blijft duren kan je eventueel binnen bellen bij Telenet en kunnen ze (dieper) mee kijken wat er aan de gang is.

Tags (1)
waltervds
Experienced Beetjesweter
Goed gevonden! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Hey allemaal !
Bedankt voor de antwoorden! Heb ondertussen Telenet aan de lijn gehad: blijkt dat een storing in onze wijk er voor zorgt dat onze modem soms het noorden kwijt is en daardoor alles herstart wordt waardoor de PODs op hun beurt weer moeten "leren" Een interventie in de wijk heeft dat probleem opgelost !