Beantwoorden
Egemenishh
Freshman Beetjesweter
Goed gevonden! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Klacht over werking internet via Telenet

Problemen met modem? Of toch niet? Graag zou ik met dit schrijven nog een laatste keer willen appelleren aan jullie menselijkheid. In een situatie waarin iedereen het aloude principe van recht en onrecht ter harte neemt en zich niet verschuilt achter of onder verschillende materiële en immateriële dekmantels. Ondanks allerlei achterpoortjes, uitvluchten, constructies en uitzonderingen overheerst in de rechtspraak immers nog steeds de fundamentele gedachte dat iemand die onrecht is toegedaan daarvoor vergoed moet worden door diegene(n) die dat onrecht heeft/hebben veroorzaakt. Het kan zeer goed zijn dat jullie met de schrijvens die jullie mij bezorgen veel mensen (misschien de zwakkeren in de samenleving die niet kunnen opbotsen tegen grootmachten als jullie) bang kunnen maken. Maar ik weet heel goed wat recht en onrecht is en wil dit hier met volle overgave en met al mijn capaciteiten verdedigen. Ik ken ook genoeg precedenten waarin mensen in dergelijke situaties hun recht wel hebben gehaald om mij gesterkt te voelen in mijn overtuiging. Het algemene gevoel van teleurstelling dat vorige week nog overheersend was maakt stilaan plaats voor een onverbloemd activisme. Ik vraag jullie bij deze dus om jullie eigen realiteitszin aan te spreken. Indien dit niet lukt zal ik genoodzaakt zijn om andere, meer formele en verregaande stappen, te ondernemen. Eerst en vooral wens ik graag te vernemen tegen wie ik mij hier moet richten. Wie voelt zich verantwoordelijk om mij te woord te staan? Ik stel de vraag omdat bij mij het gevoel ontstaat dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Ik moet mij richten tot de Klantenservice via Whatsapp, daarna krijg ik verschillende namen te horen en nu opnieuw iemand die zegt dat er een storing is op de modem . Dus graag duidelijk aangeven tegen wie ik mij moet richten en dat zonder mails en schrijvens intern door te sturen. Ik wil dus ook graag gebruik maken van jullie inlevingsvermogen. Misschien dat jullie dit soort zaken al zo vaak hebben meegemaakt dat jullie het begrip �??schade�?? niet meer helemaal goed zelf kunnen definiëren, maar ik wil het bij deze graag nog even verduidelijken. Bij afwezigheid van jullie antwoord binnen de tien werkdagen zal ik alvast de betreffende schepen te Gent over dit voorval op de hoogte brengen en bereid ik een interpellatie voor die ik zal indienen bij de spreekrechtronde (dit is een recente vorm van participatie) in de gemeenteraad van Gent. Ik zal daar mijn voorval uitleggen en de algemenere problematiek van nutsmaatschappijen en infrastructuurwerken schetsen. De laatste keer dat een burger hetzelfde heeft gedaan is dit heel groot uitgesmeerd in de kranten is er door de stad beslist om strenger toe te kijken op werken en om extra controles te doen. Ik ben overtuigd dat ik hetzelfde kan verwezenlijken. De weg naar een digitaal referendum, met als doel een scherper gesteld contract tussen stad en nutsmaatschappijen voor werken op openbaar domein, zal iets meer tijd en werk vergen, maar is zeker niet buiten handbereik. Ik moet daarvoor zelfs helemaal geen lastercampagne voeren, maar gewoon meesurfen op een sentiment dat sowieso al heerst bij de Gentse burgers. Mijn expertise als voormalig journalist, schrijver en gemeenteraadslid, maar ook met mijn huidige kennis als architect en projectleider bij infrastructuuropdrachten zullen hierbij zeker van pas komen. Ik zal bij contacten bij de VVSG ook informeren of er voldoende controle is op de codex nuts. Voor een parlementaire vraag hierover zijn er zelfs helemaal niet zoveel handtekeningen nodig. Jullie beseffen niet goed welke privileges dat jullie hebben, maar ook niet hoe wankel die zijn. Ik wil zeker iet iedereen over dezelfde kam scheren. Ik had de afgelopen twee weken nog heel goede vergaderingen met mensen van Fluvius, Wyre, Farys, etc�?� Maar mijns inziens heerst er een algemeen onevenwicht waarvan ik nu, maar velen met mij, het slachtoffer ben. Ik ben overigens zeker dat ik in mijn hoedanigheid nog verschillende van jullie professioneel zal tegenkomen en ik hoop dat we elkaar dan recht in de ogen kunnen kijken. Ikzelf zal dat kunnen, want ik heb in deze niets verkeerd gedaan. Of dat ook voor jullie zal gelden laat ik aan jullie over Tenslotte, ik zal mij waarschijnlijk nooit verlagen tot dergelijke gedrag, maar ik hou jullie suggestie �??een storing op de kabel of modem door eigen toedoen�?? blijkbaar straffeloos kan gebeuren zeker in het achterhoofd. Het is goed om te weten dat, wanneer alle menselijkheid, alle inlevingsvermogen en alle rechterlijke wegen al uitgeput zijn, jullie het nog oudere principe van oog om oog, tand om tand, �??ius talionis�?? ook nog steeds als een uitweg zien. Ik meen mij echter te sterken in de overtuiging dat we sinds het Romeinse rijk en zeker met toedoen van Napoleon, sindsdien al verder geëvolueerd zijn en dit gewoon via de weg van de minste weerstand conform de geest van de wet en de rechtvaardigheid kunnen afhandelen

Titel gewijzigd door Philippe (mod) | Vorige titel: KLACHT WIFI

17 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Netweters bestaat voor en door klanten. Telenet biedt hier geen officiële ondersteuning, enkel moderatie. Ik stel voor dat je je tot Telenet richt en je monoloog voorziet van alinea's om het geheel wat leesbaar te maken.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Egemenishh
Freshman Beetjesweter

Bedankt voor je melding.

Wat maakt het je zo zeker, dat ik geen klant ben?

Niemand vraagt voor ondersteuning, maar voor een deftig antwoord hoe dit opgelost kan geraken, en ik geen technieker dien te betalen als ik antwoord krijg van de klantenservice dat er storingen op de modem zitten?

Mvg

MartijnS
Experienced Veelweter
De magic number! Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Misschien toch eerst een klachtenformulier indienen via https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/je-gegevens-aanpassen/je-abonnement/ik-heb-een... vooraleer je naar de Gemeenteraad van Gent gaat?

Egemenishh
Freshman Beetjesweter

Bedankt voor uw antwoord.

Al gedaan + meerdere keren contact gehouden via WhatsApp.

Ze vernemen mij te vertellen dat er eerst niets was, vervolgens na 2e contact een storing op de modem, en uiteindelijk dat ik moest betalen voor nazicht d.mv. een technieker...

igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Wifi is nu eenmaal een gunst die de provider aanbiedt. In wezen is WiFi je eigen verantwoordelijkheid. Telenet of elke andere provider voorziet internet tot aan de modem. Binneninstallatie is jou zaak. Je gaat toch ook niet klagen over een lekkend kraantje bij je watermaatschappij. Of een slecht werkend stopcontact bij je electriciteitsmaatschappij? Elk huis, plaats heeft andere noden en die moet je zelf invullen niet de leverancier van het internet. Als je kan bewijzen dat het internet die je krijgt tot aan de modem niet voldoet aan wat je voor betaalt dan heb je recht van spreken. Binnenshuis is dat uw zaak.

En doorratelen zonder punten, komma's, alinea's heeft geen nut. Nog minder het stads- provinciebestuur en wat voor andere besturen aanhalen ook niet. Leg in korte en duidelijke woorden uit wat uw probleem is. En wij kunnen misschie, ik zeg misschien, een oplossing aanreiken. De juiste vraag stellen kan al de helft van de oplossing betekenen.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
Egemenishh
Freshman Beetjesweter

Bedankt voor uw antwoord.

Wat u beweert is ethisch gezien, een hele grote flauwekul.

Op het einde van de maand, ik, als consument betaal wel de factuur van 199,09€ voor een dienst die niet optimaal werkt. 

Als Telenet bevestigd via de klantenservice dat er een storing is op de modem die zij hebben aangeboden, vallen zij dan verantwoordelijk voor die modem.

Ik als consument, betaal voor een service. Wel een service die niet werkt zoals het moet.

Mvg

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

@Egemenishh  schreef:

Bedankt voor je melding.

Wat maakt het je zo zeker, dat ik geen klant ben?

Niemand vraagt voor ondersteuning, maar voor een deftig antwoord hoe dit opgelost kan geraken, en ik geen technieker dien te betalen als ik antwoord krijg van de klantenservice dat er storingen op de modem zitten?

Misschien moet je mijn reactie nog eens opnieuw bekijken en me vertellen waar ik beweerd heb dat je geen klant zou zijn. Jouw originele bericht heb ik amper bekeken, omdat zo'n woordpudding zonder alinea's voor mij onleesbaar is. Als ik je een goede raad mag geven: vergeet die WhatsApp. Bel gewoon en krijg je niet het gewenste antwoord, bel dan opnieuw tot je iemand aan de lijn krijgt die bekwaam is. Heb je al gebeld zonder het gewenste resultaat, gebruik dan het klachtenformulier en verwittig, als dat nodig zou blijken, de ombudsman.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
MartijnS
Experienced Veelweter
De magic number! Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

@Egemenishh  schreef:

Ik als consument, betaal voor een service. Wel een service die niet werkt zoals het moet.

Mvg

Misschien kan je eens proberen kort en beknopt het exacte probleem te schetsen? Ik heb nog maar 4 relevante woorden zien passeren: "klacht wifi, storing modem", maar dat is niet genoeg om geholpen te worden. Wat werkt er niet?

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 Vraagbaakkampioen!

Dit is eigenlijk een klacht over de klachtenbehandeling bij Telenet. Zonder vermelding wat de originele klacht is.

Als ge uw klacht op dezelfde manier formuleert naar Telenet toe dan kunnen deze niets doen omdat je klacht geen info bevat.

Als je originele klacht is dat de WiFi niet optimaal. kijk dan eens naar het volgende:

- Werkt je internet normaal als je testtoestel alleen aangesloten is op je Telenet modem met een UTP kabel?

- werkt je WiFi normaal als je kort bij de modem staat?

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@EgemenishhDit staat er in de algemene voorwaarden van Telenet: 

Telenet levert haar diensten tot aan het netwerkaansluitpunt (punt waarop U toegang krijgt tot de diensten).

Dit heeft dus geen betrekking op uw wifi. Wifi maakt wel gebruik van de Telenet-diensten, maar Telenet kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het al dan niet functioneren van uw wifi. Dit is uw verantwoordelijkheid. Door het afsluiten van je abonnement ben je automatisch akkoord gegaan met deze voorwaarden.

Het binnenkomende signaal moet in elk geval correct functioneren. Test dit door een deftige werkende kabel (minstens CAT5E) rechtstreeks op je Telenet-router aan te sluiten en direct in je pc of laptop te steken. Als er dan nog steeds problemen optreden, ligt het mogelijk aan de Telenet-router of de bekabeling ernaartoe. In dat geval dient Telenet het probleem kosteloos op te lossen.

KristofDW | Krak
  carpé diem.
Philippe_
Moderator
Topicvreter! Warming up? Topicwurm! Al 25 duimen!

@Egemenishh 

Zoals eerder aangegeven, lijkt dit eerder een klacht voor de klantendienst van Telenet: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/je-gegevens-aanpassen/je-abonnement/ik-heb-een....

Via dit forum kunnen we je spijtig genoeg niet verder helpen met de behandeling van je klacht.

Misschien kan je je bericht ook iets concreter en bondiger formuleren? Ik begrijp dat je alles wilt neerschrijven, maar op deze manier wordt het erg onduidelijk en onoverzichtelijk wat je precies probeert te zeggen.

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewPhilippe | Moderator

flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@igvfer  schreef:

Wifi is nu eenmaal een gunst die de provider aanbiedt. In wezen is WiFi je eigen verantwoordelijkheid. Telenet of elke andere provider voorziet internet tot aan de modem. Binneninstallatie is jou zaak. Je gaat toch ook niet klagen over een lekkend kraantje bij je watermaatschappij. Of een slecht werkend stopcontact bij je electriciteitsmaatschappij?

Ik ben met deze uistpraak helemaal niet akkoord.

Als een kraantje, dat door de watermaatschappij werd geleverd (en/of geinstalleerd) lekt, dan zal ik ook bij de watermaatschappij klagen.

Als Telenet een modem/router levert met WiFi, en daarvoor ook heel veel reklame maakt, dan behoort de WiFi wel tot de dienstverlening, en kan je niet zeggen dat Telenet alleen verantwoordelijk is voor "internet tot aan de modem") 🤔.

@igvfer  schreef:

En doorratelen zonder punten, komma's, alinea's heeft geen nut. Nog minder het stads- provinciebestuur en wat voor andere besturen aanhalen ook niet. Leg in korte en duidelijke woorden uit wat uw probleem is. En wij kunnen misschie, ik zeg misschien, een oplossing aanreiken. De juiste vraag stellen kan al de helft van de oplossing betekenen.

Dat is waar, maar de TS is niet op zoek naar een "oplossing", maar heeft zijn frustratie van zich afgeschreven in een soort "open brief". Dat lucht waarschijnlijk op 😁.

Verder moeten we daar niet op ingaan denk ik ...

Egemenishh
Freshman Beetjesweter

Allen, 

Bedankt voor jullie antwoorden.

Zoals eerder gezegd, wou ik dit delen met de klanten die gelijkaardige ervaringen hebben meegemaakt en hoe zij hebben behandeld in dit geval.

Een klacht met betere formulering van het probleem is sowieso al gestuurd aan Telenet. 

Jammerlijk genoeg, na meerdere dagen gepasseerd ben ik noch opgebeld, noch een antwoord gehad via mail.

Zo kunnen jullie ook zien op welke wijze de klachten worden behandeld... niet dus.

Tijd voor naar een andere provider op te stappen met betere dienstverlening.

Bedankt voor jullie antwoorden.

Vriendelijke groeten

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 Vraagbaakkampioen!

Als je bij Telenet hetzelfde doet als hier dan verwondert het mij niet dat er geen oplossing komt.

Als men je vraagt om iets te doen dan doe je niets en reageert zelfs niet.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.